AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #1 Skrevet 18. oktober 2021 Nav har sendt arbeidsgiver anmodning vedrørende en søknad som jeg har søkt. om og arbeidsgiver svarer ikke, tittet inne på siden min på nav.no at nav har sendt purring men fortsatt ikke fått noe svar🙄🤔 hva skjer nå da om arbeidsgiver nekter og svare på brev som h*n I følge loven må svare på? Anonymkode: a02b3...8f5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #2 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nav har sendt arbeidsgiver anmodning vedrørende en søknad som jeg har søkt. om og arbeidsgiver svarer ikke, tittet inne på siden min på nav.no at nav har sendt purring men fortsatt ikke fått noe svar🙄🤔 hva skjer nå da om arbeidsgiver nekter og svare på brev som h*n I følge loven må svare på? Anonymkode: a02b3...8f5 Hvilken lov regulerer at arbeidsgiver MÅ svare? Jeg hadde samme tilfelle som deg, og arbeidsgiver svarte ikke på NAVs henvendelser. Fikk ingen konsekvenser. Anonymkode: 97f6b...747
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #3 Skrevet 18. oktober 2021 Just now, AnonymBruker said: Hvilken lov regulerer at arbeidsgiver MÅ svare? Jeg hadde samme tilfelle som deg, og arbeidsgiver svarte ikke på NAVs henvendelser. Fikk ingen konsekvenser. Anonymkode: 97f6b...747 Kan jeg spørre hva skjedde da I saken din? Det er angående en yrkesskade. Arbeidsgiver sendte det ikke inn så jeg måtte sende det inn istedenfor, og nå har nav sendt arbeidsgiver et brev som han må svare på. Ringte nav I dag og sa at jeg ikke trenger OG gjøre noe at jeg har sendt inn alt men trenger et svar fra arbeidsgiver.. og at han I følge loven plikter og svare på den type hendvendelser. Jeg kan ikke åpne breve de har sendt til arbeidsgiver da det er begrenset men jeg kan se inne på min sak at det er blitt sendt brev til arbeidsgiver. Anonymkode: a02b3...8f5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #4 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan jeg spørre hva skjedde da I saken din? Det er angående en yrkesskade. Arbeidsgiver sendte det ikke inn så jeg måtte sende det inn istedenfor, og nå har nav sendt arbeidsgiver et brev som han må svare på. Ringte nav I dag og sa at jeg ikke trenger OG gjøre noe at jeg har sendt inn alt men trenger et svar fra arbeidsgiver.. og at han I følge loven plikter og svare på den type hendvendelser. Jeg kan ikke åpne breve de har sendt til arbeidsgiver da det er begrenset men jeg kan se inne på min sak at det er blitt sendt brev til arbeidsgiver. Anonymkode: a02b3...8f5 Min sak omhandlet sykdom, og NAV sendte en ganske bra forespørsel om å holde meg i jobb mot at NAV betalte arbeidsgiver for ytelsene, og lovde at arbeidsgiver skulle slippe økonomiske belastninger for å holde meg i jobb. En slags pakkedeal for å holde meg i jobb hos arbeidsgiver, tross sykdom, som jeg selv også var veldig keen på. Arbeidsgiver svarte aldri. Jeg purret på, men arbeidsgiver trenerte saken. Ble tilslutt oppsagt pga sykdom når tiden var åpen for det. Dette var for øvrig i en stor statlig organisasjon, som etter formålene skulle være en seriøs IA-bedrift, og jeg var godt likt og dyktig i jobben min. Men det handlet om å statuere et eksempel og aldri gi etter for folk med redusert funksjonsevne. De var redde for at når de først gjorde et unntak, så måtte de gjøre dette med alle senere. Anonymkode: 97f6b...747
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #5 Skrevet 18. oktober 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Min sak omhandlet sykdom, og NAV sendte en ganske bra forespørsel om å holde meg i jobb mot at NAV betalte arbeidsgiver for ytelsene, og lovde at arbeidsgiver skulle slippe økonomiske belastninger for å holde meg i jobb. En slags pakkedeal for å holde meg i jobb hos arbeidsgiver, tross sykdom, som jeg selv også var veldig keen på. Arbeidsgiver svarte aldri. Jeg purret på, men arbeidsgiver trenerte saken. Ble tilslutt oppsagt pga sykdom når tiden var åpen for det. Dette var for øvrig i en stor statlig organisasjon, som etter formålene skulle være en seriøs IA-bedrift, og jeg var godt likt og dyktig i jobben min. Men det handlet om å statuere et eksempel og aldri gi etter for folk med redusert funksjonsevne. De var redde for at når de først gjorde et unntak, så måtte de gjøre dette med alle senere. Anonymkode: 97f6b...747 Uff. Så kjipt og høre. Hva skjedde vidre da I saken din? Fikk du noe støtte eller hjelp fra nav? Anonymkode: a02b3...8f5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #6 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Uff. Så kjipt og høre. Hva skjedde vidre da I saken din? Fikk du noe støtte eller hjelp fra nav? Anonymkode: a02b3...8f5 Nei, ble oppsagt fra arbeidsgiver og ble uføretrygdet 100% fordi jeg ikke hadde inntektsevne lenger. Anonymkode: 97f6b...747
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #7 Skrevet 18. oktober 2021 Budskapet mitt er at jeg tror ikke arbeidsgiver er lovpålagt å svare NAV. Kun forholde seg til disse lovfestede oppfølgningssamtalene. Men det har ingenting med NAV å gjøre. Anonymkode: 97f6b...747
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #8 Skrevet 18. oktober 2021 Just now, AnonymBruker said: Budskapet mitt er at jeg tror ikke arbeidsgiver er lovpålagt å svare NAV. Kun forholde seg til disse lovfestede oppfølgningssamtalene. Men det har ingenting med NAV å gjøre. Anonymkode: 97f6b...747 Nav sa til meg at han plikter og svare de på hendvendelsen. Mulig det var anderledes I din sak. Anonymkode: a02b3...8f5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #9 Skrevet 18. oktober 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, ble oppsagt fra arbeidsgiver og ble uføretrygdet 100% fordi jeg ikke hadde inntektsevne lenger. Anonymkode: 97f6b...747 Det var trist og høre. Men bra at du fikk innvilget det da. Anonymkode: a02b3...8f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå