AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #1 Skrevet 18. oktober 2021 Hei, jeg trenger litt råd til hvordan jeg kan få mannen til å forstå min side av saken. Jeg er hjemme med baby på 7 mnd og storesøster er i barnehagen på dagtid. Nå er mannen hjemme en stund fordi jobben er lagt opp slik. På dagtid har jeg rutiner med baby og gjør husarbeid og unna alt før eldste kommer hjem, og siden mannen har jobbet slik, så har vi hatt ettermiddagene og kveldene sammen jeg og de små. Det har vært supert. Men nå som han er hjemme er det bare tv, mat og sex som står i hodet på ham. Han sier han gjerne ønsker å hjelpe til husarbeidet, men alt blir drøyd i siste liten og det blir tatt heller samtidig med middagslaging og det blir stress. Jeg klarer ikke gå med rot rundt meg hele dagen, og når jeg har mulighet vil jeg gjerne ta det, men da vil han gjerne ha meg med på sex. Jeg har opplevd overgrep og har et vanskelig forhold til sex og kropp og berøring. Jeg sliter med angst og har en ganske dårlig periode for øyeblikket. Han vet dette, og vi har gode perioder. Han har stått fritt til å forlate meg om jeg ikke lever opp til hans forventninger. Mannen min er en som ikke takler avvisning så godt (ikke alltid) , og det er alltid noe seksuelt så snart babyen har dupp. Om det ikke er penetrering, så må jeg bli med å kose osv.. Han klår og blir dårlig stemning når jeg viser tegn til at jeg ikke vil (enda verre om jeg sier det direkte). Jeg får liksom ikke gjort det jeg skal. Disse tingene han gjør som han vil at jeg skal bli med på, er veldig vanskelig for meg når eldste er i barnehagen. Jeg er i mest ro og får det godt med meg selv om jeg bruker tid på yngste og leker med ham, og når han sover jeg gjør husarbeid. Han sier jeg bare må si ifra hvis jeg ikke vil, og som nevnt, går dette greit noen ganger. Jeg orker ikke risikoen, så jeg bare blir med på det.. Hva kan jeg gjøre for at det skal bli bedre, hvordan få ham til å forstå hvordan jeg har det? Han får det han vil ha på kveldene, men noen ganger, som nå, vil jeg bare bestemme over meg selv.. Anonymkode: 7655c...bfb 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #4 Skrevet 18. oktober 2021 Vis ham det du skriver her. Anonymkode: c2383...3da 10
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #5 Skrevet 18. oktober 2021 Hæ??? Det er vel HAN som ikke lever opp til dine forventninger. Han høres skikkelig ekkel ut. Anonymkode: 15bc3...a4c 40
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #6 Skrevet 18. oktober 2021 Herregud det hørtes slitsomt ut! Det er vel ikke noen annen måte enn å si fra. Anonymkode: 91d32...753 10
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #7 Skrevet 18. oktober 2021 Sett ned foten. Det der hadde ikke jeg orket selv om jeg har ok forhold til sex. Husk at det ikke er du som setter grenser som er vanskelig, men han som er som går over dine grenser som du allerede har fortalt om. Anonymkode: 2bb07...f93 13
Snabeltann Skrevet 18. oktober 2021 #8 Skrevet 18. oktober 2021 Du skal ikke trenge å være med på noe du ikke samtykker til! Dette høres ikke bra ut! Hva er "risikoen" du frykter? To som elsker hverandre skal ikke være nødt til å gå rundt å frykte hverandre... 12
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #9 Skrevet 18. oktober 2021 Det der er jo seksualisert og psykisk vold! Les mer på atv-stiftelsen.no Anonymkode: 16f16...a9a 8
Gjest WhisperingWind Skrevet 18. oktober 2021 #10 Skrevet 18. oktober 2021 Be han finne ballene sine og hjelpe til i sitt eget jævla hjem. Og IKKE la deg presse til sex/kos når du ikke føler for det. Det ender fort opp med at du får totalt avsmak for han og det er IALLEFALL ødeleggende for forholdet.
Mooza Skrevet 18. oktober 2021 #11 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hæ??? Det er vel HAN som ikke lever opp til dine forventninger. Han høres skikkelig ekkel ut. Anonymkode: 15bc3...a4c Enig! Jeg blir traumatisert av å lese dette. "Han får det som han vil om kvelden". Driver og penetrerer mellom barnehage og små barn som sover og klår konstant. Hele greiene her høres bare ekkelt ut. Be den der ekle fyren din om å trekke fingrene til seg og slutte å klå. Si at neste gang han prøver å klå på deg, så skal det faan meg bli huskestue! Se om du kan kjeppjage han til helvete ut av huset. Han må vel prøve seg med å trå over dine grenser!! ...dårlig stemning hvis du ikke innfrir hans forventninger? Kanskje du skal toppe den dårlige stemninga litt selv? Jeg hadde vel laget lapskaus av den mannen. Forventningene hans hadde vært NULL eller minus- innen jeg var ferdig med han. Arrghh.. Måtte rase litt fra meg nå altså. 22
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #12 Skrevet 18. oktober 2021 Ja huff, dette var faktisk ille. Du har vært utsatt for overgrep og blir nok det fortsatt. Søk hjelp? Dette vil ødelegge deg Anonymkode: 16f16...a9a 11
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #13 Skrevet 18. oktober 2021 Så det er ikke noe galt med meg? Har hele tiden tenkt at jeg er aseksuell, men det er kanskje en grunn da. Han er jo fin og flink med barna, men thats it liksom. I fjor gikk jeg på medisiner som skulle roe nervene om kvelden, men har jo skjønt at det er pga han, for da han begynte å jobbe kveld, ordnet det seg... 😕 Anonymkode: 7655c...bfb 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #14 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så det er ikke noe galt med meg? Har hele tiden tenkt at jeg er aseksuell, men det er kanskje en grunn da. Han er jo fin og flink med barna, men thats it liksom. I fjor gikk jeg på medisiner som skulle roe nervene om kvelden, men har jo skjønt at det er pga han, for da han begynte å jobbe kveld, ordnet det seg... 😕 Anonymkode: 7655c...bfb Høres faktisk ut som du bør kvitte deg med han. Dessverre vet sånne folk å utnytte folk som har traumer fra før. Anonymkode: b0622...558 7
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #15 Skrevet 18. oktober 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Så det er ikke noe galt med meg? Har hele tiden tenkt at jeg er aseksuell, men det er kanskje en grunn da. Han er jo fin og flink med barna, men thats it liksom. I fjor gikk jeg på medisiner som skulle roe nervene om kvelden, men har jo skjønt at det er pga han, for da han begynte å jobbe kveld, ordnet det seg... 😕 Anonymkode: 7655c...bfb Du bør fortelle en profesjonell om det som skjer... Det høres ekstremt usunt ut. Kontakt familievernkontoret og be om en samtale? Anonymkode: 16f16...a9a 8
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #16 Skrevet 18. oktober 2021 Hvordan var det før dere fikk barn? Anonymkode: 09192...734
Måneklokke Skrevet 18. oktober 2021 #17 Skrevet 18. oktober 2021 ÆSJ?! Han høres skikkelig ekkel ut, måten han skal klå og penetrere hvert ledige sekund. Jeg er over gjennomsnittet sexlysten, men det du beskriver er ikke sexy. Om han vil kose og knulle hele tida er det en forutsetning at han «forfører» deg også. Flørter, er leken osv. Her får jeg mer et intrykk av at han forsyner seg når det passer ham, uten å tenke over om du vil eller ei. 5
AprilLudgate Skrevet 18. oktober 2021 #18 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hæ??? Det er vel HAN som ikke lever opp til dine forventninger. Han høres skikkelig ekkel ut. Anonymkode: 15bc3...a4c Ekkel er han da ikke, han er tiltrukket av kjæresten sin såvidt jeg leser foreløpig. Men du må jo nesten oppklare litt TS: Hva mener du er risikoen ved å si nei? Og hva legger du i «han får det som han vil på kveldene»? Jeg klarer ikke utfra innlegget lese om han er ekstremt pågående og ikke respekterer et nei (?), eller, om du tar all invitasjon som «mas» eller press fordi du egentlig bare vil slippe. Hva er det ideelle for deg mtp sex og nærhet? Og snakket dere om dette FØR dere fikk barn? Jeg hadde absolutt ønsket å vise forståelse for en situasjon, men jeg hadde nok også følt det som et enormt tillitsbrudd og bare degraderende om en partner viste seg å ha tvunget seg til sex med meg i åresvis. Særlig når så vanskelige årsaker ligger bak. 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 18. oktober 2021 #19 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så det er ikke noe galt med meg? Har hele tiden tenkt at jeg er aseksuell, men det er kanskje en grunn da. Han er jo fin og flink med barna, men thats it liksom. I fjor gikk jeg på medisiner som skulle roe nervene om kvelden, men har jo skjønt at det er pga han, for da han begynte å jobbe kveld, ordnet det seg... 😕 Anonymkode: 7655c...bfb Blir du tent(ikke på han nødvendigvis), kåt, har fantasier, tenker på sex? Eller er du generelt ALDRI lysten på sex og nærhet?
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #20 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei, jeg trenger litt råd til hvordan jeg kan få mannen til å forstå min side av saken. Jeg er hjemme med baby på 7 mnd og storesøster er i barnehagen på dagtid. Nå er mannen hjemme en stund fordi jobben er lagt opp slik. På dagtid har jeg rutiner med baby og gjør husarbeid og unna alt før eldste kommer hjem, og siden mannen har jobbet slik, så har vi hatt ettermiddagene og kveldene sammen jeg og de små. Det har vært supert. Men nå som han er hjemme er det bare tv, mat og sex som står i hodet på ham. Han sier han gjerne ønsker å hjelpe til husarbeidet, men alt blir drøyd i siste liten og det blir tatt heller samtidig med middagslaging og det blir stress. Jeg klarer ikke gå med rot rundt meg hele dagen, og når jeg har mulighet vil jeg gjerne ta det, men da vil han gjerne ha meg med på sex. Jeg har opplevd overgrep og har et vanskelig forhold til sex og kropp og berøring. Jeg sliter med angst og har en ganske dårlig periode for øyeblikket. Han vet dette, og vi har gode perioder. Han har stått fritt til å forlate meg om jeg ikke lever opp til hans forventninger. Mannen min er en som ikke takler avvisning så godt (ikke alltid) , og det er alltid noe seksuelt så snart babyen har dupp. Om det ikke er penetrering, så må jeg bli med å kose osv.. Han klår og blir dårlig stemning når jeg viser tegn til at jeg ikke vil (enda verre om jeg sier det direkte). Jeg får liksom ikke gjort det jeg skal. Disse tingene han gjør som han vil at jeg skal bli med på, er veldig vanskelig for meg når eldste er i barnehagen. Jeg er i mest ro og får det godt med meg selv om jeg bruker tid på yngste og leker med ham, og når han sover jeg gjør husarbeid. Han sier jeg bare må si ifra hvis jeg ikke vil, og som nevnt, går dette greit noen ganger. Jeg orker ikke risikoen, så jeg bare blir med på det.. Hva kan jeg gjøre for at det skal bli bedre, hvordan få ham til å forstå hvordan jeg har det? Han får det han vil ha på kveldene, men noen ganger, som nå, vil jeg bare bestemme over meg selv.. Anonymkode: 7655c...bfb Det blir hvertfall ikke bedre at du blir med på det for å slippe mas. Du VIL ikke og det bør han respektere. Er det virkelig så gøy å ha sex med en som ikke vil? Sånn mas og manipulering kan ødelegge sexlivet for alltid Anonymkode: 19fc9...979 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå