AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #1 Skrevet 18. oktober 2021 Føler at jeg holder beskyttende hånd over min X som behandlet meg så ille i vårt forhold at jeg ikke tørr fortelle noen om det, da det er blitt slik at de fleste tenker rødt flagg om en sier så negative ting om sin X. Spesielt om en barn sammen. Er det rettferdig at vi må bøye hodet enda lenger i skam ? Tenkt over hvor lenge en bør vente med å advare om en har såpass tung baggasje ? Aldri ? Selvom det har påvirket barna i stor grad ? Jeg føler jeg bærer skammen hele tiden, tørr ikke fortelle noen egentlig.Trodde jeg var oppegående og at jeg aldri ville finne meg i mye av det som skjedde. Men må man ikke til slutt ? Anonymkode: 73142...eeb
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #2 Skrevet 18. oktober 2021 Advare om hva, tenker du? Anonymkode: 943d4...a74
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #3 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg har vært åpen om at forrige forhold var dysfunksjonelt, og ikke opplevd å bli stemplet av den grunn. Tror det kommer litt an på hvordan man legger det frem, og i hvor stor grad det får plass i samtalene/forholdet. Har ikke hatt behov for å snakke mye om det selv, men de tingene jeg har fortalt har blitt tatt imot med respekt og forståelse. Anonymkode: a69a5...53f 1
Trolltunge Skrevet 18. oktober 2021 #4 Skrevet 18. oktober 2021 Mine venninner vet alt om det. Ja de hjalp meg også med å komme meg bort fra ham. Jeg forstår egentlig ikke at du må skjule det. Det er noe annet å fortelle venner og familie enn å buse ut med alt på første nye date. Det siste er ikke spesielt lurt. Jeg har selv løpt fra menn som allerede i starten av å bli kjent dro frem en lang sørgelig historie om en eller flere ekser. Både jeg og min kjære har hver vår crazy eks. Ingen av oss fortalte hverandre noe om det i starten, men over år har historiene blitt avdekket. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #5 Skrevet 18. oktober 2021 Det er vel en grunn til at et forhold ikke fungerer. Har en part ikke et ønske om å ha en sunn relasjon så blir det jo brudd før eller senere fordi folk trenger å ha det bra sammen. Noen er uheldige og havner med en mentalt syk person, narcisisst eller psykopat da. Snakk om det. selv om noen har behandlet deg dårlig, blir ikke du en dårlig person som snakker om det. Anonymkode: de08b...947 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #6 Skrevet 18. oktober 2021 Det trenger du ikke. Men folk som bruker mye tid på å snakke ned andre ovenfor en ny partner ER rødt flagg. Gå til psykolog, snakk på forumer osv. Si gjerne overordnet opplegget til en ny kjæreste, men ikke på de første datene. Anonymkode: 78bf0...d3d 1
Silva Pluvialis Skrevet 18. oktober 2021 #7 Skrevet 18. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er vel en grunn til at et forhold ikke fungerer. Har en part ikke et ønske om å ha en sunn relasjon så blir det jo brudd før eller senere fordi folk trenger å ha det bra sammen. Noen er uheldige og havner med en mentalt syk person, narcisisst eller psykopat da. Snakk om det. selv om noen har behandlet deg dårlig, blir ikke du en dårlig person som snakker om det. Anonymkode: de08b...947 Akkurat, men noen mener at det er et rødt flagg å fortelle om voldelig ex, for eksempel. Det er rart. Det er klart noe skurrer om alle eksene er «gale», men alle kan være uheldig en gang eller to uten at det er noe galt med dem. Endret 18. oktober 2021 av Gjenferdet
moroklompen Skrevet 18. oktober 2021 #8 Skrevet 18. oktober 2021 Forferdelig at du skammer deg 😭 De fleste som har opplevde voldelige forhold psykisk og fysisk blir manipulert sakte over tid og det kan skje de fleste. Jeg tenker det er utrolig stor forskjell på å på første date «slenge dritt» om eksen/ekser og det å åpne seg opp fir noen man kjenner i fortrolighet.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #9 Skrevet 18. oktober 2021 Det handler stort sett om hvordan man formulerer seg og hvor mange tilfeller det er snakk om. Overdrivelser, ekstra negative ord og stadig negativ prat om fortiden sier sitt, og sjansen er da mindre for at en person gidder å bli med videre i relasjonen. Å legge fram noe på en seriøs og rasjonell måte i rett setting en gang i blant? Det kan derimot oppleves positivt at man stoler nok på hverandre til å dele. Anonymkode: e8939...919 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå