Gå til innhold

Når han har masse kontakt med eksen...

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinneliv
Skrevet

Jeg er så usikker på om jeg bør ta dette forholdet videre. Vi har datet rolig noen måneder og han virker interessert, men han har så mye kontakt med eksen. Han sier de er som søsken. Jeg synes det er helt ok å ha et vennskapelig forhold med en eks, men her er det litt mer enn det og jeg vil gjerne høre deres mening?

Han hjelper henne å pusse opp, han låner henne bilen sin, minst en gang i uka. Han er der om kveldene og henger. Spiser middager sammen. Feiret nylig bursdagen hennes, hel dags affære, hvor hennes familie fra en annen kant av landet lå over hos han.

Jeg får en uggen magefølelse. Hva sier dere? Hva ville dere gjort eller sagt?

På forhånd takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stol på magefølelsen din, sier jeg. 

Anonymkode: c457f...d27

• Liker 17
Skrevet

Har han andre venninner? Hvis ja, så er dette nok bare enda en venninne men ekstra god på grunn av historien. Alle tar jo med seg bagasje inn i et forhold. Hvis han ikke har noen andre venninner er det uansett et rødt flagg i seg selv i tillegg til at det setter vennskapet med eksen i et annet lys.

• Liker 1
Skrevet

Som søsken?? Ei dame han har hatt er forhold til og hatt sex med?

Løp er alt jeg har å si...

Jeg har ikke dårlige følelser med tidligere kjærester, men jeg driver ikke å henger hos dem alene. Ser heller ikke på dem som søsken eller forventer at nåværende partner skulle akseptert den type forhold gitt. Sikker på at de ville lånt meg bilen sin hvis det var krise og unntakstilstand men ikke en gang i uka 🤣 

Anonymkode: f4bbc...633

• Liker 12
Gjest Kvinneliv
Skrevet

Ts her: Nei, han har ikke andre venninner.

Gjest Paramount
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Stol på magefølelsen din, sier jeg. 

Anonymkode: c457f...d27

Ikke bare magen som bør slå alarm her, hva med hjertet og ikke minst hjernen?

Skrevet

Spm er jo om han innlemmet deg inn i relasjonen eller ikke. Hadde jeg blitt da skyvd ut på siden hadde jeg sagt takk for meg, ha et lykkelig liv videre. Har vært stemor i et forhold der vi hadde veldig god kontakt med mor. Hun hadde også et barn til som vi også tok på helgebesøk. Evnt jeg passet de, når hun skulle på foreldremøte, jobbe overtid ol. Vi besøkte hverandre ukentlig spiste middager sammen osv. Hadde god kontakt også lenge etter brudd med faren

Anonymkode: bfc8f...d8a

• Liker 4
Skrevet
Polyester skrev (8 minutter siden):

Hvis ja, så er dette nok bare enda en venninne men ekstra god på grunn av historien.

Jeg vil si det er motsatt, å kalle noen man har hatt sex med for som ei søster er jo sykt. Og det er i beste fall, mange vil si sinnsykt.

Anonymkode: 93a78...456

• Liker 7
Gjest Kvinneliv
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spm er jo om han innlemmet deg inn i relasjonen eller ikke. Hadde jeg blitt da skyvd ut på siden hadde jeg sagt takk for meg, ha et lykkelig liv videre. Har vært stemor i et forhold der vi hadde veldig god kontakt med mor. Hun hadde også et barn til som vi også tok på helgebesøk. Evnt jeg passet de, når hun skulle på foreldremøte, jobbe overtid ol. Vi besøkte hverandre ukentlig spiste middager sammen osv. Hadde god kontakt også lenge etter brudd med faren

Anonymkode: bfc8f...d8a

Han sier at jeg kan få være med å møte henne og se selv (vel og merke etter tydelig forespørsel fra meg). Han har fortalt henne om oss. Hilsen Ts

Gjest Kvinneliv
Skrevet
Paramount skrev (6 minutter siden):

Ikke bare magen som bør slå alarm her, hva med hjertet og ikke minst hjernen?

Ts her, ja jeg tenker mye på at dette er røde flagg og at jeg ville ikke hatt det slik selv med en eks. I alle fall ikke om jeg ville gå videre med en ny.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vil si det er motsatt, å kalle noen man har hatt sex med for som ei søster er jo sykt. Og det er i beste fall, mange vil si sinnsykt.

Det er mye mer enn sex i et forhold. Man kommer ganske nær hverandre, og hvis man var ung i forholdet så har man i tillegg utviklet seg sammen mot voksenlivet.

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Hvis man trives så innmari godt sammen, hvorfor fortsetter man ikke bare som par da? :klo:

Dette hadde ikke jeg giddi, i alle fall.

Skrevet

Dette hadde jeg bare ikke orket. 

Anonymkode: 1afa5...ac4

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns du skal høre på det kroppen din prøver å fortelle deg.

Du syns allerede det er vanskelig - da blir det sannsynligvis ikke bedre når du får enda sterkere følelser, og enda tettere relasjon?

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Helt enig. En x av meg prøvde seg på den da han dumpet meg hardt og brutalt for en annen, han mente jeg var som en søster for han, og at vi burde kunne ha kontakt enda. 

Jeg klarte ikke å svare annet enn at da må han ha et veldig skrudd forhold til sin søster, og at det selvsagt er helt uaktuelt. 

Anonymkode: 73bc4...c78

• Liker 4
Skrevet

1. «Han ser på henne som søsken» - han prøver å ufarliggjør/bagatellisere kontakten med henne for å få lov til å fortsette som før, fordi han ikke vil gi slipp på henne. 
2. Han treffer henne utenom deg. 
3. Tydelig er hele familien og slt involvert. Har du møtt familien hans forresten? 
4. Han er der om kveldene og henger??? Knuller. 
5. Bare. Løp. Han er ikke ferdig med eksen og gjør alt for henne. Hva gjør han for deg? 

Gjest Kvinneliv
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (2 minutter siden):

Hvis man trives så innmari godt sammen, hvorfor fortsetter man ikke bare som par da? :klo:

Dette hadde ikke jeg giddi, i alle fall.

Skrevet

1. 🚩

2. 🚩

3. 🚩

4. 🚩

5. 🚩

Konklusjon: 🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩

• Liker 3
Skrevet

Det kan godt være det ikke er noe mer i det, men personlig tror jeg ikke at jeg hadde taklet det. Føles for rart når de er SÅ tette. Og hvis de har følelser nok til å bry seg så mye om hverandre ennå, så kan det fort gå galt om dere krangler og han stikker til henne for trøst foreksempel.

Men du burde uansett snakke med han og si hva du føler, kanskje hun også forstår og de kan minke litt på det.

• Liker 1
Gjest Kvinneliv
Skrevet

Ts her: Ja, jeg er litt der nå, at jeg bør løpe som dere sier.

Vet bare ikke om jeg skal sette et ultimatum? Eller "ta veska mi å gå stille ut døra"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...