AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #1 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg skal avklare dette før jeg sier noe annet, slik at det slipper å stilles spørsmål. Ja, vi er alle polyamorøse og i et forhold sammen. En av mine partnere er kristen, og hun har alltid ønsket å gifte seg i kirka. Min andre partner og jeg hadde ingenting imot dette og syntes det faktisk hørtes særlig fint ut. Vakre omgivelser og romantisk stemning, jada jada. Men da det kom til å skaffe prest, fant vi ingen som ville vie oss. Partner ble selvfølgelig sønderknust, og det gjorde meg skikkelig sur 😡 Det setter i tillegg en stopper i planene våre fordi hun ønsker å gifte seg før vi prøver å få barn. Vi er alle på et godt sted økonomisk nå og ønsker å bli foreldre, så det kom som en skikkelig nedtur for oss alle. Sukk.. Dere vet vel ikke om noen prester der ute som hadde kunnet vie oss? Vi hadde foretrukket å gjøre det i hjembyen, men kan evt reise hvis vi er nødt. Utrolig urettferdig. Anonymkode: 4775d...db4 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #2 Skrevet 18. oktober 2021 Kirken er ikke et tullested. Folk tror det er Guds hus så vennligst be venninen din å enten bytte tro eller gifte seg på en annen måte. Det får være grenser. Enten følger man Guds ord eller ikke. Anonymkode: a2ef8...ead 39
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #3 Skrevet 18. oktober 2021 Og nei, jeg er ingen kristen selv. Det urettferdige er at kristne og muslimer i dag blir mobbet i hjel og må godta alskens dritt. Regler er regler. Enten følger man dem eller lar vær. Man kan ikke bli sur på presten og imamen som følger religionen. Anonymkode: a2ef8...ead 15
Flintis Skrevet 18. oktober 2021 #4 Skrevet 18. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg skal avklare dette før jeg sier noe annet, slik at det slipper å stilles spørsmål. Ja, vi er alle polyamorøse og i et forhold sammen. En av mine partnere er kristen, og hun har alltid ønsket å gifte seg i kirka. Min andre partner og jeg hadde ingenting imot dette og syntes det faktisk hørtes særlig fint ut. Vakre omgivelser og romantisk stemning, jada jada. Men da det kom til å skaffe prest, fant vi ingen som ville vie oss. Partner ble selvfølgelig sønderknust, og det gjorde meg skikkelig sur 😡 Det setter i tillegg en stopper i planene våre fordi hun ønsker å gifte seg før vi prøver å få barn. Vi er alle på et godt sted økonomisk nå og ønsker å bli foreldre, så det kom som en skikkelig nedtur for oss alle. Sukk.. Dere vet vel ikke om noen prester der ute som hadde kunnet vie oss? Vi hadde foretrukket å gjøre det i hjembyen, men kan evt reise hvis vi er nødt. Utrolig urettferdig. Anonymkode: 4775d...db4 Dette blir å regne for flergifte og det er ikke lov i Norge så det har nok ikke noe med kirken å gjøre i første omgang, men om det skulle bli lov her i landet er det nok ingen tradisjon for dette i kristene miljøer her. Mulig det kan gå hos mormonerne i USA, men da må det være en mann og to koner. Mulig en kan skrive en solid ektepakt og få en velsignelse i kirken? Endret 18. oktober 2021 av Flintis 34
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #5 Skrevet 18. oktober 2021 Det er ikke sikkert det lar seg gjøre akkurat i kirken, da sex og forhold utenfor cishet-normene er ekstremt tabu i kristendommen. Kanskje dere kan finne noen som ikke tilhører eller jobber i en kirke men som kan lese bibelen og holde en slags gudstjeneste et annet sted enn i en kirke. Hvis jeg husker rett så står det flere ganger i bibelen at kirken ikke er et hus, sted eller en bygning, men et fellesskap der man møtes for å hylle Gud. Anonymkode: ab955...305 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #6 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er ikke sikkert det lar seg gjøre akkurat i kirken, da sex og forhold utenfor cishet-normene er ekstremt tabu i kristendommen. Kanskje dere kan finne noen som ikke tilhører eller jobber i en kirke men som kan lese bibelen og holde en slags gudstjeneste et annet sted enn i en kirke. Hvis jeg husker rett så står det flere ganger i bibelen at kirken ikke er et hus, sted eller en bygning, men et fellesskap der man møtes for å hylle Gud. Anonymkode: ab955...305 Jeg skal ta det opp med henne. Tusen takk for svar ❤️ Anonymkode: 4775d...db4 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #7 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Kirken er ikke et tullested. Folk tror det er Guds hus så vennligst be venninen din å enten bytte tro eller gifte seg på en annen måte. Det får være grenser. Enten følger man Guds ord eller ikke. Anonymkode: a2ef8...ead Vil du ha et participation trophy? 🏆 Hvis kjærligheten vår trigger deg er det ikke vanskeligere enn å se vekk fra skjermen ❤️ Anonymkode: 4775d...db4 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #8 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vil du ha et participation trophy? 🏆 Hvis kjærligheten vår trigger deg er det ikke vanskeligere enn å se vekk fra skjermen ❤️ Anonymkode: 4775d...db4 Hvis du mener dette kan trigge andre må du komme med en TW i overskriften! Anonymkode: b160d...782 11
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #9 Skrevet 18. oktober 2021 Dere er 3 personer som er sammen? Anonymkode: d4dad...0ea 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #10 Skrevet 18. oktober 2021 Elsker du begge to like høyt, eller har du en favoritt? Anonymkode: 854de...85f 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #11 Skrevet 18. oktober 2021 Noen som prøver å fyre opp KG med polyamorøst ekteskap og planlegging av barn med dårlig råd 😂😂😂😂🤪 Anonymkode: 59d8e...2eb 14
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #12 Skrevet 20. oktober 2021 Siden det er ikke lovlig får dere ikke det på en lovlig måte uansett hvordan du gjøre det. Til og med i USA er det ikke lovlig å bli gift med flere kvinner/menn. Der har du EN lovlig kona, og deretter er de andre "muntlig avtalte ekteskap". De andre kvinner har absolutt NULL lovlig rettigheter hvis det skjer noe med mannen og/eller rettigheter overfor barn født av de andre kvinner. Men men, skremmende utvikling om dette galskap kommer til Norge. Anonymkode: 1cd44...e60 15
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #13 Skrevet 20. oktober 2021 Når er det ikke lov til å gifte seg med to personer. Flerekteskap i Norge er forbudt. Altså ikke presten eller kirka sin feil. Anonymkode: 5ae7f...756 29
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #14 Skrevet 20. oktober 2021 Jeg har blitt så skeptisk til innlegg her på KG at jeg nesten ikke tror på noen av dem! Anonymkode: cac75...c59 19
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #15 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 6.33): Noen som prøver å fyre opp KG med polyamorøst ekteskap og planlegging av barn med dårlig råd 😂😂😂😂🤪 Anonymkode: 59d8e...2eb Ja, vi får se om det lykkes 🤣 Anonymkode: d55b2...d2a
Gjest theTitanic Skrevet 20. oktober 2021 #17 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 4.00): Jeg skal avklare dette før jeg sier noe annet, slik at det slipper å stilles spørsmål. Ja, vi er alle polyamorøse og i et forhold sammen. En av mine partnere er kristen, og hun har alltid ønsket å gifte seg i kirka. Min andre partner og jeg hadde ingenting imot dette og syntes det faktisk hørtes særlig fint ut. Vakre omgivelser og romantisk stemning, jada jada. Men da det kom til å skaffe prest, fant vi ingen som ville vie oss. Partner ble selvfølgelig sønderknust, og det gjorde meg skikkelig sur 😡 Det setter i tillegg en stopper i planene våre fordi hun ønsker å gifte seg før vi prøver å få barn. Vi er alle på et godt sted økonomisk nå og ønsker å bli foreldre, så det kom som en skikkelig nedtur for oss alle. Sukk.. Dere vet vel ikke om noen prester der ute som hadde kunnet vie oss? Vi hadde foretrukket å gjøre det i hjembyen, men kan evt reise hvis vi er nødt. Utrolig urettferdig. Anonymkode: 4775d...db4 Du må nok endre Norges lover først.
Mezzosoprena Skrevet 20. oktober 2021 #18 Skrevet 20. oktober 2021 Nå er det jo slik at det ikke er lov med flergifte i Norge uavhengig av religion. Så dere vil jo ikke finne noen som vier dere tre... 9
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #19 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Siden det er ikke lovlig får dere ikke det på en lovlig måte uansett hvordan du gjøre det. Til og med i USA er det ikke lovlig å bli gift med flere kvinner/menn. Der har du EN lovlig kona, og deretter er de andre "muntlig avtalte ekteskap". De andre kvinner har absolutt NULL lovlig rettigheter hvis det skjer noe med mannen og/eller rettigheter overfor barn født av de andre kvinner. Men men, skremmende utvikling om dette galskap kommer til Norge. Anonymkode: 1cd44...e60 Selvsagt er ikke polygami tillatt i USA. Ikke bare det, men i staten Utah er det også forbudt å bo sammen flere i «ekteskapslignende» forhold. Ekteskapet er en juridisk/borgerlig institusjon. Ingen religiøse minoriteter kan overtyre det. Anonymkode: 79803...04a 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #20 Skrevet 21. oktober 2021 Polygami er ikke lovlig så nei, dere kan ikke bli juridisk gift i Norge. Det nærmeste dere kan ha er en privat seremoni, men det vil ha null juridisk og økonomiske forpliktelser for dere. Dette må være en tulletråd. Alle voksne mennesker vet jo dette. Og nei, ingen problemer med at mennesker har ulike måter å leve livene sine på. l Anonymkode: ed649...85d 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå