mlsundro Skrevet 18. oktober 2021 #1 Skrevet 18. oktober 2021 Hei, Jeg er i kategorien; "ekstremt introverte, syke, kreative folk som ikke finner fram i arbeidslivet" og sliter litt med å finne ut hvordan jeg kan leve på en måte der jeg bidrar litt samtidig som jeg tjener nok til å faktisk bo et eller annet sted, alene. Synes det er forferdelig vanskelig å finne arbeid som ikke involverer enten mennesker/service, kjøring, skadelig tunge løft, datamaskin, eller der jeg må tilbake på studie pulten. Jeg elsker å lære, og er gjerne lærling i en periode, men skolelivet er ikke noe for meg. Uansett! Jeg har nylig funnet en liten lidenskap i å jobbe med planter, såing, planting, stell, vanning, klipping, bonsai-kunst, oppstilling med mose, blomster og annen dekor, etc. Og lurer på om noen av dere har erfaring med faget og har noen tanker om hvorvidt man kunne hoppet rett inn i en eller annen form for lærlings posisjon der man får dekt kost og losji, uten at man trenger studietid bak dette. Eventuelt om dere har noen tips om søkeord eller generelle idéer om stillings titler dere tror kunne vært innafor dette. Jeg vil egentlig bare finne en jobb der jeg kan være for meg selv eller med 2-3 faste kolleger og drive med jobben min i ro, uten så veldig mye stress og tidspress. Og slippe å bo hos "mamma og pappa" eller på bekostning av samfunnet. Jeg er takknemlig for alle tips. (forsåvidt, jeg er 25, og har litt ufullstendig utdanning innen kunst/animasjon/design/3D/tegning og datateknologi/programmering) 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #2 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg vet ikke jeg ass. av og til måmvi bare jobbe med ting vi ikke liker fordi det er bedre enn at man skal gå hjemme. Kanskje du kan bli gartner? Blomsterdekoratør til gravkister/sorgbinding? Anonymkode: 2a4e8...e6e 3
Entern Skrevet 18. oktober 2021 #3 Skrevet 18. oktober 2021 Gartner (kan nok involvere en del fysisk da), blomsterdekoratør, jobb i blomsterbutikk? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå