Gå til innhold

Er Poang fra ikea en god og ok lenestol?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel smak og behag. Men vi her hjemme synes det er en bra stol☺

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøpte en poäng til min første leilighet for 18 år siden. Den gang fordi den var billig, komfortabel og lett i vekt, og derfor enkel å flytte på. Har den fortsatt, så kvaliteten har vært bra. Den har riktignok blitt forvist fra stua for lenge siden siden den tar litt mye plass, og vi heller trengte noe nettere (og gjerne litt "kulere" 🙈), men nå står den i en krok utenfor barnerom og gjør i stor grad nytten som lenestol der. Og jeg begynner å se at den er en litt kul ikeaklassiker. Det er digg at den gir støtte hele veien opp til hodet. 

Anonymkode: ae684...205

• Liker 2
Skrevet

Den er god og ok ja☺️ Vi har den i stua. Har en moderne skandinavisk innredet stue. 

Anonymkode: 19927...11c

Skrevet

Du finner den i hopetall på finn, så - avhengig av hvor du bor - kan det være muligheter for å finne en fin en der 🙂

Anonymkode: ae684...205

Skrevet

Poäng er grei å lene seg tilbake i for å slappe av, kanskje lese en bok eller se på tv, men den har for mye svikt i rammen til at den er særlig god å sitte i ved kaffebordet. Jeg havnet i en slik stol i et selskap hos noen venner, og synes jeg havnet for langt bakover pga dette. Hver gang jeg skulle ta en svelg av kaffen måtte jeg jobbe meg framover til bordet, på en måte. Mulig det fungerer hvis man er en svært lett person, men jeg er normalvektig og liker den ikke til den bruken. 

Anonymkode: 723bd...72b

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Poäng er grei å lene seg tilbake i for å slappe av, kanskje lese en bok eller se på tv, men den har for mye svikt i rammen til at den er særlig god å sitte i ved kaffebordet. Jeg havnet i en slik stol i et selskap hos noen venner, og synes jeg havnet for langt bakover pga dette. Hver gang jeg skulle ta en svelg av kaffen måtte jeg jobbe meg framover til bordet, på en måte. Mulig det fungerer hvis man er en svært lett person, men jeg er normalvektig og liker den ikke til den bruken. 

Anonymkode: 723bd...72b

Den er ikke ment for bruk til kaffebordet. Det er en lenestol. 

Jeg er enig med deg, men tenker det er greit å poengtere hva den er tiltenkt for. 

Personlig er jeg ikke så begeistret. Gir for lite støtte i ryggen. 

Anonymkode: eec62...551

Skrevet

Jeg hadde min i 25 år og den holdt seg godt og var god å sitte i. Jeg byttet den ut fordi jeg synes den ser billig og ikke spesielt fin ut. Nå har jeg en vintage Falcon-stol til 5000 kr som jeg synes har dårligere sittekomfort😊

Anonymkode: b8061...7e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg hadde min i 25 år og den holdt seg godt og var god å sitte i. Jeg byttet den ut fordi jeg synes den ser billig og ikke spesielt fin ut. Nå har jeg en vintage Falcon-stol til 5000 kr som jeg synes har dårligere sittekomfort😊

Ser de billige ut, syns du? 

Skrevet

Er også på utsikk etter lenestol, men for meg er den lenestolen noe man kjøper billig inn til sin første studenthybel. Nå har jeg lyst på en fin stol som gjør stua penere, og da utgår den stolen. Men hvis man har en mer minimalistisk stil klarer man sikkert å få den til å passe pent inn i et voksenhjem også.

Anonymkode: 439cb...303

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er også på utsikk etter lenestol, men for meg er den lenestolen noe man kjøper billig inn til sin første studenthybel. Nå har jeg lyst på en fin stol som gjør stua penere, og da utgår den stolen. Men hvis man har en mer minimalistisk stil klarer man sikkert å få den til å passe pent inn i et voksenhjem også.

Anonymkode: 439cb...303

Vel, jeg er ufør og har ikke råd til det, så må nok «ta til takke med» noe jeg faktisk har råd til. Syns den virker som en veldig god og robust lenestol.

Anonymkode: 6e9be...f42

Skrevet
Cisne skrev (På 19.10.2021 den 17.42):

Ser de billige ut, syns du? 

Ja, det synes jeg. Det er så mange fine lenestoler med spennende og elegante linjer. Denne synes jeg ikke har det. Men behagelig og solid stol!

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vel, jeg er ufør og har ikke råd til det, så må nok «ta til takke med» noe jeg faktisk har råd til. Syns den virker som en veldig god og robust lenestol.

Anonymkode: 6e9be...f42

Har du prøvd å sitte i den, og ikke minst - reise deg fra den?

Spørs jo hvordan syk du er selvfølgelig, men måtte gi fra meg min da jeg ble syk. Stolen er litt lav, og en sitter dypt, så jeg klarte ikke komme meg opp av den på egenhånd etter at jeg ble syk.

Trist, for ellers var jeg glad i den stolen. Kosestol. Godt med fotskammelen til, sitte krølla sammen å lese bok :) 

Bonus - en kan kjøpe bare putene. Så om de blir slitt, eller en bare ønsker litt forandring er det forholdsvis rimelig.

Anonymkode: edbec...019

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...