AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #1 Skrevet 17. oktober 2021 Min søster kommer ofte på besøk hos meg, og hun planlegger å komme til uken. Jeg kjenner jeg virkelig ikke har lyst. Hun sover bare og tynger ned stemningen. Føler jeg ikke får gjort noe som helst fordi noen er hos meg og sover døgnet rundt. kan jeg bare si nei uten at hun blir såret? Anonymkode: 7be2a...f5d
Blomsterpotta Skrevet 17. oktober 2021 #2 Skrevet 17. oktober 2021 Kan du ikke spørre henne om hvorfor hun kommer til deg for å sove hver gang da? Hvorfor er hun så dyster til sinns osv? Kanskje hun sliter med ett eller annet og trenger drahjelp for å si hva som plager henne. 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #3 Skrevet 17. oktober 2021 Si at det passer ikke denne gang. Anonymkode: 89eec...b39 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #4 Skrevet 17. oktober 2021 Blomsterpotta skrev (Akkurat nå): Kan du ikke spørre henne om hvorfor hun kommer til deg for å sove hver gang da? Hvorfor er hun så dyster til sinns osv? Kanskje hun sliter med ett eller annet og trenger drahjelp for å si hva som plager henne. Dette har jeg tatt opp med henne tusen ganger. Hun orker ikke å ta tak i sine egne problemer og jeg har gjort ALT for å hjelpe henne men hun gidder ikke. Det går bare utover meg og min livskvalitet. Anonymkode: 7be2a...f5d 1
Crazydoglady Skrevet 17. oktober 2021 #5 Skrevet 17. oktober 2021 Du kan jo si nei eller at det ikke passer, men det er selvsagt alltid en viss risk for at noen blir fornærmet.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #6 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Si at det passer ikke denne gang. Anonymkode: 89eec...b39 Skal gjøre det! Får ikke til å sove akkurat nå fordi jeg blir så stresset og nedstemt når jeg hører at hun skal komme på besøk Anonymkode: 7be2a...f5d 1
Blomsterpotta Skrevet 17. oktober 2021 #7 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette har jeg tatt opp med henne tusen ganger. Hun orker ikke å ta tak i sine egne problemer og jeg har gjort ALT for å hjelpe henne men hun gidder ikke. Det går bare utover meg og min livskvalitet. Anonymkode: 7be2a...f5d Da sier du bare fra at nå er det nok. Når hun ikke kan ordne med problemet/ene sine, så orker ikke du å dras inn i det ved hennes væremåte og sinnsstemning. Nå får hun finne annet sted å overnatte istede. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #8 Skrevet 17. oktober 2021 Crazydoglady skrev (Akkurat nå): Du kan jo si nei eller at det ikke passer, men det er selvsagt alltid en viss risk for at noen blir fornærmet. Flere har sagt nei til at hun kan komme på liggover besøk fordi hun døgner hele natta, bråker, lager mat midt på natten. Det gidder jeg ikke. Jeg er skikkelig A- menneske og jeg står opp kl 07 for å trene. Jeg liker å holde alt rent og pent, og meditere og lese til studier. Anonymkode: 7be2a...f5d
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #9 Skrevet 17. oktober 2021 Blomsterpotta skrev (Akkurat nå): Da sier du bare fra at nå er det nok. Når hun ikke kan ordne med problemet/ene sine, så orker ikke du å dras inn i det ved hennes væremåte og sinnsstemning. Nå får hun finne annet sted å overnatte istede. Takk❤️ Anonymkode: 7be2a...f5d 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #10 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Flere har sagt nei til at hun kan komme på liggover besøk fordi hun døgner hele natta, bråker, lager mat midt på natten. Det gidder jeg ikke. Jeg er skikkelig A- menneske og jeg står opp kl 07 for å trene. Jeg liker å holde alt rent og pent, og meditere og lese til studier. Anonymkode: 7be2a...f5d Og jeg må sove innen kl 23. min søster sover rundt 05.00- tiden Anonymkode: 7be2a...f5d
Crazydoglady Skrevet 17. oktober 2021 #11 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Flere har sagt nei til at hun kan komme på liggover besøk fordi hun døgner hele natta, bråker, lager mat midt på natten. Det gidder jeg ikke. Jeg er skikkelig A- menneske og jeg står opp kl 07 for å trene. Jeg liker å holde alt rent og pent, og meditere og lese til studier. Anonymkode: 7be2a...f5d Og det er helt greit å ikke ønske det, og det er helt greit å si ifra om at man ikke ønsker det. Men siden du spurte om du kan si det uten at hun blir fornærmet. Det er ikke sikkert, men det får man bare tåle 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #12 Skrevet 17. oktober 2021 Crazydoglady skrev (Akkurat nå): Og det er helt greit å ikke ønske det, og det er helt greit å si ifra om at man ikke ønsker det. Men siden du spurte om du kan si det uten at hun blir fornærmet. Det er ikke sikkert, men det får man bare tåle Hun har jo eget hjem med en mann og barn. Hun må ta tak i livet sitt selv. Kan ikke bare komme til meg og tro hun fortsatt er tenåring og glemme alle problemene sine. Folk har sitt eget liv, og jeg har mitt eget liv med mine egne bekymringer, rutiner, gjøremål osv. at en person som henne kommer og liggerover hos meg flere ganger i uken er utrolig utmattende Anonymkode: 7be2a...f5d 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #13 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun har jo eget hjem med en mann og barn. Hun må ta tak i livet sitt selv. Kan ikke bare komme til meg og tro hun fortsatt er tenåring og glemme alle problemene sine. Folk har sitt eget liv, og jeg har mitt eget liv med mine egne bekymringer, rutiner, gjøremål osv. at en person som henne kommer og liggerover hos meg flere ganger i uken er utrolig utmattende Anonymkode: 7be2a...f5d Og hun kommer ikke på besøk for å være med meg, men for å komme seg unna ansvar for barn, mann, hjem osv. jeg er drittlei. Kjenner jeg er skikkelig irritabel. Skal si nei til besøk fremover. Anonymkode: 7be2a...f5d 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå