Gå til innhold

Er Berit Nordstrand en kvakksalver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener du?

Anonymkode: bd5ec...b66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja!!

Anonymkode: d72e0...57c

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja!!

Anonymkode: d72e0...57c

Forklar gjerne :)

Anonymkode: 727d1...7b2

Skrevet

Hun er lege, så dermed er hun ikke kvakksalver etter min mening. 

• Liker 2
Skrevet

Nei, men i likhet med andre motedietter er jeg uenig i mye. For eksempel tror ikke jeg honning er sunnere enn vanlig sukker. 

Anonymkode: 54a9c...0f7

• Liker 8
Skrevet

Hun jobber vel ikke som lege lenger? Hun er først og fremst forretningskvinne, så kostholdsrådene hennes bør tas imot med det i tankene. Hun vil naturlig nok anbefale produkter hun tjener på å selge.

Anonymkode: 95078...ff4

• Liker 8
Skrevet
Ulven skrev (33 minutter siden):

Hun er lege, så dermed er hun ikke kvakksalver etter min mening. 

Hun var lege men måtte gi fra seg sin autorisasjon. Det sier ganske mye om dama. 

Anonymkode: 80fde...bad

• Liker 5
Skrevet

Siden hun er utdannet lege, er hun vel pr def ikke en "kvakksalver". Men hun sier mye rart, og påstår at kostholdsrådene hennes skal funke mot det meste. Jeg er skeptisk...

Dette er def på kvakksalvere:

Kvakksalver er en foreldet betegnelse på en person som utøver behandlingsvirksomhet uten å være autorisert helsepersonell. 

Anonymkode: d5e3b...f1b

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun var lege men måtte gi fra seg sin autorisasjon. Det sier ganske mye om dama. 

Kilde? 

Anonymkode: d339e...ba8

• Liker 4
Skrevet (endret)

Nei. Hun er en smart forretningskvinne. Jeg har fulgt mange av kostholdsrådene hennes og fått en mye bedre helse. Det meste handler om å spise næringsrike, rene råvarer som gjør godt for tarmen og helsen. Honning og kokossukker er bittelitt bedre en hvitt sukker, det sier hun også. Så om du bare gjør den endringen vil det ikke skje noe med helsa. 

hva med helsekostkjedene som har halve butikken full av nutrilett og såkalt slankekurs full av skjult sukker, kunstig søtning og tilsetningsstoffer? Eller Nestlé som selger barnemat som er kokt ihjel og holdbar i årevis? 

Det kan hende BN går litt langt i noen av sine påstander (som kommentaren om covid, helt bak mål) men jeg forstår ikke den enorme kritikken når det er så utrolig mange andre som selger og fremmer så mye dritt og ultraprossesert som de påstår er sunt. 

Blir litt samme som å kalle de som gir vegansk/vegetarisk kosthold barnemishandlere mens de selv gir ungene McDonald’s og spaghetti og kjøttdeig. I don’t get it. 

Endret av milletrille2
  • Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kilde? 

Anonymkode: d339e...ba8

Nei sorry jeg blanda hun med en annen lege. BN fikk vel refs og får ikke lenger bruke tittelen sin som en del av reklamering da hennes påstander mangler vitenskapelige beviser. At hun skriver "lege gir råd om" svekker folks bedømmelse, og hun tjener flesk på at folk ukritisk tømmer lommeboka for all slags mirakelkurer uten effekt. 

Skrevet

Hun er vel bare en av mange som tjener seg rik på helse-og sunnhetshysteriet som er i tiden. 

Anonymkode: 7f9f4...974

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei sorry jeg blanda hun med en annen lege. BN fikk vel refs og får ikke lenger bruke tittelen sin som en del av reklamering da hennes påstander mangler vitenskapelige beviser. At hun skriver "lege gir råd om" svekker folks bedømmelse, og hun tjener flesk på at folk ukritisk tømmer lommeboka for all slags mirakelkurer uten effekt. 

Og alle andre leger gir så mye bedre råd? De færreste kan veldig mye om ernæring. Jeg har tilgode å møte fastleger som gjør noe annet enn å skrive ut resepter… 

det er lov å være kritisk mot alle helseråd som gis, men det er uendelig mange andre jeg ville kritisert før BN. 

• Liker 3
Skrevet

Hun er ingen kvakksalver. 

Hun er faktisk et steg foran det medisinske fagfeltet i sitt virke. Mage og tarm er et neglisjert og trenert medisinsk fagfelt mens folk lider mye av diffuse sykdommer det medisinske feltet ikke kan behandle eller vet noe om. Nordstrand har med sitt virke faktisk sørget for at mange får en bedre hverdag gjennom probiotika, prebiotika, kostholdsendringer og kosttilskuddbruk. 

At DU ikke har tro på det Nordstrand holder på med betyr ikke at ikke andre har nytte av det. 

Det er en grunn til at bedriften Nordstrand går så det suser. Og det er ikke fordi det ikke fungerer for mange! 

Anonymkode: a9c89...72d

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde heller daua enn å spist noe av det hun selger. 

Anonymkode: df47e...ad0

Skrevet

Nordstrand støtter også opp rundt teorien Lekk Tarm. 

Dette er en teori som har blitt klinisk bevist siste årene. Men det medisinske fagfeltet nekter å ta til seg det. 

Nordstrand hjelper mot dette. Lekk Tarm ser ut til å være involvert i svært mange sykdommer i dag, også autoimmune sykdommer. Og da er det bra at vi har en Nordstrand med medisinsk kompetanse som veileder pasienter fra et medisinsk ståsted, og ikke bare en vanlig influenser eller youtuber. 

Om 10-15 år vil ALLE si at Nordstrand hadde rett. 

https://forskning.no/sykdommer-tarm-tarm-og-fordoyelse/hva-er-egentlig-lekk-tarm-og-kan-du-bli-syk-av-det/1922450

Anonymkode: a9c89...72d

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...