AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #1 Skrevet 18. oktober 2021 Hei, jeg har nettopp fått e-post fra skolen min om at de ville at jeg skulle sende inn bevis for avhandlingens datakilde. men jeg forfalsket 3 av de 12 intervjuene på grunn av mangel på intervjuobjekter... og det er umulig å finne ytterligere 3 nå... Fortell meg om universitetet faktisk vil sjekke datakilden ved å kontakte intervjuobjekter? Anonymkode: 7330f...34d
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #2 Skrevet 18. oktober 2021 Hjelpes. Det at de ber om dokumentasjon betyr jo at de aner ugler i mosen, for det er ikke vanlig. Er det snakk om bachelor- eller masteroppgave? De ønsker transkripsjon av intervjuene, sannsynligvis (regner med du hadde intervju?). Du kan bli nødt til å dokumentere hvem intervjuobjektene er og hvordan du rekrutterte dem. De kan be om innsyn i alle dataene du har. Dette er stryk-grunn, og det vet du utmerket godt. Du kunne helt fint sluppet unna med å intervjue ni stk i stedet for 12, og heller bare beskrevet dette grundig i metodekapittelet, og diskutert dette grundig som en svakhet i studien. I stedet forfalsker du data? Du fortjener å stryke. Hilsen sensor Anonymkode: e6541...2bd 8
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #3 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg tenker at siden de ber om dokumentasjon, så har de mistanke? Det er noe som skurrer? Trodde ikke det var vanlig å sjekke opp, hvis man ikke mistenkte noe… Å forfalske data er er selvsagt er stort overtramp som gjør oppgaven din helt verdiløs. Blir det oppdaget stryker du, som du vet…. Jeg synes det er synd at du gjorde et så dårlig valg og at det valget ødelegger for det store arbeidet du faktisk har gjort (de ni ekte intervjuene), samtidig håper jeg du blir tatt - av prinsipp… Anonymkode: b7e25...fc5 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #4 Skrevet 18. oktober 2021 Det er nok stryk ja. Men du kan omgå dette om du får tak i personen som behandler saken din. Betale penger under bordet. Har selv gjort dette, og jeg kom meg unna vanskelighetene. Anonymkode: a67c8...19e
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #5 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er nok stryk ja. Men du kan omgå dette om du får tak i personen som behandler saken din. Betale penger under bordet. Har selv gjort dette, og jeg kom meg unna vanskelighetene. Anonymkode: a67c8...19e Hehe, dette er den raskeste veien mot stryk. De færreste er villige til å risikere jobben sin for noen skarve tusenlapper. Anonymkode: e6541...2bd 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #6 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei, jeg har nettopp fått e-post fra skolen min om at de ville at jeg skulle sende inn bevis for avhandlingens datakilde. men jeg forfalsket 3 av de 12 intervjuene på grunn av mangel på intervjuobjekter... og det er umulig å finne ytterligere 3 nå... Fortell meg om universitetet faktisk vil sjekke datakilden ved å kontakte intervjuobjekter? Anonymkode: 7330f...34d Tja, jeg går utfra de har skjønt tegninga. Du får prøve deg på en hvit løgn til da, og oppgi falsk e-postadresse? 🤷♀️ Anonymkode: f51fa...2ba
Fireflies Skrevet 18. oktober 2021 #7 Skrevet 18. oktober 2021 Vi kan ikke vite hva universitetet faktisk vil gjøre, men dette visste du når du valgte å forfalske deler av studien.
Madah Skrevet 18. oktober 2021 #8 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Tja, jeg går utfra de har skjønt tegninga. Du får prøve deg på en hvit løgn til da, og oppgi falsk e-postadresse? 🤷♀️ Anonymkode: f51fa...2ba Det er ikke hvit, men ren løgn. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #9 Skrevet 18. oktober 2021 Gi informasjonen om 9 av de 12, si at de tre andre ønsker å være anonyme eller noe. Anonymkode: 3cc3c...7aa
Mariell1995 Skrevet 18. oktober 2021 #10 Skrevet 18. oktober 2021 (endret) Du bør si det som det er, og eventuelt fremheve de ni ekte intervjuene på en positiv måte. Og kanskje forklare årsaken til hvorfor du følte at du måtte forfalske tre intervjuer, i stedet for å eventuelt droppe de tre siste? Endret 18. oktober 2021 av Mariell1995
Majer Skrevet 18. oktober 2021 #11 Skrevet 18. oktober 2021 Intervjuobjektet kan motsi seg å si hva hen svarte på så du kan sikkert finne en du kjenner som samtykker til at de kan ta kontakt, men vil ikke svare på hva hen svarte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå