AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #1 Skrevet 18. oktober 2021 Det virker sånn. Anonymkode: fdff4...33a
Miranda Bailey Skrevet 18. oktober 2021 #3 Skrevet 18. oktober 2021 Nei. I hvert fall ikke blandt Gen Z. Det har blitt mye mer "in" å være mer naturlig de siste 2 årene. 2
Crazydoglady Skrevet 18. oktober 2021 #4 Skrevet 18. oktober 2021 Føler det har blitt litt enten eller. Ingen sminke eller alt for mye 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #5 Skrevet 18. oktober 2021 Det er vel det at det kan se veldig bra ut på Instagram, men ikke i dagslys 😶 Anonymkode: 3edc1...73e 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #6 Skrevet 18. oktober 2021 Miranda Bailey skrev (3 minutter siden): Nei. I hvert fall ikke blandt Gen Z. Det har blitt mye mer "in" å være mer naturlig de siste 2 årene. Jaså? Da tror jeg at «gen z» sin oppfatning av «naturlig» er noe annerledes fra resten av verden sin 🤷♀️ Det hjelper ikke å være sminkefri så lenge øyenbryna er microblada og laminert, øyevippene er limt fast og leppene pumpa fulle av alt mulig ræl. Anonymkode: 171e9...1cd 21
Miranda Bailey Skrevet 18. oktober 2021 #7 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jaså? Da tror jeg at «gen z» sin oppfatning av «naturlig» er noe annerledes fra resten av verden sin 🤷♀️ Det hjelper ikke å være sminkefri så lenge øyenbryna er microblada og laminert, øyevippene er limt fast og leppene pumpa fulle av alt mulig ræl. Anonymkode: 171e9...1cd Gjerne les setningen på nytt og se konteksten. "Det har blitt mye mer "in" å være mer naturlig de siste 2 årene." Rundt 2016 ble det veldig populært blant tenåringer å ha full øyesminke, falske vipper og hardt tegnet øyenbryn, og kosmetiske inngrep var normalisert. Jeg sier på ingen måte at dette er utdatert, men ser man i ungdomsmiljøet så begynner dette å gå ut. Sminke er fortsatt populært, men ungdommen sminker seg på en mer naturlig måte. Selv laminerte bryn som du refererer til begynner å bli utdatert. De liker fregner, naturlig eller ingen øyeskygge, naturlige farger på leppene.. Mange influencere har i tillegg tatt ut brystimplantater og snakket ut imot plastikk kirurgi. Vet ikke om det har en sammenheng med pandemien, men det var da jeg begynte å legge merke til endringen. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg som selv er en del av Gen Z og tilbringer mye tid på sosiale medier har sett denne utviklingen på nært hold. Ungdom vil fortsatt være ungdom, men å være oversminket er langt ifra trendy. I hvert fall ikke om vi skal sammenligne det med tidligere år. Det begynner å bli "ut". 5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #8 Skrevet 18. oktober 2021 Miranda Bailey skrev (29 minutter siden): Gjerne les setningen på nytt og se konteksten. "Det har blitt mye mer "in" å være mer naturlig de siste 2 årene." Rundt 2016 ble det veldig populært blant tenåringer å ha full øyesminke, falske vipper og hardt tegnet øyenbryn, og kosmetiske inngrep var normalisert. Jeg sier på ingen måte at dette er utdatert, men ser man i ungdomsmiljøet så begynner dette å gå ut. Sminke er fortsatt populært, men ungdommen sminker seg på en mer naturlig måte. Selv laminerte bryn som du refererer til begynner å bli utdatert. De liker fregner, naturlig eller ingen øyeskygge, naturlige farger på leppene.. Mange influencere har i tillegg tatt ut brystimplantater og snakket ut imot plastikk kirurgi. Vet ikke om det har en sammenheng med pandemien, men det var da jeg begynte å legge merke til endringen. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg som selv er en del av Gen Z og tilbringer mye tid på sosiale medier har sett denne utviklingen på nært hold. Ungdom vil fortsatt være ungdom, men å være oversminket er langt ifra trendy. I hvert fall ikke om vi skal sammenligne det med tidligere år. Det begynner å bli "ut". Synes jeg har hørt det ca 100 ganger de siste 20-årene og likevel blir kvinner mer og mer oversminket. Det er vel definisjonen på naturlig som har endret seg. Anonymkode: fdff4...33a 10
Djungelvrål Skrevet 18. oktober 2021 #9 Skrevet 18. oktober 2021 Mange misforstår trender og sminker seg som om de skal på galla til hverdags. Skyggelegging egner seg overhodet ikke i dagslys med de mengdene produkter som blir brukt. Vippene de setter på og brynene de tatoverer på seg får de til å se ut som dragqueens. Dont get me started on the lips.... 8
Miranda Bailey Skrevet 18. oktober 2021 #10 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes jeg har hørt det ca 100 ganger de siste 20-årene og likevel blir kvinner mer og mer oversminket. Det er vel definisjonen på naturlig som har endret seg. Anonymkode: fdff4...33a Jeg kan kun snakke fra egne erfaringer og observasjoner. Er ungdom i dag naturlige? Nei. Ikke voksne heller, for den slags skyld. Men i forhold til tidligere år, spesielt 2016-2018 hvor sminke-guruer ble populære på sosiale medier, så er det ikke like populært. Men ja, det spørs nok litt hva man legger i begrepet også. Jeg ser støtt og stadig eldre kvinner med krøller som holdes oppe av hårspray, to kilo parfyme og rød leppestift klage på de unaturlige ungdommene som bleker håret og har falske øyevipper. Må flire litt da. 1
Gjest Trøst Skrevet 18. oktober 2021 #11 Skrevet 18. oktober 2021 Kommer an på hva man legger i "oversminket". Sminke er i mine øyne pent når det er gjort riktig, og før eller siden kan det bli for mye av det gode. Ofte er sminken vi ser på instagram og youtube, langt ifra like fin i virkeligheten. For meg handler det ikke om at jo mer naturlig, jo bedre, men jeg syns likevel ikke noe om at et ansikt sparkles helt plettfritt med foundation og kontur. Nå skal både kvinner og menn få gjøre som de vil, og om man føler seg bra med mye sminke så er det ikke noe jeg og andre burde legge oss bort i. Men som alle andre mennesker dømmer jeg andre i mitt stille sinn, og altfor ofte tenker jeg "less is more". Hva man syns er vakkert, tiltrekkende, attraktivt, pent, flatterende og lignende er subjektivt, der er noen ting de fleste av oss kan være enige om at ser best ut, men der vil nok alltid være noen avvik. Jeg syns også det handler litt om klesstil og image, hva som passer sammen og hvilken look man går for. Om man går for noe heftig så kan mye sminke være et bra krydder.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #12 Skrevet 18. oktober 2021 Miranda Bailey skrev (5 timer siden): Men ja, det spørs nok litt hva man legger i begrepet også. Jeg ser støtt og stadig eldre kvinner med krøller som holdes oppe av hårspray, to kilo parfyme og rød leppestift klage på de unaturlige ungdommene som bleker håret og har falske øyevipper. Må flire litt da. Hvor ser du slike eldre kvinner? På eldresenter eller sykehjem? Denne stilen ser jeg kun på noen få damer på 80+. Anonymkode: 8a1de...0e2 5
Miranda Bailey Skrevet 18. oktober 2021 #13 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor ser du slike eldre kvinner? På eldresenter eller sykehjem? Denne stilen ser jeg kun på noen få damer på 80+. Anonymkode: 8a1de...0e2 Min farmor og alle hennes jevnaldrende venninner som er i 60-70 årene krøller håret (av de som fortsatt har langt) og bruker kraftig farget leppestift. Det er faktisk sjeldent jeg ser de ustelt, slik ungdommer gjerne kan gå (joggebukse, hestehale i håret, null sminke).
Djungelvrål Skrevet 18. oktober 2021 #14 Skrevet 18. oktober 2021 Miranda Bailey skrev (2 minutter siden): Min farmor og alle hennes jevnaldrende venninner som er i 60-70 årene krøller håret (av de som fortsatt har langt) og bruker kraftig farget leppestift. Det er faktisk sjeldent jeg ser de ustelt, slik ungdommer gjerne kan gå (joggebukse, hestehale i håret, null sminke). Hvis det en noen som ofte kan kunsten å stelle seg så er det damer på 80+. 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 18. oktober 2021 #15 Skrevet 18. oktober 2021 jeg syns ikke det virker sånn.
Miranda Bailey Skrevet 18. oktober 2021 #16 Skrevet 18. oktober 2021 Peonjenta skrev (Akkurat nå): Hvis det en noen som ofte kan kunsten å stelle seg så er det damer på 80+. Jeg har også den oppfatningen. Jeg jobbet i en kortere periode på et sykehjem, og flertallet av beboerne der var velstelt hver eneste dag, til tross for demens og andre sykdommer.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #17 Skrevet 18. oktober 2021 Den oversminka looken er vel mer forbeholdt en viss type influensere på Instagram, samt en begrenset gruppe vanlige folk. Det er ytterst sjeldent jeg har møtt en såpass sminket dame i virkeligheten. Anonymkode: caed2...196 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #18 Skrevet 18. oktober 2021 Dette er vel bare smak og behag ? noen liker å følge strømmen tenker jeg og at spesielt unge mennesker blir påvirket av venner… og at eldre damer HATER å Eldres så de prøver fortvilt å holde tritt med de yngre … noe jeg personlig kan skjønne siden samfunnet legger opp til aldershysteri osv… noen er kanskje mindre pene og føler rett og slett seg stygg uten sminke. noen er konkurranse mennesker og må bare føle at de er penest… har en tante på 65 år som ser helt stunning og smashing ut,men hun er pen uten sminke åsså!! Men hun ser det ikke selv så hun sminker seg ÅRET RUNDT ,og det selv på stranda og på hytta langt i ‘’hutten heia’’ hvor ingen andre enn nermeste familie ser henne..hun sier hun er stygg uten ! noen har åsså foreldre som er sminke skrin Dilux og da begynner datteren åsså å skal gjøre det samme for å ikke føle seg ‘’styggere’’ enn mora si. noen bryr seg ikke og føler at det indre teller mer og er sikker på seg selv uten ‘’maska’’ … Anonymkode: 68cb3...2e9 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #19 Skrevet 27. oktober 2021 Peonjenta skrev (På 18.10.2021 den 22.28): Hvis det en noen som ofte kan kunsten å stelle seg så er det damer på 80+. 😆 Anonymkode: 0d9da...7ec 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #20 Skrevet 27. oktober 2021 Lurer alltid på hvor folk ser alle de som er så ekstremt oversminket. Det er en og annen her og der selvfølgelig, men tar for eksempel noen ganger samme buss som endel elever på videregående tar og der er så og si alle jentene usminket eller har lite sminke. Sånn ellers så synes jeg også at norske kvinner generelt ser veldig naturlige ut. Jeg bor i en mellomstor by, men synes egentlig at det er det samme overalt. Anonymkode: 92c23...d38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå