Gå til innhold

Noen som har tatt ultralyd av hjertet sitt her? Må man ta av BHen sin under undersøkelsen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja det måtte jeg. Men det er en viktig undersøkelse, så selv om jeg følte meg litt sårbar, var det helt greit.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Har pga cyster i brystet tatt ul på begge bryst. Merkelig følelse, men merket jo at legen var trygg og helt normalt for henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det er en hun. Er grunner til at jeg kvier meg for dette.

Anonymkode: c76ec...b3f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, måtte det, men legen la et teppe over meg og kikket ikke på puppene mine i det hele tatt. Gikk veldig fint. Tror menn er mer respektfulle enn kvinner når det gjelder slike ting. Det er i alle fall min erfaring. Samme med gynekologer. 

Anonymkode: a8080...6bb

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, måtte det, men legen la et teppe over meg og kikket ikke på puppene mine i det hele tatt. Gikk veldig fint. Tror menn er mer respektfulle enn kvinner når det gjelder slike ting. Det er i alle fall min erfaring. Samme med gynekologer. 

Anonymkode: a8080...6bb

Dette hjalp. Tusen takk🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan ha på sømløs tynn bh uten spiler og diverse som forstyrrer? Vet ikke. Ring og hør på sykehuset? Ikke alle er komfortable med å kle av seg, så det er nok helt akseptabelt å forhøre seg! 

Anonymkode: d9743...5c3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg håper det er en hun. Er grunner til at jeg kvier meg for dette.

Jeg har gjennomført denne typen undersøkelser hos flere kardiologer og de har uten unntak vært superprofesjonelle så jeg synes du bare skal si fra at du synes det er svært ubehagelig å måtte kle av deg så tilpasser de så godt det lar seg gjøre. F.eks. bare gjennomfører undersøkelsen så raskt som mulig og så snakker med deg etterpå og ikke mens du ligger på benken. De har garantert vært ute for problemstillingen før og de færreste liker det. Andre igjen, som deg, synes det er helt forferdelig. 

Lykke til! ❤️

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje du kan ha på sømløs tynn bh uten spiler og diverse som forstyrrer? Vet ikke. Ring og hør på sykehuset? Ikke alle er komfortable med å kle av seg, så det er nok helt akseptabelt å forhøre seg! 

Anonymkode: d9743...5c3

Det går dessverre ikke. Jeg bruker ikke annet, men den må av for å kunne gjennomføre undersøkelsen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt ultralyd av hjertet på fast basis gjennom hele livet. Jeg ligger ikke med brystene i fri luft, men får et teppe over. Noen ganger må han fjerne det litt for å få plass, og da kan brystet komme litt ut, men han ser ikke på det. Han fokuserer på skjermen, slik ham skal. Kanskje det kan være greit at du sier ifra at du er litt ukomfortabel før undersøkelsen starter? 

Det er ikke et alternativ med tynn BH, dessverre. 

Anonymkode: cfdbc...0f5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere🙏🏻 jeg skal klare dette om jeg får det lille teppet☺️❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om det er forskjell på bekledning ved EKG og ultralyd, men jeg vet at man kan beholde BH på ved EKG.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke om det er forskjell på bekledning ved EKG og ultralyd, men jeg vet at man kan beholde BH på ved EKG.

Det må kanskje variere litt for jeg har vært med ganske mange på EKG og der må alt av.

Anonymkode: bf71f...8b7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (1 minutt siden):

Det går ved EKG, men ikke under ultralydundersøkelse fordi kardiologen uhindret må kunne flytte apparatet rundt på brystet. Når man tar EKG holder det at ledningene havner på riktig sted og blir sittende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det må kanskje variere litt for jeg har vært med ganske mange på EKG og der må alt av.

Anonymkode: bf71f...8b7

Det er fordi det er absolutt mest praktisk og mye mindre "tuklete" for alle parter. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får det altså overhodet ikke til selv om BHen er på? Helt umulig?

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

De får det altså overhodet ikke til selv om BHen er på? Helt umulig?

Jeg er ikke kardiolog så jeg skal ikke påstå at det er umulig, men noe av poenget må jo være å få best mulig kvalitet på undersøkelsen så da blir det pest eller kolera. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...