Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Avstandsrelasjon. Vi holder på, men er eksklusive. 

Jeg så han fikk snapper fra en jente, men sveipet de vekk med en gang og begynte stress trykke rundt på tlf sin

Jeg spurte han om hvor han selv setter grensen for hva som er utroskap. Han sa så lenge et kyss er med følelser, så er det utroskap. Han syntes det var greit å skrive med andre. Jeg spurte han så om han visste hvor mine grenser var, og han sa han visste det, og han traff også. For jeg syntes det er uakseptabelt. Helt fint at man har venner av motsatt kjønn, men man nusser ikke på venner uansett. 

Jeg forklarte han at jeg har særlig dårlig erfaring med menn som holder andre på gli, mens de er med meg. Selvfølgelig vet jeg at han vet dette, men jeg sa det kun fordi han skal evt faktisk tenke over om han skriver med denne jenta, at det faktisk ikke er greit for meg. Prøvde vell å poke i samvittigheten hans

Hva får jeg ut av å være en såpass nage kjerring? Vell… jeg gidder ikke leve i usikkerhet heller. Enten får han satse alt på meg, ellers gidder jeg ikke å kaste bort tid heller. 

Jeg vet man egentlig bare skal bestemme seg for å stole på noen. Og det er særlig viktig i avstands forhold. Men jeg har en dårlig mage følelse, og den har stemt tidligere 

Men jeg syntes også det er så rart om han prater med andre. Jeg har vært drømme dama hans de siste 10 åra, han har tidligere vært med 2 kvinner, mens jeg har vært igjennom flere forhold og er ganske attraktiv på markedet. Han sier igjen og igjen at det er helt utrolig at jeg har valgt han. Jeg høres kanskje overfladisk ut, men det er faktisk stikk motsatt. 

Jeg er helt sikker på at han ikke møter noen andre, tiden han har til overs bruker han på meg. Han ringer meg flere timer hver eneste dag, fordi han vil. Jeg stoler på han sånn sett. Men jeg tror like vell han opprettholder overfladisk småflørtende kontakt med andre kvinner på some. Hvorfor det egentlig? Hvilke behov dekker det for han? Og hva kan jeg evt gjøre for å dekke disse behovene?

Anonymkode: 6c7a7...8cc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Avstandsrelasjon. Vi holder på, men er eksklusive. 

Jeg så han fikk snapper fra en jente, men sveipet de vekk med en gang og begynte stress trykke rundt på tlf sin

Jeg spurte han om hvor han selv setter grensen for hva som er utroskap. Han sa så lenge et kyss er med følelser, så er det utroskap. Han syntes det var greit å skrive med andre. Jeg spurte han så om han visste hvor mine grenser var, og han sa han visste det, og han traff også. For jeg syntes det er uakseptabelt. Helt fint at man har venner av motsatt kjønn, men man nusser ikke på venner uansett. 

Jeg forklarte han at jeg har særlig dårlig erfaring med menn som holder andre på gli, mens de er med meg. Selvfølgelig vet jeg at han vet dette, men jeg sa det kun fordi han skal evt faktisk tenke over om han skriver med denne jenta, at det faktisk ikke er greit for meg. Prøvde vell å poke i samvittigheten hans

Hva får jeg ut av å være en såpass nage kjerring? Vell… jeg gidder ikke leve i usikkerhet heller. Enten får han satse alt på meg, ellers gidder jeg ikke å kaste bort tid heller. 

Jeg vet man egentlig bare skal bestemme seg for å stole på noen. Og det er særlig viktig i avstands forhold. Men jeg har en dårlig mage følelse, og den har stemt tidligere 

Men jeg syntes også det er så rart om han prater med andre. Jeg har vært drømme dama hans de siste 10 åra, han har tidligere vært med 2 kvinner, mens jeg har vært igjennom flere forhold og er ganske attraktiv på markedet. Han sier igjen og igjen at det er helt utrolig at jeg har valgt han. Jeg høres kanskje overfladisk ut, men det er faktisk stikk motsatt. 

Jeg er helt sikker på at han ikke møter noen andre, tiden han har til overs bruker han på meg. Han ringer meg flere timer hver eneste dag, fordi han vil. Jeg stoler på han sånn sett. Men jeg tror like vell han opprettholder overfladisk småflørtende kontakt med andre kvinner på some. Hvorfor det egentlig? Hvilke behov dekker det for han? Og hva kan jeg evt gjøre for å dekke disse behovene?

Syns ikke man skal bestemme seg for å stole på noen. For meg så gjør man seg fortjent til tillit ved å gjøre at den andre føler seg trygg. Jobber han noe for at du skal føle deg trygg? 

Enkelte har så store behov for bekreftelse at en person ikke er nok til å fylle de. 

Bare sett ned foten med det du skriver her. All tid på deg ellers gidder du ikke. 

Anonymkode: d57d5...1ae

• Liker 2
Skrevet

Ganske vanlige tror jeg at vi menn prater med litt forskjellige når vi er langt unna samboer å kone pga jobb osv. Jeg elsker kona mi men flørter jo litt med andre der jeg kan, samme sier kollegaene mine og. Litt spenning i hverdagen. Ville ikke blitt sjalu for det.

Anonymkode: 7f185...a76

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Syns ikke man skal bestemme seg for å stole på noen. For meg så gjør man seg fortjent til tillit ved å gjøre at den andre føler seg trygg. Jobber han noe for at du skal føle deg trygg? 

Enkelte har så store behov for bekreftelse at en person ikke er nok til å fylle de. 

Bare sett ned foten med det du skriver her. All tid på deg ellers gidder du ikke. 

Anonymkode: d57d5...1ae

Ja kanskje det er det. På en side kan jeg si at jeg føler meg trygg. Men på den andre siden, så har jeg en ulmende følelse at jeg ikke er trygg. Er som at det er noe som får meg til å føle meg utrygg, uten at jeg ikke helt klarer sette fingeren på det. Å se han stresse med å fjerne notifikasjon fra snap med et dame navn, hjalp ikke. Hva han kan gjøre for å få meg til å føle meg trygg, vet jeg ikke. Få han til å jage meg litt? Tenkt tanken. Men det er vell også dumt å begynne med spill…

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ganske vanlige tror jeg at vi menn prater med litt forskjellige når vi er langt unna samboer å kone pga jobb osv. Jeg elsker kona mi men flørter jo litt med andre der jeg kan, samme sier kollegaene mine og. Litt spenning i hverdagen. Ville ikke blitt sjalu for det.

Anonymkode: 7f185...a76

Okei, godt å høre. Litt flørting er vell greit, men jeg følte meg ikke betrygget av svaret hans heller, når det kommer til grensen for utroskap. Og særlig heller ikke da han visste godt hvor mine grenser ligger, men like vell svarte det han gjorde…

ts

Skrevet

Så lenge et kyss er med følelser? Så han kliner med damer som ikke er deg? 

Anonymkode: ee5b8...b6a

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg skjønner det veldig godt ts.❤ Han burde respektere deg I hvertfall om dere har vært sammen så lenge som 10 år. Da burde han vite hva han vil. Greit nok at han har venner av det motsatte kjønn, men hva vil han med små flørting? Når han allerede er sammen med deg? 

Du er ikke sjalu eller kjerring, det er helt normalt og reagere det tror jeg de fleste hadde!

Det viktigste er at dere kommuniserer og setter grenser over hva som er greit og ikke greit. Det er viktig at dere begge respekterer hverandre. 

Når han flørter med andre og er I et serriøst forhold med deg så gir han falske forhåpninger til de han flørter med også. 

Vet de han flørter med at han er I et forhold med deg?

Uansett er det ikke riktig av han om han går bak ryggen din.

Endret av amourerah
  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så lenge et kyss er med følelser? Så han kliner med damer som ikke er deg? 

Tenkte jeg også!! 🙄🙄🙄

For meg er det ikke greit å sette seg i en situasjon som kan LEDE til enten videre følelser eller sex. Og det handler mye om trygghet

Hvorfor skal jeg være med en fyr som kysser på andre og får meg til å føle meg dritt. Ikke at han gjør det, men han er jo åpen for det.

ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenkte jeg også!! 🙄🙄🙄

For meg er det ikke greit å sette seg i en situasjon som kan LEDE til enten videre følelser eller sex. Og det handler mye om trygghet

Hvorfor skal jeg være med en fyr som kysser på andre og får meg til å føle meg dritt. Ikke at han gjør det, men han er jo åpen for det.

ts

Spurte du han om han mener at det hadde vært helt greit for han at du stod og kysset en annen mann så lenge det ikke var følelser?

Anonymkode: ef060...e58

• Liker 2
Skrevet

Er lett for han å si at det er utrolig at du valgte han og at han er heldig, men det er jo ikke akkurat det handlingene hans viser.

Anonymkode: ca72e...235

Skrevet
amourerah skrev (18 minutter siden):

Jeg skjønner det veldig godt ts.❤ Han burde respektere deg I hvertfall om dere har vært sammen så lenge som 10 år. Da burde han vite hva han vil. Greit nok at han har venner av det motsatte kjønn, men hva vil han med små flørting? Når han allerede er sammen med deg? 

Du er ikke sjalu eller kjerring, det er helt normalt og reagere det tror jeg de fleste hadde!❤ 

Det viktigste er at dere kommuniserer og setter grenser over hva som er greit og ikke greit. Det er viktig at dere begge respekterer hverandre. 

Når han flørter med andre og er I et serriøst forhold med deg så gir han falske forhåpninger told.de han flørter med også. 

Vet de han flørter med at han er I et forhold med deg?❤

Uansett er det ikke riktig av han om han går ball ryggen din.❤

Takk for støtte ❤️ Vi har bare holdt på i noen måneder, men vi er eksklusive hvertfall 😅 men flere år eller ikke, respekt og trygghet betyr like mye. Jeg har vært drømme dama hans i 10 år, den han aldri trodde han hadde sjans på

Han sier han vet hva han vil, og det er å være med meg. Ja, hva vil han med små flørting? 😩 føler han en mangel på spenning i vår relasjon? Er det noe jeg kan gjøre? Er derfor jeg tenkte på å trekke meg litt tilbake, så han kan få føle på å jakte meg igjen. Var jeg drømme dama siden jeg virket uoppnåelig, og nå er det ikke like spennende, siden han har meg?

Jeg er helt enig med kommunikasjon og grenser. Men hvordan vet jeg om han kommer til å respektere mine? Grensene mine er jo strengere enn hans, og hvorfor stresse så mye med å fjerne notifikasjonen med snap fra den damen

Vi har ikke kommet såpass langt at vi har satt oss i «et forhold» på Facebook, men Facebook er ikke noe vi bruker. Går liksom i snapchat og sms for oss begge to. Men jeg har en tvilende følelse på at han har fortalt om oss til alle. Joda, familien sin ect og på jobben hans, men andre, nei det tviler jeg på

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Spurte du han om han mener at det hadde vært helt greit for han at du stod og kysset en annen mann så lenge det ikke var følelser?

Anonymkode: ef060...e58

Nei det spurte jeg ikke om, men gjett om jeg skal spørre om det neste gang 🙈 Eller nei, skal spørre han om det når han ringer senere faktisk 

ts

• Liker 3
Skrevet

Kysser han med andre NÅ? Det er helt normalt å reagere på slikt. Det betyr ikke at du er sjalu av deg. Er det HAN som sier det?

Anonymkode: a34cc...1b1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er lett for han å si at det er utrolig at du valgte han og at han er heldig, men det er jo ikke akkurat det handlingene hans viser.

Anonymkode: ca72e...235

Jepp 😩 Føles litt for godt ut til å være sant… 

ts

• Liker 1
Skrevet

Virker som han liner opp flere alternativer, slik at han har en å gå til når drømmedama gjennom ti år innser at han ikke er bra nok? Er han egentlig veldig usikker på deg?

Anonymkode: 951dc...e64

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Virker som han liner opp flere alternativer, slik at han har en å gå til når drømmedama gjennom ti år innser at han ikke er bra nok? Er han egentlig veldig usikker på deg?

Anonymkode: 951dc...e64

Det skal jeg også spørre han om. Burde jeg spørre om han føler seg trygg med meg, eller spørre om han er usikker på meg? Kan jeg spørre om det?😅 

Han sa han ikke forsto i starten at jeg prøvde meg på han, at det tok han tid å innse og faktisk tro på at jeg flørta med han. Men selv om han sier det, så føler jeg også meg som en bulldoser som bare pøser på denne relasjonen… Redd jeg gir han for mye, føles ut som det er han som har overtaket. Det vil jo aldri være 50/50 med hvem som er mest på, men jeg føler at kanskje relasjonen nå trenger at det er han som trenger jakte meg

ts

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 hour ago, AnonymBruker said:

Takk for støtte ❤️ Vi har bare holdt på i noen måneder, men vi er eksklusive hvertfall 😅 men flere år eller ikke, respekt og trygghet betyr like mye. Jeg har vært drømme dama hans i 10 år, den han aldri trodde han hadde sjans på

Bare hyggelig ❤ jeg trodde at dere hadde vært sammen I 10 år. Siden du sa at du har vært drømmedama hans i 10 år osv men jeg mistforsto vist. Men ja jeg er helt enig med deg uavhengi hvor lenge dere har holdt på så betyr trygghet og respekt like mye. Det er veldig viktig når man bygger et forhold sammen.

Han sier han vet hva han vil, og det er å være med meg.

Og da synes jeg at han må respektere deg og dine grenser. Du respekterer han? Og da må han respektere deg. Dette kalles for gjensidig respekt.

Ja, hva vil han med små flørting? 😩 føler han en mangel på spenning i vår relasjon? Er det noe jeg kan gjøre? Er derfor jeg tenkte på å trekke meg litt tilbake, så han kan få føle på å jakte meg igjen. Var jeg drømme dama siden jeg virket uoppnåelig, og nå er det ikke like spennende, siden han har meg?

Dette er det viktig at han forklarer deg, for dette er bare noe som han vet hva grunnen er. men så lenge dere ikke er I et åpent forhold, og det bare er deg han ønsker og være med og motsatt, så er det ikke riktig av han og flørte med andre. Dessuten vil han da også gi de han flørter med falske forhåpninger. Og det kan skape mye unødvendig  drama. Dessuten sårer dette deg og det vil sikkert såre de som han flørter med og. Det han driver med er ikke greit. 

Jeg er helt enig med kommunikasjon og grenser. Men hvordan vet jeg om han kommer til å respektere mine? Grensene mine er jo strengere enn hans, og hvorfor stresse så mye med å fjerne notifikasjonen med snap fra den damen

Du må snakke med han og si hva du føler og hva du ønsker I dette forholdet og spørre han om han ønsker det samme som deg om han ønsker og fortsette forholdet så må han respektere deg og slutte og såre deg. Hva mener du med at grensen dine er strengere en han sine grenser? Synes han det er greit at du fks flørter med andre? Du må bare si det som det er til han at du ønsker og stole på han men da må han være ærlig med deg. Og ikke stresse når han snakker med andre jenter når du er I nærheten det virker som om han skjuler noe..

Vi har ikke kommet såpass langt at vi har satt oss i «et forhold» på Facebook, men Facebook er ikke noe vi bruker. Går liksom i snapchat og sms for oss begge to. Men jeg har en tvilende følelse på at han har fortalt om oss til alle. Joda, familien sin ect og på jobben hans, men andre, nei det tviler jeg på

ts

Hva om du spør om dere skal ta et steg vidre og sette dere som "I et forhold" du kan jo gjøre det og se hva han svarer bare for og se hvor serriøst han faktisk tar forholdet. Du skriver jo at dere er eksklusive og da bør det jo være greit og sette hverandre som "I et forhold på facebook I hvertfall"

Uansett så håper jeg at du får de svara du trenger fra han. Lykke til ❤🙂

Endret av amourerah
  • Liker 3
Skrevet

Jeg tror ikke et forhold kan holde om man ikke setter grensen for utroskap samme sted. Det er i lengden ikke nok å akseptere en annens grense om man ikke egentlig mener at det er der grensen skal gå. 

Egentlig synes jeg det er rart at noen har andre grenser enn meg, men det har jeg jo erfart. Min fysiske grense er at man ikke gjør ting med andre/venner enn man ville gjort med en søster/bror. 

Hva legger han i eksklusivitet? Er det en skala her, når dere "bare" er eksklusive så kan han kysse andre, men når dere er kjærester/samboere/gift så kan han ikke det? Blir det strengere? Eller kan han alltid kysse andre "så lenge det ikke er følelser involvert" (som forresten er et idiotisk utsagn fordi følelser er flutende og lar seg ikke alltid sette i bås) resten av livet?

Anonymkode: cded7...73a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ahh det moderne forholdet! Hvor mange nervevrak skal mobilen få ansvaret for før det utvikles en vaksine? Jeg tenker spesielt på alle sleske menn som sitter og trykker "like" og sender "lol" og hjerter til kvinner langt utenfor eget forhold. For at de skal være beredt når forholdet ryker. Ikke rart vi blir mer og mer egoistiske, det er snart ingen andre å stole på enn deg selv.

Anonymkode: 06cde...21b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ahh det moderne forholdet! Hvor mange nervevrak skal mobilen få ansvaret for før det utvikles en vaksine? Jeg tenker spesielt på alle sleske menn som sitter og trykker "like" og sender "lol" og hjerter til kvinner langt utenfor eget forhold. For at de skal være beredt når forholdet ryker. Ikke rart vi blir mer og mer egoistiske, det er snart ingen andre å stole på enn deg selv.

Anonymkode: 06cde...21b

Ja, vi skulle vært tilbake i tida med utroskap via telefonkiosken, kontaktannonser i blader og telesex. Those were the days!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...