AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #1 Skrevet 17. oktober 2021 Har en på 5.5 år, som fikk diagnosen i mai i år. Han begynner på skolen neste år, han gleder seg veldig mye. Han får oppfølging både av logoped og spesialpedagog ukentlig i barnehagen. Og det er mye fremskritt 😊 Han henger fortsatt litt etter språkelig, men er på god vei. Det som jobbes veldig og mest med nå i barnehagen, er det sosiale samspillet mellom andre barn, så det er på plass til skolestart. Hvordan gikk det med deres på skolen? Han vil heldigvis følges godt opp der også. Han hadde en lang periode han stakk av både fra barnehagen og noen ganger hjemme. Det har heldigvis roa seg ned litt nå. Men jeg håper han vil få tilsyn ute på skoleplassen, sånn at han ikke går seg bort 🙈 Han er veldig brå, og kan plutselig få tanker om at han skal gå. Jeg var veldig sånn selv da jeg var mindre, at jeg plutselig kunne finne på å stikke av, uten å tenke konsekvenser. De måtte ofte lete etter meg når friminuttet var over, og vi skulle inn, så gjemte jeg meg ute 😅 Noen andre barn med autisme som er på lik måte? Anonymkode: ec783...036
Gjest WhisperingWind Skrevet 18. oktober 2021 #2 Skrevet 18. oktober 2021 Han har rett pÃ¥ spesial pedagog som er med han til enhver tid. Du nevner da at han kan finne pÃ¥ Ã¥ stikke av og MÃ… ha øyne pÃ¥ seg 24/7. Da vil de aldri slippe han ut av syne.Â
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #3 Skrevet 21. oktober 2021 WhisperingWind skrev (På 18.10.2021 den 7.55): Han har rett på spesial pedagog som er med han til enhver tid. Du nevner da at han kan finne på å stikke av og MÅ ha øyne på seg 24/7. Da vil de aldri slippe han ut av syne. Selvsagt har han ikke rett på spesialpedagog som er med han til en hver tid? Tenker du på assistent? Ikke sikkert han får det heller. Men han vil helt sikkert få noe tilrettelegging, og noen timer i uka med spesialpedagog.  Er en uting å svare når man ikke har peiling. Anonymkode: d19aa...2bc 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #4 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 0.48): Har en på 5.5 år, som fikk diagnosen i mai i år. Han begynner på skolen neste år, han gleder seg veldig mye. Han får oppfølging både av logoped og spesialpedagog ukentlig i barnehagen. Og det er mye fremskritt 😊 Han henger fortsatt litt etter språkelig, men er på god vei. Det som jobbes veldig og mest med nå i barnehagen, er det sosiale samspillet mellom andre barn, så det er på plass til skolestart. Hvordan gikk det med deres på skolen? Han vil heldigvis følges godt opp der også. Han hadde en lang periode han stakk av både fra barnehagen og noen ganger hjemme. Det har heldigvis roa seg ned litt nå. Men jeg håper han vil få tilsyn ute på skoleplassen, sånn at han ikke går seg bort 🙈 Han er veldig brå, og kan plutselig få tanker om at han skal gå. Jeg var veldig sånn selv da jeg var mindre, at jeg plutselig kunne finne på å stikke av, uten å tenke konsekvenser. De måtte ofte lete etter meg når friminuttet var over, og vi skulle inn, så gjemte jeg meg ute 😅 Noen andre barn med autisme som er på lik måte? Anonymkode: ec783...036 Skal ha gå på vanlig skole eller spesialskole? Anonymkode: bd4fe...892
Gjest WhisperingWind Skrevet 21. oktober 2021 #5 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Selvsagt har han ikke rett pÃ¥ spesialpedagog som er med han til en hver tid? Tenker du pÃ¥ assistent? Ikke sikkert han fÃ¥r det heller. Men han vil helt sikkert fÃ¥ noe tilrettelegging, og noen timer i uka med spesialpedagog.  Er en uting Ã¥ svare nÃ¥r man ikke har peiling. Anonymkode: d19aa...2bc I bhg. spesial pedagog. Gammel vane. Har ganske god peiling. PÃ¥ skolen har han krav pÃ¥ assistent om han er en fare for seg selv.Â
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå