Gå til innhold

Hvor mye sover deres 2-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 2-åring (2 år og 2 mnd). Han sover fra ca 19.15 til 7.30 i ukedagene (vekkes). I helgene kan han finne på å sove til kl. 21, men som regel rundt kl 8.15. Sover gjerne over 2 timer på dagen, som betyr at han ofte sover over 15 timer i døgnet. Har egentlig aldri sovet mye på dagen, men i de siste mnd har han ofte sovet over 2 timer. Ser anbefal søvnmengde er rundt 11-14 timer på denne alderen. Sover han for mye?

Lett å legge om kvelden og sover hele natten uten oppvåkninger, så fungerer jo fint for han tydeligvis. 

Anonymkode: aa582...295

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sove til kl. 9 ikke 21.

Skrevet

Ganske likt her! Min blir 3 om ett par mnd og sover ca 1 time på dagen men samme som din om natten. Eg lar han sove så lenge han ønsker 😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har en 2-åring (2 år og 2 mnd). Han sover fra ca 19.15 til 7.30 i ukedagene (vekkes). I helgene kan han finne på å sove til kl. 21, men som regel rundt kl 8.15. Sover gjerne over 2 timer på dagen, som betyr at han ofte sover over 15 timer i døgnet. Har egentlig aldri sovet mye på dagen, men i de siste mnd har han ofte sovet over 2 timer. Ser anbefal søvnmengde er rundt 11-14 timer på denne alderen. Sover han for mye?

Lett å legge om kvelden og sover hele natten uten oppvåkninger, så fungerer jo fint for han tydeligvis. 

Barn har ulikt søvnbehov. Så lenge han vokser som han skal, virker opplagt (ikke mangel på vitamin D/B12 eller jern) og ellers trives, så hvorfor ikke. Min toåring sover rundt 12 timer i døgnet, mens søskenbarnet på samme alder sover ca 14 timer.

Anonymkode: 81ee9...7a3

Skrevet

Min sover fra 20 til 5, og så en time på dagen. Hadde foretrukket mer! Barnet ditt har vel bare behov for mer søvn 😊

Anonymkode: 8a36d...63c

Skrevet

Min er 2 år og 6 mnd. Han legger seg kl 19.00 å står opp kl 06.00. Han sover sjelden dupp 😊 

Skrevet

Sover fra 19 til 06/0630 med 4-5 oppvåkninger. 1-1,5 time på dagen. Han har aldri vært god på å sove 😛 Blir 2 i november. 

Skrevet

3,5 nå, men sovet likt siden 2. ca 13 timer i døgnet (på natt, sover ikke på dag)

Anonymkode: a0f51...f25

Skrevet

Barn skal sove utrolig mye før de sover for mye. Ville ikke stresset med det 

Anonymkode: 364e9...f2b

Skrevet

Snart tre år, sover 12 timer på natt og en time på dagen. 19:30-07:30 (vekkes) i ukedagene. Helgene varierer det litt avhengig av leggetid

Anonymkode: 0043e...f97

Skrevet

Akkurat blitt 2 år. Sover 19:15-5:00 som regel, og 1,5-2 timer på dagen. Skulle virkelig ønske han sov litt lenger på morningen😴

Anonymkode: 31181...946

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...