AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #1 Skrevet 18. oktober 2021 Hadde i fjor en abort, som jeg nå angrer dypt og bittert på. Var et nytt forhold, og jeg ble gravid med den beryktede hopp-av-i-svingen metoden. Var veldig forelsket, og tenkte å beholde, men kjæresten var veldig imot. Vi hadde kjent hverandre i to måneder, og jeg ønsket ikke å plutselig stå der som enslig forelder. Så tok abort. Babyen skulle vært født i november i fjor, og det gjør vondt nå som november nærmer seg. Har tenkt på om jeg skal bli gravid igjen, og beholde. Men vil det egentlig gjøre sorgen mindre? Har tenkt masse, men lurer på om jeg vil være bitter "for alltid"? Tenke at jeg gikk glipp av, kastet bort et helt år, eller mer, tenker at om jeg får en baby neste år, vil jeg tenke at "så dumt, bortkastet, jeg kunne hatt et barn på halvannet år nå istedet for en nyfødt"? Kunne hatt en baby jeg hadde kost meg med i koronatiden, og så ble all denne tiden bare bortkastet? Aner ikke hva jeg skal tenke, eller gjøre. Kjæresten sier han ikke visste hvor lei meg jeg var, at det betydde så mye for meg. Han er likevel negativ til å prøve på nytt, men litt på glid. Føler at om jeg ikke får et barn med han, vil jeg for alltid tenke på det barnet som ikke ble noe av. Om jeg får et barn likevel, kanskje jeg likevel vil ha disse vonde tankene? Anonymkode: 34610...22a
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #2 Skrevet 18. oktober 2021 Men vil du ha barn med denne mannen da? Vil du noen gang tilgi HAM for at han overtalte deg til abort? Tror du har såpass mye følelser på feil sted at et nytt barn ikke løser problemet. Bedre å få barn med en mann som vil ha barn...? Og så er ikke et barn noe man lager "for å kose seg i koronatiden" heller altså. Det er mye jobb, mye ansvar. Stor fordel å være enige om å bli foreldre. Men utover det, så lærer du nok å leve med det som skjedde, det er bra å sørge over feil avgjørelse. Ta den tiden det trenger for å behandle sorgen. Du kommer aldri til å glemme det, neste barn vil blir din baby nr "to". Men det er også helt greit ❤️ Men veldig viktig om du skal fortsette forholdet til kjæresten din at han viser stor forståelse for dine følelser her. Anonymkode: dfd07...030 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #3 Skrevet 18. oktober 2021 Tankene vil være der uansett vil jeg tro. Ikke få et nytt barn med ham som erstatning for det du ikke fikk. Det er et enormt press å legge på et uskyldig barn. Og ikke press ham til å gjøre deg gravid igjen. Det kan gjøre ham bitter, og forholdet kan ikke overleve to bitre personer. Dersom han etterhvert ombestemmer seg kan dere selvfølgelig få barn. Anonymkode: c5f9c...235
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #4 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men vil du ha barn med denne mannen da? Vil du noen gang tilgi HAM for at han overtalte deg til abort? Tror du har såpass mye følelser på feil sted at et nytt barn ikke løser problemet. Bedre å få barn med en mann som vil ha barn...? Og så er ikke et barn noe man lager "for å kose seg i koronatiden" heller altså. Det er mye jobb, mye ansvar. Stor fordel å være enige om å bli foreldre. Men utover det, så lærer du nok å leve med det som skjedde, det er bra å sørge over feil avgjørelse. Ta den tiden det trenger for å behandle sorgen. Du kommer aldri til å glemme det, neste barn vil blir din baby nr "to". Men det er også helt greit ❤️ Men veldig viktig om du skal fortsette forholdet til kjæresten din at han viser stor forståelse for dine følelser her. Anonymkode: dfd07...030 Ja, vil faktisk ha barn med denne mannen. Han påstår han ikke visste hvor viktig dette var for meg. Nå kjenner vi hverandre mye bedre, og jeg vet det er mye jobb med barn og ønsker et barn med han. Anonymkode: 34610...22a
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #5 Skrevet 18. oktober 2021 Ja, det vil bli bedre. Jeg var i en omtrent identisk situasjon for 10 år siden og angret veldig. Men samtidig viste jeg at valget var rett for framtiden min. Nå er jeg mor til to nydelige barn med en mann som var like klar og engasjert som meg når de ble unnfanget. Anonymkode: f7c0b...2ad
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #6 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, det vil bli bedre. Jeg var i en omtrent identisk situasjon for 10 år siden og angret veldig. Men samtidig viste jeg at valget var rett for framtiden min. Nå er jeg mor til to nydelige barn med en mann som var like klar og engasjert som meg når de ble unnfanget. Anonymkode: f7c0b...2ad Fint at du har klart å leve med valget, og til og med har det bra i dag. For meg er det litt annerledes, fordi det er nettopp denne mannen jeg ønsker å få barn med. Det er ikke aktuelt for meg å gjøre det slutt og gå videre og evt. få barn med en annen. Håper å kunne overtale kjæresten, få han til å skjønne hvor dypt og vondt dette med aborten sitter i meg. Det er nesten slik at jeg tenker at jeg ikke orker å leve om det ikke kommer et nytt barn, men vil alltid savne det som kunne vært og føler meg som en morder. Skulle virkelig ønske abortlovene var strengere. Anonymkode: 34610...22a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå