Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dreier seg om en kollega som nylig har fått barn og som er utenfor rekkevidde. Det er ingen tvil om at tiltrekningen er gjensidig, men har har moral og gjør ikke noe mer enn uskyldiug flørt. Før jeg skjønte at jeg hadde seriøse følelser flørtet jeg med han, men etterhvert har jeg unngått han så langt det lar seg gjøre. Men følelsene slipper ikke. Det har gått mange måneder nå. Hjemme har jeg verdens herligste samboer, som på alle "objektive parametere" kommer godt ut av sammenlikningen. Han er bra for meg, og jeg vet det, men hva hjelper vel det når jeg ikke føler det. Ligger ved siden av samboer i senga og drømmer om en annen. Det er så patetisk og kvalmt. Jeg tror det som gnager litt, ved siden av de intense følelsene, er at der samboer representerer fortiden (dvs vi møttes ifm en idrett begge drev med, men har lagt opp) så representerer kollegaen framtiden (han er blant de beste i det yrket jeg er på vei inn i og vil bli god i).

Er det sånne langvarige "crush" man bare må leve med i et forhold, er det et signal om å avslutte, eller er det til og med et signal om å gå all-in for kollegaen (selv om det som sagt ikke vil gå).

Anonymkode: 1abc7...2d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dreier seg om en kollega som nylig har fått barn og som er utenfor rekkevidde. Det er ingen tvil om at tiltrekningen er gjensidig, men har har moral og gjør ikke noe mer enn uskyldiug flørt. Før jeg skjønte at jeg hadde seriøse følelser flørtet jeg med han, men etterhvert har jeg unngått han så langt det lar seg gjøre. Men følelsene slipper ikke. Det har gått mange måneder nå. Hjemme har jeg verdens herligste samboer, som på alle "objektive parametere" kommer godt ut av sammenlikningen. Han er bra for meg, og jeg vet det, men hva hjelper vel det når jeg ikke føler det. Ligger ved siden av samboer i senga og drømmer om en annen. Det er så patetisk og kvalmt. Jeg tror det som gnager litt, ved siden av de intense følelsene, er at der samboer representerer fortiden (dvs vi møttes ifm en idrett begge drev med, men har lagt opp) så representerer kollegaen framtiden (han er blant de beste i det yrket jeg er på vei inn i og vil bli god i).

Er det sånne langvarige "crush" man bare må leve med i et forhold, er det et signal om å avslutte, eller er det til og med et signal om å gå all-in for kollegaen (selv om det som sagt ikke vil gå).

Kollega har nylig fått barn, så der bør du ligge unna uansett! Han har sin nye baby som er ny for denne verden. Hvorfor vil du ødelegge for baby? Kun for egne behov for kjæreste og komplimenter?

Barnet bør få vokse opp med en viss grad av trygghet når det gjelder omsorgspersoner.

Og du bør gjøre det slutt med samboer om du ikke føler så mye for han.

Anonymkode: 97158...418

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kollega har nylig fått barn, så der bør du ligge unna uansett! Han har sin nye baby som er ny for denne verden. Hvorfor vil du ødelegge for baby? Kun for egne behov for kjæreste og komplimenter?

Barnet bør få vokse opp med en viss grad av trygghet når det gjelder omsorgspersoner.

Og du bør gjøre det slutt med samboer om du ikke føler så mye for han.

Anonymkode: 97158...418

Ødlegge for en baby faktisk😂

Anonymkode: d704b...2f6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er ikke helt sånn ting fungerer. Det er fult mulig å få følelser for noen selv om man er i et sunt, bra og velfungerende forhold. Det er også mulig at det man tror er sterke følelser for noen andre kan handle vell så mye om spenning, det er noe nytt, det er forbudt osv. Hormonene pumper som når man er nyforelsket. Men det går over slik det gjør i alle andre forhold. Hverdagen kommer osv. 

Hva du bør gjøre med det nåværende forholdet ditt bør du finne ut av helt uavhengig av hva du føler eller ikke føler for noen andre. Enten prøve å jobbe med problemene eller velge å gå hvert til sitt. Har det vært følelser der en gang så er det absolutt ikke umulig å finne tilbake dit.

Følelser for andre man ikke har noen veldig sterk relasjon til går helst over. Selv om det kan være litt dritt mens det står på. Har selv vært i en lik situasjon en gang, men jeg vet jo at gresset sjeldent er grønnere på den andre siden og jeg var i et forhold jeg ønsket å være i, selv om vi ikke nødvendigvis var nyforelsket lenger. Da får man bare skru på hjernen og gjøre et fornuftig og gjennomtenkt valg. 

Du bør jo uansett ikke prøve å bidra til at denne mannen forlater dame og barn, men man kan jo selvsagt dumpe typen (om man føler at forholdet ikke står til å redde) og vente å se hva som evt  skjer med det andre paret. Er det forholdet kjørt så er det det. Det er jo ikke din feil, men kan jo hende han ikke blir singel og, så dumt å satse på det om du egentlig er i et greit forhold nå med håp for å fikse det som evt ikke er kjempe bra. 

Jeg hadde aldri vært i et forhold jeg tenker er over og ikke ser noe håp for. Jeg hadde ikke orket for min egen del, men jeg hadde nok heller ikke hatt samvittighet til det for partner sin del. Bedre at folk får sjansen til å gå videre da. Og jeg hadde heller aldri ofret et godt, langvarig forhold for en spennende flørt, det er ingen garantier for at den flørten blir noe annerledes når man er over den første forelskelsen. Tvert imot kan det bli verre . Ikke sikkert det holder en gang. Og en som allerede er opptatt er iallefall ikke noe jeg hadde ofret et forhold for. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ødlegge for en baby faktisk😂

Anonymkode: d704b...2f6

Om Ts kjører en offensiv flørtekampanje på denne kollegaen og han faller for det så bidrar hun jo til å ødelegge dette barnets oppvekst.

Anonymkode: c83cc...3fc

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke folk som vil bli i forholdet som de er er, slutte å sikle etter folk som er i et forhold? Virker som om noen blir kåt på en mann eller kvinne så fort de setter beina ut døra

Anonymkode: 52516...980

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

men hva hjelper vel det når jeg ikke føler det.

Du er av den usle mennesketypen som må ha noe nytt på plass før du går? Samboeren din fortjener noen som er bedre enn deg. Vis han denne tråden i kveld.

Anonymkode: 54d69...d0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...