Gå til innhold

Litt irritert over ensidig gavekjør til slektning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som synes det er litt drøyt og urimelig at slekt/familie skal stå for folks dyre gave-preferanser?

Har en slektning som vi arrangerte baby shower for, så fikk/ba om/ville de ha en Stokke-stol i barselgave, så var det navnefest med dyre gaveønsker. 

Selv hadde jeg ingen babyshower (ville ikke ha), ba ikke om barselgaver (fikk en liten body fra vedkommende) og hadde ingen navnefest. Det samme med barn nummer to.

Nå skal hun ha barn igjen og de ønsker seg Stokke-stol i barselgave fordi de solgte (!) den forrige, har bedt om at man tar med gave til eldste søsken også pga misunnelse, så blir det sikkert navnefest osv.

Kjenner det er en helt urimelig gave-balanse her. Er ikke så opptatt av sånt her vanligvis, men det er jo de som har veldig dyr smak og høye krav til gaver! Det mangler jo helt på selvinnsikt når vi selv bare har fått bodyer i barselgave...?

Vi er 3 stk som de forventer spleiser på Stokke-stolen. Men allikevel...

Anonymkode: 9b67f...b83

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp egen gave du mener er passende. Du er ikke pålagt å kjøpe det de ønsker seg. 

Anonymkode: 3aefe...600

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjøp egen gave du mener er passende. Du er ikke pålagt å kjøpe det de ønsker seg. 

Jo, for det blir en høyere belastning på de andre om jeg melder meg ut.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ts

Er jo bare å si at dere har dårlig råd nå, og kan derfor ikke ut med 1000kr i babyshower gave.

Anonymkode: c8988...db9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ts

Ja men de trenger jo heller ikke å etterkomme alle sånne dyre ønsker. 

Anonymkode: 09df1...84d

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

ts

Det er jo ikke ditt problem. De andre kan også kjøpe egen gave om det blir for dyrt. 

• Liker 5
Skrevet

Kjøp en body vel? Ingen kan diktere hva de ønsker seg.. De andre står fritt frem til å kjøpe bukse, sokker etc

Anonymkode: 6dca7...3e8

• Liker 4
Skrevet

Altså man kan da ikke be om gave til søsken pga misunnelse. Den gaven må foreldrene selv stå for. Synes heller ikke det er innafor å be om så dyre gaver, spesielt ikke siden de gir bodyer tilbake. 
Her ville jeg gitt gavekort på passende beløp på en butikk hvor stolen selges. 

Anonymkode: 64dd0...984

• Liker 5
Skrevet

Kjøp en brukt stol på finn.no Gave til søsken hadde jeg lett overhørt, gave til søsken er bare med på å slape bortskjemte unger.

Anonymkode: 0f16b...290

• Liker 4
Skrevet

wow dette var frekt. Hadde bare gitt en body om det var det du fikk.

Anonymkode: e84ba...7aa

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

wow dette var frekt. Hadde bare gitt en body om det var det du fikk.

Anonymkode: e84ba...7aa

Kjøp en liknende som du fikk, og skryt over hvor praktisk den bodyen du fikk fra henne var. Slik får du diskret påminnet henne om sin egen gave

Anonymkode: 6dca7...3e8

• Liker 8
Skrevet

Fins mange brukte stokke-stolar på finn (dersom de vil kjøpe det). I dette tilfelle hadde eg kome på ei unnskyldning for å ikkje delta. Så frekke folk 🙈 Vi ynskte oss stokke tripptrapp til jul av søsken, og sa at dei gjerne måtte spleise med fleire(mor, far...), og at vi gjerne kunn få brukt. Babyting er dyrt!!

• Liker 4
Skrevet

Du kjøper det du vil, og om de andre to vil spandere ny Stokkestol (etter at mottakerne solgte den gamle), får det bli opp til dem. Kanskje er de andre to enig med deg i at det går over Stokk (heh!) og stein? Dette kommer ikke til å bli bedre med årene av seg selv, så bare å sette grenser først som sist.

Søskengave er en hyggelig tanke da, men det trenger ikke være dyrt. En smårolling blir mer begeistret for såpebobler enn en vinterdress eller hva nå foreldrene må ha funnet ut at søskenet ønsker seg.

• Liker 2
Skrevet

Disse frekkasene mangler antenner. Ikke kjøp dure gaver til dem. Bare kjøp en body til babyen. 

Anonymkode: 9a240...1a8

Skrevet

Jeg pleier å si til mine barn som skriver ønskeliste til jul, at det er lov å ønske seg hva som helst, men det er ikke sikkert at man får det likevel. Det er en ønskeliste, ikke en handleliste. De ønsker seg både hest og svømmebasseng og svær tv på rommet. Helt greit å ønske seg, men de får det jo ikke likevel.

Så det er jo helt greit at din søster ønsker seg stokke stol, men hun kan ikke forvente å få det.

Anonymkode: 5e8a1...583

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...