AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #1 Skrevet 18. oktober 2021 Legger denne her fordi jeg ikke har tillit til flertallet av de som skriver i seksualitetsforumet. Hvordan så deres sexliv ut i spedbarnsperioden? Vi har en herlig datter på fem måneder og alt er egentlig tipp topp. Ja, det er slitsomt, men mye mindre slitsomt enn vi hadde trodd og selv om vi eller én av oss har dager der vi er helt skutt, så har vi overskudd de fleste dagene. Likevel har ikke sexlivet kommet ordentlig i gang igjen. Vi har vel hatt sex to ganger etter fødselen. Den første gangen var mest for å få bekreftet at alt var greit der nede. Den andre gangen var bra, et godt gammeldags heftig ligg i stua der mannen var omtrent like ivrig som i starten av forholdet 😄 Men det har likevel gått tre uker siden det uten at noe mer har skjedd. Opplever også at den seksuelle flørten og undertonen vi pleide å ha gående før har blitt helt borte, byttet ut med praktisk prat om baby 😄 Vi har nesten alltid hatt sex 4-5 ganger i uka i de syv årene vi har vært sammen før barn, så dette er veldig nytt. Det er kanskje ikke et problem enda, men jeg undrer jo om det er sånn det starter...og at vi plutselig sitter der om noen år og har glemt hva vi hadde sammen i senga før Anonymkode: 236bc...3e0
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #2 Skrevet 18. oktober 2021 Sexlivet her er pakket bort, haha 🤣 Tok vel, tja, en 5-6 mnd før vi hadde sex etter første og nå er andremann 3 mnd og jeg er fremdeles langt i fra klar til noe annen aktivitet i senga enn amming og soving 😆 Men når det går seg til og man får soverommet tilbake og kroppen tilbake (og ferdig med den hersens ammingen) var det tilbake til vanlig sexliv for oss. Livet er stadig i endring og man er annerledes med hverandre over tid, sånn et det bare Anonymkode: dc108...fba 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #3 Skrevet 18. oktober 2021 Det tok et års tid før det gikk seg til, men da var alt tilbake til normalen (både frekvens og alt). Den første tiden var alt med baby bare altoppslukende og rart. Men det kom seg Anonymkode: d05d8...8c6 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #4 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg had rett og slett ikke ork til sex, eller jeg vil ha kroppen min for meg selv. Babyen minner god som dagen lang, men hun er på meg hele dagen uansett. Så sexlivet vårt er rimelig dødt enda ni måneder etter fødsel. Jeg håper samboer etterhvert bidrar mer eller babyen vil være litt mer alene, så jeg får overskudd og lyst på sex. Savner det jo. Anonymkode: e3c26...e7c 3
AprilLudgate Skrevet 18. oktober 2021 #5 Skrevet 18. oktober 2021 (endret) Vi hadde nok litt oftere og tidligere sex enn flertallet, men det du beskriver er helt normalt 🤷♀️ Litt trikset er at man venner seg til å gidde sex selv om det kanskje på forhånd ikke er romantisk/frekk stemning eller god tid. Den tiden er forbi Vårt barn sov jo ALDRI, og maks 20 mim innendørs om vi hadde flaks - så da gjaldt det å utnytte de 20 minuttene man kanskje hadde. Så blir det lettere når barnet sover bedre, og superstress med eldre barn som «skal bare» plutselig midt på kvelden/natta og skjønner hva sex er 🙃😐 Oppsummert: tvang meg ikke til å ha sex, men ventet heller ikke på at tid og megalyst skulle komme rekende på ei fjøl av seg selv. Endret 18. oktober 2021 av Fløff 2
sicario Skrevet 18. oktober 2021 #6 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Legger denne her fordi jeg ikke har tillit til flertallet av de som skriver i seksualitetsforumet. Hvordan så deres sexliv ut i spedbarnsperioden? Vi har en herlig datter på fem måneder og alt er egentlig tipp topp. Ja, det er slitsomt, men mye mindre slitsomt enn vi hadde trodd og selv om vi eller én av oss har dager der vi er helt skutt, så har vi overskudd de fleste dagene. Likevel har ikke sexlivet kommet ordentlig i gang igjen. Vi har vel hatt sex to ganger etter fødselen. Den første gangen var mest for å få bekreftet at alt var greit der nede. Den andre gangen var bra, et godt gammeldags heftig ligg i stua der mannen var omtrent like ivrig som i starten av forholdet 😄 Men det har likevel gått tre uker siden det uten at noe mer har skjedd. Opplever også at den seksuelle flørten og undertonen vi pleide å ha gående før har blitt helt borte, byttet ut med praktisk prat om baby 😄 Vi har nesten alltid hatt sex 4-5 ganger i uka i de syv årene vi har vært sammen før barn, så dette er veldig nytt. Det er kanskje ikke et problem enda, men jeg undrer jo om det er sånn det starter...og at vi plutselig sitter der om noen år og har glemt hva vi hadde sammen i senga før Anonymkode: 236bc...3e0 Du beskriver veldig godt det mange som får barn opplever. Det er jo også ganske naturlig at sexlivet forandrer seg i denne perioden. 5 mnd etter fødsel er ganske kort I den store sammenheng. Noen gjenopptar sexlivet veldig fort, noen veldig sent, og andre igjen opplever at sexlivet aldri blir det samme igjen. Her er det like mange variasjoner som det er fødsler 😊 Men ja. For mange er det sånn det starter. Noen år etterpå sitter man å tenker på sexlivet som forsvant. Noen savner det, andre ikke. Igjen store variasjoner. Selv hadde vi også sex 4-5/6 ganger i uken. Fra første graviditet forandret det seg, og sexlivet vårt kom aldri på plass igjen likt som det var. Det er 13 år siden. Men som sagt, for andre kan det være på plass igjen etter noen uker. Eneste som vet dette, og kan gjøre noe med det er deg og din partner 😊 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #7 Skrevet 18. oktober 2021 Det tok oss 3 år før vi var tilbake der vi var tidligere. Litt ekstremt. Men gi det tid! Det kommer. Babytiden tar mye tid, tankevirksomhet og energi. Anonymkode: 38aa5...39d 2
Crazydoglady Skrevet 18. oktober 2021 #8 Skrevet 18. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Legger denne her fordi jeg ikke har tillit til flertallet av de som skriver i seksualitetsforumet. Hvordan så deres sexliv ut i spedbarnsperioden? Vi har en herlig datter på fem måneder og alt er egentlig tipp topp. Ja, det er slitsomt, men mye mindre slitsomt enn vi hadde trodd og selv om vi eller én av oss har dager der vi er helt skutt, så har vi overskudd de fleste dagene. Likevel har ikke sexlivet kommet ordentlig i gang igjen. Vi har vel hatt sex to ganger etter fødselen. Den første gangen var mest for å få bekreftet at alt var greit der nede. Den andre gangen var bra, et godt gammeldags heftig ligg i stua der mannen var omtrent like ivrig som i starten av forholdet 😄 Men det har likevel gått tre uker siden det uten at noe mer har skjedd. Opplever også at den seksuelle flørten og undertonen vi pleide å ha gående før har blitt helt borte, byttet ut med praktisk prat om baby 😄 Vi har nesten alltid hatt sex 4-5 ganger i uka i de syv årene vi har vært sammen før barn, så dette er veldig nytt. Det er kanskje ikke et problem enda, men jeg undrer jo om det er sånn det starter...og at vi plutselig sitter der om noen år og har glemt hva vi hadde sammen i senga før Anonymkode: 236bc...3e0 Er man bekymret så kan man jo alltids gjøre tiltak for å gjøre ting mer spennende osv og generelt bare ha mer sex, men jeg hadde ikke bekymret meg. Det er jo hverken rart eller unormalt at et lite barn tar mye oppmerksomhet. For det første er det jo noe fantastisk og gledelig som har skjedd som naturlig nok er noe de fleste åpenbart tilegner en del fokus. Det er jo noe nytt, noe bra, noe gledelig som snur litt opp ned på livet som man kjenner det og tilfører mye nytt. I tillegg styrer det jo gjerne dagene litt i starten, både hvor opptatt man er, timeplan arbeidsmengde osv i tillegg til søvn og en del andre ting. Så det er jo ikke rart at sex ikke nødvendigvis er veldig stort fokus i starten. Men småbarnsperioden går over og ting normaliserer seg og da er det ingen grunn til at ikke interessen for sex kommer mer tilbake igjen heller🙂 Her var lysta ganske som vanlig etter kanskje 6 mnd ca. Men likevel var jo ikke sexlivet som vanlig nødvendigvis. For det drukner jo litt når man er utslitt fordi alt går i ett og urolig barn så det blir lite mulighet også, osv osv. Men alt det er forbigående. Det viktigste uansett er jo at man er fornøyd. Og er man ikke fornøyd med sånn ting har utviklet seg så kan man gjøre noe med det🙂 Endret 18. oktober 2021 av Crazydoglady
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #9 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Legger denne her fordi jeg ikke har tillit til flertallet av de som skriver i seksualitetsforumet. Hvordan så deres sexliv ut i spedbarnsperioden? Vi har en herlig datter på fem måneder og alt er egentlig tipp topp. Ja, det er slitsomt, men mye mindre slitsomt enn vi hadde trodd og selv om vi eller én av oss har dager der vi er helt skutt, så har vi overskudd de fleste dagene. Likevel har ikke sexlivet kommet ordentlig i gang igjen. Vi har vel hatt sex to ganger etter fødselen. Den første gangen var mest for å få bekreftet at alt var greit der nede. Den andre gangen var bra, et godt gammeldags heftig ligg i stua der mannen var omtrent like ivrig som i starten av forholdet 😄 Men det har likevel gått tre uker siden det uten at noe mer har skjedd. Opplever også at den seksuelle flørten og undertonen vi pleide å ha gående før har blitt helt borte, byttet ut med praktisk prat om baby 😄 Vi har nesten alltid hatt sex 4-5 ganger i uka i de syv årene vi har vært sammen før barn, så dette er veldig nytt. Det er kanskje ikke et problem enda, men jeg undrer jo om det er sånn det starter...og at vi plutselig sitter der om noen år og har glemt hva vi hadde sammen i senga før Anonymkode: 236bc...3e0 Vi har det på samme måte. Jeg føler meg lite attraktiv med mange kg ekstra på kroppen og da mister jeg lysten på å flørte. Og uten den flørtende tonen så tar liksom ingen av oss initiativ lenger. Jeg går liksom å venter på å få kroppen min tilbake sånn at jeg kan føle meg hot igjen. Det er heller ikke så enkelt med en kjappis når vi legger oss fordi det ligger en baby i senga med oss som helst ikke skal vekkes. Jeg vet av erfaring at dette går seg til, da jeg har flere barn. Men kjenner likevel et snev av bekymring for at vi skal miste oss selv helt i babybobla. Anonymkode: f0c2a...ee4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #10 Skrevet 19. oktober 2021 Vi brukte 7-8 mnd før vi prøvde første gang. Første gangen var mest en prøverunde for å se hvordan det var. Nå ligger frekvensen på 1 gang i måneden.. men håper det tar seg opp etterhvert som vi flytter lille over på eget rom. 😊 Anonymkode: 84ff5...30d
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #11 Skrevet 19. oktober 2021 Ble tvunget til sex hvert øyeblikk baby sov, mens jeg hadde et enormt søvnunderskudd. Det ødela forholdet. Anonymkode: 4234c...9de 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #12 Skrevet 19. oktober 2021 Tok 4,5 mnd før vi prøvde oss første gang. Det var ømt og rart. Så etter det har det vært 1-3 ganger i måneden. Ca. Annenhver uke. Babyen er nå 11 mnd og jeg merker bedring for hver gang nå. Det er ikke så vondt lengre, og jeg kvier meg ikke. Men lysten er ikke så mye tilstede egentlig. Jeg er ofte innmari trøtt og sliten etter jobb, og resten av dagen går til ungen. Vi skal ha en natt for oss selv om ikke mange ukene, og da satser jeg på å få opp stemningen 😅 Anonymkode: ac542...23e
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #13 Skrevet 19. oktober 2021 Hadde sex 7 dager etter fødsel. Nå er hun 3 og vi ligger kanskje 1 gang i mnd 😂 null problem. Anonymkode: d694b...21e
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #14 Skrevet 19. oktober 2021 Vi hadde det omtrent slik du beskriver, vi hadde sex sporadisk fram til baby var 5 måneder, pga lite overskudd, redd for å vekke baby osv. Så tok vi grep, begynte å flørte litt og pirre hverandre i hverdagen, og ikke minst - tok i bruk gjesterommet😃 Da slapp vi å tenke på at baby lå i senga si ved siden av og det gjorde susen😊 Nå har vi samme frekvens som før baby, sex 4-7 ganger i uka👍 Anonymkode: cf193...909
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #15 Skrevet 19. oktober 2021 Da babyen var så liten og ammet mye, så hadde jeg på en måte nærhetsbehovet mitt dekket opp (og mer til). Til tross for en rolig og fin baby og at vi også var uthvilte enn vi fryktet vi skulle være. Så sex var liksom ikke noe jeg tenkte så mye på eller tok noe initiativ til. I tillegg var jeg ganske tørr i skjeden (pga amming), lakk melk hele tiden og opplevde skjeden som stram og trang i omtrent et halvt år etter fødsel. Mannen min var nok mer interessert enn meg, uten at han forsøkte så mye (han ville vise hensyn), men klart at hans fokus også var et litt annet som ny forelder. Vi snakket ganske mye om det, fordi jeg rett og slett ble litt stresset og ukomfortabel av at ting ikke føltes som normalt «der nede». Så bare tulla vi det til, flørta masse og lo oss gjennom et par litt awkward hyrdestunder - det var litt som å bli kjent på nytt seksuelt? 😅 Etter det, var vel 8 mnd etter fødsel kanskje, så var vi tilbake til ganske normalt sexliv og lå sammen 2-4 ganger i uken slik vi pleide. nå er jeg høygravid med nummer to, og der vi forrige gang hadde masse sex i svangerskapet, har vi nå ikke ligget sammen siden uke 23 eller noe sånt. Jeg får så vonde kynnere av orgasme at jeg rett og slett ikke orker tanken på det en gang. Så håper det kommer litt raskere tilbake etter fødsel nå enn sist! Anonymkode: 0571d...2ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå