Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjorde det slutt med kjæresten i helga, rolig og pent. Vi har vært sammen noen måneder, men vi var for ulike til at det fungerte. 

Jeg vet han har det leit nå. Jeg også synes det er synd, men mest lei meg på hans vegne. Jeg vil jo ikke at han skal være lei seg, selv om det ikke blir oss to videre. 

Er det innafor å sende noen trøstende, eller støttende ord om at dette er det riktige og at det blir bedre? Vil det kunne hjelpe ham, eller kun lette på min litt gnagende samvittighet? Eller er det bare å strø salt i såret? 

K39

Anonymkode: e5a3b...614

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faktisk bedre at du er litt bitcy..

Anonymkode: 27845...05e

• Liker 7
Skrevet

Du gjorde det slutt men skal trøste han ? Neh. 

Hadde min kjære gjort det slutt hadde jeg dødd om han prøvde å trøste meg…det hadde gjort for vondt. 

Anonymkode: ce41b...05a

• Liker 9
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Ikke gjør det, du vet at dette handler mest om dine egne følelser, at du synes det er vanskelig å være den som har påført noen andre smerte. 

Men du kan ikke ta vekk denne snerten ved å trøste, kun forlenge den. Klart han er lei seg, la han få lov å være det også, det må du nesten tåle etter du har gjort det slutt med han.

Skrevet

Trenger han trøst, så må han få det av sine venner eller familie. Å få det av deg forlenger bare sorgen, og kan i verste fall gi han håp om at du vil ha han tilbake.

Anonymkode: f5c80...445

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Trenger han trøst, så må han få det av sine venner eller familie. Å få det av deg forlenger bare sorgen, og kan i verste fall gi han håp om at du vil ha han tilbake.

Enig i dette. Jeg syns ikke du skal oppsøke han for å trøste, med mindre han ber spesifikt om noe. Da kan du selvsagt svare høflig og greit, men ikke dille for mye. Det kan gi falske forhåpninger. 

Anonymkode: 164ea...5ce

• Liker 1
Skrevet

Bare la ham være, tror det er best.

Anonymkode: 7270b...601

• Liker 2
Skrevet

Det eneste dette er "bra for" er din egen dårlige samvittighet. Det forlenger hans kjærlighetssorg. Han trenger fred fra deg nå.

• Liker 5
Skrevet

Ligg unna hans sorg. Du er ikke hans nærmeste. 

Anonymkode: 1c74f...fd8

• Liker 1
Skrevet

Ikke gjør det.

Han ligger kanskje nå og håper over alt i verden å få en melding fra deg, men da med hint om at du vil ha han tilbake eller beskjed om hvor fælt du savner han, og ikke at bak skyene er himmelen alltid blå og det finnes mange fisk i havet. Jeg tror det fort kan bli mer slag i trynet enn trøst, og at han vil få noe å gruble på resten av natta.

Har opplevd noe lignende selv, fått en melding av typen " håper det går bra, si fra hvis du vil snakke om det" og ble bare forbanna. Jeg opplevde det nesten som litt nedlatende, som at han var såre fornøyd og at det bare var meg det var synd på. Imens jeg prøvde jo å være sterk og se fremover, klarte jo fint å ha null kontakt med han og prøvde så godt jeg kunne å fokusere på andre ting. Så får jeg den meldingen og går bare rett ned i kjelleren igjen.

Generelt synes jeg den som dumper alltid skal holde seg respektfullt unna, om denne vil ha kontakt eller være venner så må det være opp til den som ble dumpet å bestemme hvis og når. Den som dumper må på en måte ta konsekvensene av bruddet fullt ut, og det innebærer bl.a. å ikke ha kontakt. Det du tenker å gjøre nå er bare for å lette på egen samvittighet.

Anonymkode: 8213a...098

• Liker 5
Skrevet

Oppdatering... 

Det kom et par spørsmål i dag, som jeg svarte saklig og nøkternt på. Deretter kom det sinne. Før det igjen kom "tårer". Og til slutt en natta-type melding.

Et eller annet sted er tydelig "ta vare på deg selv, dette gjør vondt nå, men går over" misforstått og tolket til at det fortsatt er håp. 🙄 Jeg bryr meg, men kun som medmenneske, og selv om jeg var så kjølig som mulig, var jeg tydeligvis ikke kjølig nok. Blir en soleklar melding ikke kan misforstås i morgen. 

Jeg er 100% ferdig. Det er 0% sjanse for at det blir oss. Dette er meget godt gjennomtenkt. 

Takk for gode råd og innspill! 

TS

• Liker 1
Skrevet

La han være, ikke hold kontakten med han. Hvert eneste lille tegn til oppmerksomhet fra deg gir han håp.

Det beste for han er å ikke ha mulighet for noe som helst kontakt med deg.

• Liker 3
Skrevet

Egen erfaring: Det er ikke din jobb å trøste. Men det er din jobb å oppføre deg bra. I mitt tilfelle var hun direkte slem og en bitch. Det gjør bare ting verre. Hold deg saklig og bra

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Oppdatering... 

Det kom et par spørsmål i dag, som jeg svarte saklig og nøkternt på. Deretter kom det sinne. Før det igjen kom "tårer". Og til slutt en natta-type melding.

Et eller annet sted er tydelig "ta vare på deg selv, dette gjør vondt nå, men går over" misforstått og tolket til at det fortsatt er håp. 🙄 Jeg bryr meg, men kun som medmenneske, og selv om jeg var så kjølig som mulig, var jeg tydeligvis ikke kjølig nok. Blir en soleklar melding ikke kan misforstås i morgen. 

Jeg er 100% ferdig. Det er 0% sjanse for at det blir oss. Dette er meget godt gjennomtenkt. 

TS

Fikk du ikke enn temmelig soleklar beskjed i denne tråden om at akkurat det kunne skje?

Ikke tekst han mer!

Anonymkode: 8213a...098

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Oppdatering... 

TS

Men hold nå kjeft da ! Ikke ta mer kontakt. Den eneste grunnen til at man tar noe som helst kontakt med en man har dumpet er om man angrer seg, og da må man si det. Ellers holder du deg langt unna. Vedkommende er i sorg og er sjokkert. Han venter bare på at du skal sende meldinger og at han kan få et håp. Det gjelder uansett hva du måtte skrive. Så hold deg unna han! La han sørge i fred, komme seg opp på hesten igjen og finne en som fortjener han. Det går lang tid før dette virkelig går opp for han, at det er over. Hvert eneste ord du skriver forlenger det.

• Liker 4
Skrevet

Kutt.ut.kontakt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke tatt kontakt! Jeg har svart nøkternt og kjølig på relevante spørsmål som har kommet. Det er voksent og modent. Jeg er ikke bitch som bare stikker! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg har ikke tatt kontakt! Jeg har svart nøkternt og kjølig på relevante spørsmål som har kommet. Det er voksent og modent. Jeg er ikke bitch som bare stikker! 

Du har jo stukket det gjorde du da du dumpet han. Uansett hva du svarer eller kontakt du har med han vil bare føre til en ting han lider mer. Et unntak finnes det er om man dumper og man angerer seg, og da sier man det rett ut.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ingenting som er nøkternt fra den som har avvist en. La det ligge. Ikke mat håpet. 

Skrevet

Slett og blokker. Gi mannen fred. Ikke nør opp mot sorgen. 

Anonymkode: d6e89...ca7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...