Gå til innhold

Går andre året og det er tøft. Utsette et emne til siste året for å få bedre karakterer i alt? Noen som har gjort det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste året har mye enklere fag og derfor lurer jeg på å utsette det lette, men tidkrevende mappefaget fra dette året til neste år isteden. Vil samtidig på utveksling neste år og vet ikke om det går siden det står at man bør ha fullført alle emner. Tanker? Følger undervisningen i faget nå og eksamensmappa leveres tross alt digitalt så bør vel ikke være et problem å ta den mens jeg er på utveksling?

Anonymkode: 1c368...b77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lite lurt, siden du ikke(!) vil få bedre tid neste semester. Det ender bare opp med at du får dårlig karakter på tredjeåret og bachelor (verre enn å få dårlige karakterer på andreåret), evt blir du forsinket. 
Om utveksling kan ryke må du sjekke direkte med universitetet, men om det ikke gjør det, så er det mer krevende å studere på et annet språk og i et annet skolesystem enn det er å være i Norge. Dessuten skal du jo oppleve litt i utlandet også, og ikke bare sitte på hybelen og jobbe med mappa di! Det du driver med i innlegget ditt er egentlig å rasjonalisere for deg selv hvorfor dette er lurt, men realiteten er at det ikke er det, og at du KUN utsetter problemet. Til syvende og sist går det ut over deg selv.

Anonymkode: 00350...d26

Skrevet

I første setning skulle det stå *neste år, ikke neste semester. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er lite lurt, siden du ikke(!) vil få bedre tid neste semester. Det ender bare opp med at du får dårlig karakter på tredjeåret og bachelor (verre enn å få dårlige karakterer på andreåret), evt blir du forsinket. 
Om utveksling kan ryke må du sjekke direkte med universitetet, men om det ikke gjør det, så er det mer krevende å studere på et annet språk og i et annet skolesystem enn det er å være i Norge. Dessuten skal du jo oppleve litt i utlandet også, og ikke bare sitte på hybelen og jobbe med mappa di! Det du driver med i innlegget ditt er egentlig å rasjonalisere for deg selv hvorfor dette er lurt, men realiteten er at det ikke er det, og at du KUN utsetter problemet. Til syvende og sist går det ut over deg selv.

Jeg får bedre tid siden de andre fagene er mye lettere for meg. Du har sikkert rett i at jeg prøver å finne grunner for meg selv, men nå er jeg redd for at jeg bare skal få dårlige karakterer i alt dette semesteret eller i verstefall stryke i noe annet om jeg tar alle emnene. Det gjør meg litt ekstra redd. Har fem stufieoppgaver i det ene faget så stryker jeg i det må jeg ta alle på nytt

Anonymkode: 1c368...b77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...