Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby er nå 1 mnd og jeg har fortsatt NULL energi. Orker knapt å dusje og har kun vært ute på en trilletur. 

Dersom jeg blir med å handler på butikken må jeg seriøst ha en halvtime på sofaen etterpå for å hente meg inn.

Dette er ikke normalt for meg. Jeg er vanligvis høyt og lavt. Og hadde ikke dette problemet da jeg fikk de andre barna mine. 

Har sjekket for jernmangel og det har jeg ikke. 

Er det flere som har/ hadde det slik? Hvor lang tid tok det før energien kom tilbake? Blir gal av å føle meg så slapp og tiltaksløs. Sitter å se ut vinduet og drømmer om å gå på topptur liksom.

Anonymkode: 9fb10...fb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde akkurat samme som deg men har ikke barn. Gikk til legen med samme beskrivelse «etter butikktur må jeg legge meg for å hente meg inn igjen». Det viste seg da at jeg var deprimert, selv om jeg ikke følte det slik. Følte meg bare enormt sliten og trøtt 

Anonymkode: d17db...bb3

• Liker 1
Skrevet

Sjekket for vitamin B da?

Anonymkode: 84545...c9b

Skrevet

Du burde kontakte barnevernet. Dette er helt krise. 

Anonymkode: 45741...fa4

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

🤨

• Liker 5
Skrevet

Hadde det sånn fra fødselen og har det til tider fortsatt sånn 7mnd senere. Fødselsdepresjon her da, men tror ikke det er så unormalt å føle seg utkjørt lenge. Det tar på å gro et menneske og søvnmangel, amming, ++, det sluker kreftene.

Anonymkode: 2ecb2...59b

Skrevet

Har du sjekket om du har vitamin-D mangel? Jeg ble helt slått ut av trøtthet da jeg hadde det.

Skrevet

Har stoffskiftet ditt stabilisert seg etter fødsel? Det kan være verdt å teste, kan ha blitt lavt i etterkant 

Anonymkode: 301a7...197

Skrevet

Jeg hadde det sånn i over ett år, selv om ddt gikk litt opp og ned. Ikke deprimert og ingen mangler. For meg var det rett og slett at jeg ikke tålte søvnmangel, så det ble gradvis bedre da ungen begynte å sove litt. Sover din lite? Har du lite avlastning? 

Anonymkode: aa9a9...7db

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hahahahah, hva er mest krise mener du? Manglende trilletur eller ingen topptur? 

TS

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Sjekket for vitamin B da?

Nei, men kan be om det på 6- ukers kontrollen kanskje :)

Skrevet
Sandie skrev (19 timer siden):

Har du sjekket om du har vitamin-D mangel? Jeg ble helt slått ut av trøtthet da jeg hadde det.

Det hadde jeg før svangerskapet og da følte jeg meg slik ja. Men har tatt D vitamin hele graviditeten så tror ikke det er problemet. Men bør kanskje sjekke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Har stoffskiftet ditt stabilisert seg etter fødsel? Det kan være verdt å teste, kan ha blitt lavt i etterkant 

Anonymkode: 301a7...197

Åh, er det vanlig altså?

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg hadde det sånn i over ett år, selv om ddt gikk litt opp og ned. Ikke deprimert og ingen mangler. For meg var det rett og slett at jeg ikke tålte søvnmangel, så det ble gradvis bedre da ungen begynte å sove litt. Sover din lite? Har du lite avlastning? 

Anonymkode: aa9a9...7db

Nei, barnet har godt sovehjerte heldigvis :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, men kan be om det på 6- ukers kontrollen kanskje :)

Gjør det! B-vitamin kan nesten være verre enn jernmangel

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det hadde jeg før svangerskapet og da følte jeg meg slik ja. Men har tatt D vitamin hele graviditeten så tror ikke det er problemet. Men bør kanskje sjekke.

Jeg ville bedt om utvidede prøver på alt man kan mangle, inkludert sjekk av verdiene for stoffskifte slik noen nevner her. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...