MockingJay Skrevet 18. oktober 2021 #1 Skrevet 18. oktober 2021 Noen som har noen erfaringer og lure løsninger på hvordan det er praktisk lurt å løse dette? Tidligere har vi leid oss grupperom osv når vi jobber på skolen, men da har vi ko arbeidet innenfor spesifikke emner og med et begrenset antall bøker. Nå skal vi jobbe med sensitiv informasjon og vi drasser rundt på 10-20 stk bøker frem og tilbake på grupperommene som ikke er leid. Hjemme har vi ikke plass, vi er en familie på fem i et hus som akkurat rommer oss og ikke noe mer. Universitet er trege og seige i våre forsøk på å få avklaring på om vi kan få kontor. Er det noen som har vært i samme situasjon og har funnet på noe veldig lurt?
mmd Skrevet 20. oktober 2021 #2 Skrevet 20. oktober 2021 Hvem er «vi»? Er du en ordinær student, så må du sjekke reglene for å få todelt fast lesesalsplass. Det er neppe mulig for en masterstudent å få eget kontor 7
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #3 Skrevet 20. oktober 2021 Eget kontor skal godt gjøres, men det er veldig vanlig at masterstudenter har fast lesesalplass. Anonymkode: 5a68a...92f 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #4 Skrevet 20. oktober 2021 Her får masterstudenter på sisteåret (masteroppgave på 60 studiepoeng) kontorplass, men vi har for tiden god tilgang på kontor (og ingen lesesalplasser). Flere studenter må dele kontor. Anonymkode: 42351...a3c 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #5 Skrevet 20. oktober 2021 Vi fikk ikke kontor, det tror jeg ikke noen hadde. Vi hadde en fast lesesalsplass. Anonymkode: 9d43b...50d 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #6 Skrevet 20. oktober 2021 Jeg hadde hverken kontor eller fast leseplass….tenkte ikke over det engang. Men mulig jeg er gammel, tok master for 16år siden. Anonymkode: e5573...caf 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #7 Skrevet 20. oktober 2021 Kjenner flere som pleide å sitte på Macdonalds å skrive master. Enkel tilgang på mat og sitteplasser. Anonymkode: df21b...af2 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #8 Skrevet 20. oktober 2021 Hvorfor møtes dere ikke digitalt? Anonymkode: ca6b2...082
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #9 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor møtes dere ikke digitalt? Anonymkode: ca6b2...082 Hvordan i helvete skal du jobbe effektivt med fysiske bøker hvis du møtes digitalt? Anonymkode: e0812...a7c 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #10 Skrevet 20. oktober 2021 Jeg skriver også master for øyeblikket og vi har heller ikke kontorplass eller fast lesesalplass Alternativene våre er a) sitte hjemme b) drasse med seg til på en café c) finne ledige plasser på lesesalen d) booke grupperom på forhånd Anonymkode: 21dc8...7f7
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #11 Skrevet 20. oktober 2021 Jeg har aldri hørt om masterstudenter som har fått egen kontorplass Men det er jo mye jeg ikke har hørt om Når det gjelder å møtes digitalt når man jobber med fysiske bøker så trodde jeg de fleste bøker gikk an å få kjøpt digitalt nå, men igjen; Det er jo (veldig) mye jeg ikke vet Anonymkode: 9eebf...1eb 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #12 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hvordan i helvete skal du jobbe effektivt med fysiske bøker hvis du møtes digitalt? Anonymkode: e0812...a7c Store multimillionforetak har vært drevet digitalt under korona, så jeg har tiltro til deres evner med å dra i land en master på samme måte. Kanskje dere må tenke litt annerledes? (For helvete) Anonymkode: ca6b2...082 12
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #13 Skrevet 20. oktober 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Store multimillionforetak har vært drevet digitalt under korona, så jeg har tiltro til deres evner med å dra i land en master på samme måte. Kanskje dere må tenke litt annerledes? (For helvete) Anonymkode: ca6b2...082 Jeg jobber i et multimilliardkonsern og har hatt hjemmekontor under hele korona. Det har gått hardt utover produktiviteten og fremdriften i prosjekter. Det er alltid litt informasjon som ikke blir formidlet over teams eller zoom som ville kommet frem i et normalt møte. Summen av mangel på litt informasjon over lang tid gir veldig store negative konsekvenser. Gruppearbeid gjøres best sammen rundt et bord. Anonymkode: d9e3a...b03 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #14 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg jobber i et multimilliardkonsern og har hatt hjemmekontor under hele korona. Det har gått hardt utover produktiviteten og fremdriften i prosjekter. Det er alltid litt informasjon som ikke blir formidlet over teams eller zoom som ville kommet frem i et normalt møte. Summen av mangel på litt informasjon over lang tid gir veldig store negative konsekvenser. Gruppearbeid gjøres best sammen rundt et bord. Anonymkode: d9e3a...b03 Da bør dere jobbe med informasjonsflyten deres. Det er absolutt ingenting som tilsier at informasjon skal gå tapt ved digital kommunikasjon vs. muntlig i et fysisk møte. Informasjon som er nødvendig for mottaker å få bør alltid formidles skriftlig, ikke mens man tar en slurk av kaffen under et fysisk møte. Anonymkode: 9eebf...1eb 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #15 Skrevet 20. oktober 2021 Det er ingen ønskesituasjon å drive hjemmefra og digitalt, men må man så må man. Når man ikke har mulighet til det ønskede alternativet må man være kreativ. Anonymkode: ca6b2...082 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #16 Skrevet 20. oktober 2021 Skrev masteren i senga med nattbordet som kontorpult. Funket helt fint det😊 Anonymkode: bbcbe...a09 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #17 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da bør dere jobbe med informasjonsflyten deres. Det er absolutt ingenting som tilsier at informasjon skal gå tapt ved digital kommunikasjon vs. muntlig i et fysisk møte. Informasjon som er nødvendig for mottaker å få bør alltid formidles skriftlig, ikke mens man tar en slurk av kaffen under et fysisk møte. Anonymkode: 9eebf...1eb Du må jo være helt blåst hvis du tror store firmaer kan bare plutselig jobbe digitalt og ha 100% produktivitet som om ikke noe har skjedd. Anonymkode: e0812...a7c 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #18 Skrevet 20. oktober 2021 Vi var 16 mastertudenter og det var vel 8 faste kontorplasser tilgjengelig. Jeg hadde selv hjemmekontor, men alle kontorplassene ble brukt av noen. Anonymkode: 13fc0...2b4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #19 Skrevet 20. oktober 2021 Vi har egen lesesal for master studenter, eller så booker vi grupperom på forhånd... Anonymkode: 57e2a...ee5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #20 Skrevet 20. oktober 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Da bør dere jobbe med informasjonsflyten deres. Det er absolutt ingenting som tilsier at informasjon skal gå tapt ved digital kommunikasjon vs. muntlig i et fysisk møte. Informasjon som er nødvendig for mottaker å få bør alltid formidles skriftlig, ikke mens man tar en slurk av kaffen under et fysisk møte. Anonymkode: 9eebf...1eb Du må gjerne tro at det er like lett digitalt, men det er mange ting du ikke vet du lurer på som egentlig ikke angår deg men som er nyttig informasjon likevel. Som at noen andre i en annen avdeling sitter med samme problem og vi kan hjelpe hverandre istedenfor å jobbe parallelt. Det er også en million småting jeg lurer på i løpet av en dag som jeg vanligvis ville spurt litt åpent i kontorlandskapet. Terskelen for å kalle inn til et møte eller ta en ringerunde for småting er mye høyere enn å bare spørre på kontoret. Summen av tid jeg har brukt på slike problemer under hjemmekontor er ganske stor. Til TS; er det noen bedrifter eller steder i nærheten dere kan spørre om å få låne et møterom til faste tider i en periode? Der jeg jobbet tidligere hadde vi ofte studenter som skrev oppgaver hos oss for å kjenne litt på arbeidslivet og bygge nettverk. Anonymkode: d9e3a...b03 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå