AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #1 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg ble småforelsket i en dame 3,4 måneder etter brudd med eksen. Et forhold som hadde vart i fem år. Det var dårlig timing og jeg ønsket ikke et nytt forhold da jeg fortsatt sørget over bruddet med eksen. Vi datet en stund, men vi var enige om at vi ikke kunne bli noe. Hun jeg forelsket meg i var ikke på samme plass i livet som meg, og hun var generelt en dame som var vanskelig å forholde seg til. Hun er singel og dater mange, og jeg vet at hun var fysisk med andre enn meg mens vi ble kjent. Dette var rett og slett ikke en person som var bra for meg å gå videre med, og derfor ble det ingenting mellom oss. Dette er snart 1 år siden, men jeg bærer fortsatt på en slags sorg som er vanskelig å sette fingeren på. Det er åpenbart logisk at vi ikke kunne blitt et par, men likevel er jeg lei meg for at vi aldri ble noe. Det var noe mellom oss som føltes riktig, men dette var utelukkende basert på følelser og ikke de faktiske omstendighetene. På én måte føler jeg meg lekt med. Hun var med andre mens hun var med meg, og jeg var på ingen måte like viktig for henne som hun på et punkt var for meg. Det føltes ut som at vi hadde et spesielt bånd, og det er vanskelig for meg å leve videre med at vi ikke var ment for hverandre. Nå for tiden har vi ikke kontakt og jeg har gått videre i livet mitt, men likevel kommer denne triste følelsen over meg. Er det noen som kan kjenne seg igjen i det jeg beskriver og gi meg noen tips til hvordan jeg kan komme over dette en gang for alle? Anonymkode: 4292a...f92 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #2 Skrevet 18. oktober 2021 Du idealiserer en illusjon. Gå videre! Anonymkode: 1f326...dab 8
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #3 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg skjønner hvordan du har det. Sliter selv med å komme videre etter noe som det aldri ble noe av. Det gjør veldig vondt og har preget meg sterkt i lang tid. Prøver så godt jeg kan å ikke tenke på det, fokusere på noe annet, prøve å komme videre, men tristheten og sorgen kommer tilbake igjen og igjen. Man drømmer seg bort i tanker om hvordan ting kunne vært, om alt det fine som kunne ha skjedd, alle opplevelser man aldri fikk og den lykkelige tiden som ikke kom. Frustrasjon over ting som ble sagt og gjort, anger over ord og handlinger man ikke fikk sagt unnskyld for, og skyldfølelse for at man ikke tok vare på den sjansen man fikk. Forelskelse er en sterk og fantastisk følelse, men tilsvarende tung og vanskelig når man ikke blir elsket tilbake. Lykke, håp og tro på fremtiden blir byttet ut med sorg, depresjon, tristhet og tomhet. Man føler seg maktesløs når man innser at den muligheten man har renner ut i sanden rett foran øynene på deg og det er ingenting man kan gjøre med det. Det er tungt å svelge. Nesten ikke til å holde ut. Vondt å sitte å tenke på alt det man ikke kan få omgjort. Man får som regel bare en sjanse og muligheten kommer nok desverre aldri tilbake. Jeg har ingen tips eller råd til deg T.S. Beklager. Skulle gjerne hatt noen selv. "kom deg videre" er det klassiske svaret her inne, men desverre er det ikke alltid så enkelt. Tiden vil forhåpentligvis hjelpe. Anonymkode: f77df...2a5 6
Antiviruset Skrevet 18. oktober 2021 #4 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du idealiserer en illusjon. Gå videre! Anonymkode: 1f326...dab Det er akkurat det de gjør, idealiserer de få gode sidene en slik "partner" kan ha i sine beste stunder og fortrenger alle de negative tingene som man faktisk vet om og da er burde de være lett å fokusere på disse og slå i hjel de falsk følelsene man har. Mye verre om man selv hadde en perfekt match og dumpet denne fordi man ikke så verdien i den kan jeg tenke meg. Det er i så fall noe man burde lære av. TS sitt problem burde være lett å takle, ved å faktisk fokusere på de negative sidene damen hadde som faktisk er helt kritiske for et forhold. Som aldri hadde blitt bedre om man tok det videre, ja heller være takknemlig for at man slapp.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #5 Skrevet 18. oktober 2021 Antiviruset skrev (4 minutter siden): Det er akkurat det de gjør, idealiserer de få gode sidene en slik "partner" kan ha i sine beste stunder og fortrenger alle de negative tingene som man faktisk vet om og da er burde de være lett å fokusere på disse og slå i hjel de falsk følelsene man har. Mye verre om man selv hadde en perfekt match og dumpet denne fordi man ikke så verdien i den kan jeg tenke meg. Det er i så fall noe man burde lære av. TS sitt problem burde være lett å takle, ved å faktisk fokusere på de negative sidene damen hadde som faktisk er helt kritiske for et forhold. Som aldri hadde blitt bedre om man tok det videre, ja heller være takknemlig for at man slapp. Dette er så sant! Jeg har en slik fyr.. har fått ny kjæreste nå, og er veldig lykkelig med han. Men denne fyren henger i.. tror det er fordi han avviste meg.. Jeg ser jo klart at jeg fortjente/fortjener myyyye mer enn han. Men fikk et skikkelig hekt der.. Men det forsvinner mer og mer.. og jeg tenker ikke på han på samme måte lengre .. Mer sånn "hvorfor tenker jeg på han"? Arrrg Den voldsomme interessen kom jo ikke før han avviste meg heller.. så det var mer tuftet på at han ikke ville ha meg, enn hvem han var.. utrolig usunt og er veldig glad jeg er komt meg videre.. det var virkelig ikke lett! Anonymkode: 3865d...656 1
Antiviruset Skrevet 18. oktober 2021 #6 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er så sant! Jeg har en slik fyr.. har fått ny kjæreste nå, og er veldig lykkelig med han. Men denne fyren henger i.. tror det er fordi han avviste meg.. Jeg ser jo klart at jeg fortjente/fortjener myyyye mer enn han. Men fikk et skikkelig hekt der.. Men det forsvinner mer og mer.. og jeg tenker ikke på han på samme måte lengre .. Mer sånn "hvorfor tenker jeg på han"? Arrrg Den voldsomme interessen kom jo ikke før han avviste meg heller.. så det var mer tuftet på at han ikke ville ha meg, enn hvem han var.. utrolig usunt og er veldig glad jeg er komt meg videre.. det var virkelig ikke lett! Anonymkode: 3865d...656 Noen mennesker sine følelser er merkelig Jeg er slik at avviser noen meg så trekker jeg meg tilbake og avslutter det. Jeg jakter aldri på en kvinne og spiller spill. Enten er det kjemi der og begge viser samme interesse, ellers avsluttes det. For din del er det nok at han var attraktiv og litt sjarmerende og det kan skape følelser hos deg. Det betyr ikke at hans er ekte ovenfor deg. Uansett er det ikke interesse der? Bare gå videre. Et forhold uten at det er en gjensidig interesse er helt dødfødt. Kvinner jeg har vært veldig glad i som ikke viste samme interesse tilbake, da dør mine følelser veldig fort ut angående det å ville ha et forhold. Men jeg bryr meg jo om de og avslutter alltid på en god måte. Men null kontakt videre, og "kjæreste" følelser forsvinner rimelig fort når man har fått furtet litt i fra seg Så være takknemlig at dette kom raskt frem og man ikke har bundet seg med felles økonom og ekteskap før slikt kommer frem. Det er helt krise.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #7 Skrevet 18. oktober 2021 Ja. Har et par sånne. Han ene likte jeg ganske så godt, men det fikk aldri noen sjanse. Han var kompis med en venninnes samboer. Vi hang sammen på noen greier arrangert av dem flere ganger. Jeg mistet aldri hodet, men følte at det var en sterk dragning. Jeg følte at vi var litt like, både på godt og vondt. Det lå litt i kortene at vi kunne bli noe, med ytre press i tillegg til at vi begge hadde vist interesse for hverandre. Nysingle var vi begge to, samme humor hadde vi og var ganske seriøse på jobb, glad i å reise og ikke så selvhøytidlige. Dessverre tråkket han feil, og kanskje hadde jeg gjort en brøler eller to allerede, for opplevde han som kald etter en overnatting, så satt igjen som et spørsmålstegn og bestemte meg for å gå videre uten et ord. Jeg klarte ikke å stole på han og tror vi hadde litt for mange av de samme dårlige egenskapene. Jeg mislikte han og likte han om hverandre. Trengte en som jeg kunne stole på 100%, og da ble det tull for meg med hans småfrekke væremåte. Men, kanskje var han aldri interessert nok heller. Ikke glemt han. Han rørte noe i meg, og det skal mye til. Nå er vi " lykkelige" på hver vår kant. Anonymkode: 752fe...f50
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #8 Skrevet 21. oktober 2021 Da jeg var nysingel og begynte å date så syns jeg det var stor forskjell på de som aktivt datet og hadde holdt på en stund, og de som var mer som meg; de som var åpen for et mulig forhold og hadde et avslappet forhold til det hele. Jeg opplevde at de som hadde datet en stund hadde litt "bruk og kast-holdning", og jeg merket fort hvis jeg møtte noen som jeg ikke kunne stole på. Selv var jeg ikke interessert i å date noen som fortsatte å være åpen på datingmarkedet. Jeg ville gjerne føle at vedkommende ønsket å bli bedre kjent med meg uten å holde på med noen andre samtidig. Jeg ble flere ganger betatt av enkelte. De virket selvsikre og interessert, men ble like fort uinteressert hvis jeg prøvde å holde kontakten over lengre tid. Dette gjorde noe med meg og selvtilliten min. Jeg syns det var vanskelig å møte noen uten å komme etablere et bånd med dem, eller ta ting videre. Jeg var åpen for noe mer, men de var ikke åpne for å slippe noen tett inn på seg. Kanskje det er dette som skjedde deg? Du møtte noen som ble spesiell for deg, men hun var ikke villig eller klar for noe mer? jeg kan forstå at du ble såret i såfall. Uten å vite noe om deg så tenker jeg at du må akseptere at vedkommende ikke var det du trodde. En mulig partner er interessert i DEG og ønsker å bli kjent med deg. Hun var ikke interessert i det og dermed ikke verdt tiden din. Etter en stund møtte jeg en fyr som var rolig og avslappet. Ærlig og hyggelig. Han sendte meg noen sms'er og jeg svarte. Vi møttes i ny og ne, og etterhvert utviklet det seg til noe veldig fint. Vi har vært sammen i nesten to år nå og har nylig blitt samboere. Selvfølgelig var det enkelte jeg møtte mens jeg datet som jeg sånn sett falt for mer enn min nåværende mann, men samtidig ofrer jeg dem ikke en tanke siden de ikke verken hadde lyst til eller ønsket å bli bedre kjent med meg. Mitt beste tips til deg er bare å la henne gå. Hun var ikke klar for deg, og hun var ikke villig til å la deg komme nær henne på et dypere nivå. Hun var med andre mens dere fortsatt hadde kontakt. Hun fortjente åpenbart ikke deg. Anonymkode: 7617d...119
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #9 Skrevet 21. oktober 2021 Tja. Det hender jeg kan føle litt for ekser selv om jeg egentlig har gått videre. Men det er mest i blaff. Ikke en følelse som sitter i. Anonymkode: ba77f...d13
CorvusCorax Skrevet 21. oktober 2021 #10 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 15.50): jeg ønsket ikke et nytt forhold da jeg fortsatt sørget over bruddet med eksen. Vi datet en stund, men vi var enige om at vi ikke kunne bli noe. Her har du svaret på hvorfor hun datet andre. Du var jo ikke følelsesmessig tilgjengelig. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå