Grønnkålen Skrevet 18. oktober 2021 #1 Skrevet 18. oktober 2021 (endret) Hei. Jeg har bekkenplager som startet i uke 12 med smerter i ryggen/hofter/bekken som gradvis har gått på. De siste dagene på jobb før jeg fikk sykemelding var de fleste bevegelser smertefulle og jeg syntes det begynte å bli vanskelig å gjøre jobben min, følte meg utslitt og ukonsentrert. Jeg lå på sofaen/i seng kontinuerlig fra avsluttet vakt og til neste vakt. Pga yrket mitt er det sjeldent at jeg får pauser eller mulighet til å sitte. Jeg er spent på hvordan en kan tilrettelegge arbeidet mitt da jeg jobber i helsevesenet og tempo ofte er skyhøyt, svært ofte står jeg alene med det medisinske ansvaret for mange pasienter. I gjennomsnitt vil jeg påstå at jeg sitter max 20 minutter i løpet av en 8 timers vakt. Har nå vært sykemeldt i to uker og etter råd fra kiropraktor går jeg tur i ulendt terreng. Jeg kan gå ca 1-2 km før smertene virkelig går på. Har smerter hele døgnet som ofte øker ut i fra hvor mye jeg har gjort i løpet av dagen, men kan også øke på etter en svært rolig dag. Ønsker å høre andres erfaring med bekkenplager og tilrettelagt arbeid? Gjerne fra dere som jobber i helsevesenet eller andre som har svært aktive jobber? Endret 18. oktober 2021 av Grønnkålen
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #2 Skrevet 18. oktober 2021 Det må du jo ta med sjefen. Er alltid sjefen og arbeidsplassen det kommer an på. Kommer jo helt an på hva de kan tilby deg. Anonymkode: 8b882...5c6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #3 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg begynte å få bekkensmerter i uke 2-3. Ja, helt seriøst! Jobbet som sykepleier fram til jeg havnet i rullestol. Fikk endel papirarbeid, ble ekspert på venfloner og diverse sittende prosedyrer. Anonymkode: abad1...d0b
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #4 Skrevet 18. oktober 2021 Sykepleier her og gravid i uke 18. Jobber på sykehus på en travel avdeling. Har hatt bekkensmerter siden uke 8, med forverring siden uke 12. Legen er ikke på min side og utviste liten forståelse forrige gang jeg var der. Jeg fikk en sykemelding på to uker (50%). Arbeidsplassen min sier de ikke kan tilrettelegge/omplassere meg så jeg jobber fullt, og halter meg gjennom dagen enn så lenge. Har også byttet fastlege i tilfelle jeg ikke orker mer. Opplever du at smertene avtar når du har vært hjemme i noen dager og hvilt? Har mange kollegaer (andre avd.) på sykehus som har fått kortere arbeidsdager, kun jobber dag og dermed bare hatt gruppeansvar, de har også leid inn en ekstra ansatt for å avlaste for noen. Mange muligheter så lenge du jobber på et sted det er mulig å tilrettelegge for på ulike måter. ☺️ Anonymkode: 9a8fb...811
Grønnkålen Skrevet 18. oktober 2021 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2021 Hei, TS her. Ja, jeg skal selvfølgelig snakke med sjefen. Jeg merker at jeg blir noe bedre hvis jeg tar det helt med ro på sofaen. Bare det å stå oppreist i en time for å lage middag er nok til å trigge smertene. Takk for at dele deler erfaringer/råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå