Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en type som er en god fyr. Han er tvers gjennom snill. 
Det er som regel jeg som står for husarbeid, og kun jeg som vasker klær (noe som er helt greit!). Jeg sier ifra om visse ting som er viktige at vi gjør for å ikke få dårlig luft inne, eller ødelegge noe. 
Vi har åpen kjøkken/stue løsning, og maten vi lager for jo lukt i hele leiligheten omtrent. Vifta er ikke så effektiv. Vi henger klær i stua da leiligheten ikke er så stor.

Jeg har sagt at vi må lukke opp vinduet litt når vi steker maten i de 5 minuttene det gir fra seg masse røyk. Ellers får vi matlukt på klær, møbler og ellers mer enn vi trenger å få. Dette gjør han sjeldent når han lager mat. Så vi ender opp med en leilighet som dogger på vinduene, lukt i klær og møbler. Jeg sier ifra gang på gang. Han vil ikke lufte fordi strømmen blir så dyr da, og det blir kaldt.

Det føles så dritt å rydde, vaske og styre på når han gir blanke i å faktisk opprettholde ett godt inne klima. Jeg orker snart ikke mer! Hater å lukte dritt av klær, bo i fuktig leilighet og innestengt luft.

Er jeg helt tett her? Hva kan jeg si/gjøre eventuelt? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med dette lenger, og det rabler snart. 

Anonymkode: 84fce...904

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva som er snilt med at du er hushjelpen hans? Er du hjemmeværende mens han forsørger deg? 🤔

Anonymkode: 4b710...dc2

• Liker 9
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg har en type som er en god fyr. Han er tvers gjennom snill. 
Det er som regel jeg som står for husarbeid, og kun jeg som vasker klær (noe som er helt greit!). Jeg sier ifra om visse ting som er viktige at vi gjør for å ikke få dårlig luft inne, eller ødelegge noe. 
Vi har åpen kjøkken/stue løsning, og maten vi lager for jo lukt i hele leiligheten omtrent. Vifta er ikke så effektiv. Vi henger klær i stua da leiligheten ikke er så stor.

Jeg har sagt at vi må lukke opp vinduet litt når vi steker maten i de 5 minuttene det gir fra seg masse røyk. Ellers får vi matlukt på klær, møbler og ellers mer enn vi trenger å få. Dette gjør han sjeldent når han lager mat. Så vi ender opp med en leilighet som dogger på vinduene, lukt i klær og møbler. Jeg sier ifra gang på gang. Han vil ikke lufte fordi strømmen blir så dyr da, og det blir kaldt.

Det føles så dritt å rydde, vaske og styre på når han gir blanke i å faktisk opprettholde ett godt inne klima. Jeg orker snart ikke mer! Hater å lukte dritt av klær, bo i fuktig leilighet og innestengt luft.

Er jeg helt tett her? Hva kan jeg si/gjøre eventuelt? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med dette lenger, og det rabler snart. 

Det enkleste må vell være å få fikset vifta/ventilasjon. Også må dere vell prøve å snakke gjennom ting og bli enige om noe som funker for dere begge. Begge argumenter har jo sine poenger, og du kan ikke bagatellisere hans syn bare fordi han vektlegger andre ting enn deg, at han tenker på strømforbruk og kostnader har jo lite med at du gjør det meste av husarbeidet å gjøre. 

Endret av Crazydoglady
  • Liker 4
Skrevet

Du har en samboer som ikke er husrein og syns det er greit? Når du har såpass lav standard og ikke setter krav til voksen adferd,  så er det det du må leve med. 

Anonymkode: a7ebc...d8d

• Liker 5
Skrevet

Jeg jobber og er gravid i 6 måned. Ikke han som forsørger.

Skrevet

Hvorfor gjør du mesteparten av husarbeidet da? Gjør han mesteparten av noe annet? Eller har han nå mye mer fritid enn deg?

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor gjør du mesteparten av husarbeidet da? Gjør han mesteparten av noe annet? Eller har han nå mye mer fritid enn deg?

Jeg vet ikke helt ærlig. Det tar på med bekkenløsning, jobb og sliten i hodet. Han gjør jo noe innimellom som å ta ut/inn av oppvasken + støvsuge. Men å holde det rent og ryddig er det jeg som gjør. 
Vasker rundt og i doen, tannkrem av speilet, Skitt på vasken (det kan ligge skitt der i mange dager uten at han gjør noe), klær som jeg har bretta som ligger bretta i stua i flere dager. Må fysisk ta de på rommet å legge de på kommoden for at han tar det. Dusjen var helt jævlig for en uke siden, frem til jeg tok det. Den var også tett i en stund, før jeg dro fram dusjen og rensa sluket. 
Han har driv til å vaske bil/motorsykkel og gjøre sånne ting. 
Hvis jeg tar opp noe så sier han setningen «jeg skal ta det til meg» eller «jeg skal bli bedre». Men det varer i kanskje noen dager/en uke.
Føler jeg bare klager, men uff. Blir så sliten.. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg jobber og er gravid i 6 måned. Ikke han som forsørger.

Lykke til med det du!! To barn i hus snart. 

Anonymkode: 648ee...921

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lykke til med det du!! To barn i hus snart. 

Han er voksen av seg. Kan komme veldig feil frem her. Han er ellers en snill mann som gjerne betaler litt ekstra i utgifter (tjener ca 10-13000 mer enn meg), og masserer meg hver kveld på en vond korsrygg. Det er bare dette med husarbeid jeg snart får knekken av..

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet ikke helt ærlig. Det tar på med bekkenløsning, jobb og sliten i hodet. Han gjør jo noe innimellom som å ta ut/inn av oppvasken + støvsuge. Men å holde det rent og ryddig er det jeg som gjør. 
Vasker rundt og i doen, tannkrem av speilet, Skitt på vasken (det kan ligge skitt der i mange dager uten at han gjør noe), klær som jeg har bretta som ligger bretta i stua i flere dager. Må fysisk ta de på rommet å legge de på kommoden for at han tar det. Dusjen var helt jævlig for en uke siden, frem til jeg tok det. Den var også tett i en stund, før jeg dro fram dusjen og rensa sluket. 
Han har driv til å vaske bil/motorsykkel og gjøre sånne ting. 
Hvis jeg tar opp noe så sier han setningen «jeg skal ta det til meg» eller «jeg skal bli bedre». Men det varer i kanskje noen dager/en uke.
Føler jeg bare klager, men uff. Blir så sliten.. 

Dere må skrive lister som en kalender, hva som må gjøres og hvem som skal gjøre det, feks mandag vaske dass og kjøkken, onsdag støvsuge og vaske sengetøy osv. 

Jeg er dessverre LITT som typen din pga dritt oppvekst, men jeg har tatt meg selv hardt i skinnet og innført sånne rutiner i hjemmet mitt. Når baby kommer så TRENGER du at dette er på plass!

Dere kan dele det inn på minste nivå sånn at han slipper å huske på det hele tiden siden han glemmer etter en uke osv, plakaten være sånn white board med tusjer og du kan viske ut og legge til. 

Jeg bor selv i leilighet som deres, og selv en svak vifte og vinduet LITT på gløtt gir ekstremt god trekk om det får stå litt åpent. 

Anonymkode: 6132e...fde

• Liker 1
Skrevet

Erfaringsmessig så blir det iallefall ikke bedre av at man gjør ting for dem. Da sier de nettopp det du sier "skal skjerpe meg", men så skjer det ingenting også tar du det likevel. 

Han må nok ville det selv, eller iallefall være åpen for å innføre et eller annet system som  og være beredt på å følge det. Viss ikke er det ikke så mye du kan gjøre. Jeg forsøkte å ta opp problemet mange ganger og jeg forsøkte å virkelig bare la huset forfalle, lenge, men det skjedde ingenting okke som. Han min var nok for bortskjemt.

• Liker 2
Skrevet

Så han har mest fritid, fordi han tjener mest penger? Er det derfor?

Og du har bekkenløsning i tillegg? Fordi du går gravid med deres felles barn?

Og han SIER at han skal bli bedre? Når da? Nå når du trenger det? Nå når du har bekkenløsning? Eller en annen gang? Eller er det bare tomme løfter kanskje? Eller kanskje han egentlig ikke mente det. Han tjener jo trossalt mer penger enn deg.... At du har bekkenløsning bryr han seg jo ikke seg om. Han bare sitter i sofaen og slapper av mens du løper rundt og slaver. Og SIER at han skal bli bedre. En annen gang. Hadde han brydd seg, så hadde han reist seg opp av sofaen NÅ!

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Han er voksen av seg. Kan komme veldig feil frem her. Han er ellers en snill mann som gjerne betaler litt ekstra i utgifter (tjener ca 10-13000 mer enn meg), og masserer meg hver kveld på en vond korsrygg. Det er bare dette med husarbeid jeg snart får knekken av..

Det er alltid ‘bare denne ene tingen’ som knekker en. En knekk er en knekk uansett hvor mange ting det er snakk om… 

• Liker 5
Skrevet

Du har bekkenløsning! Sett deg ned i sofaen!!!

🤬🤬🤬

Du har en jobb å gjøre, og det er å bære frem barnet deres, og få han til å skjønne hvor stor jobb det er!

• Liker 2
Skrevet

Samboeren din er 'snill og god' fordi han ikke er sliten av å ta sin del av husarbeidet.

Å måtte være mamma for samboeren dreper kjærligheten.

Anonymkode: 4aebc...bce

• Liker 4
Skrevet

Akk.. dette lukter av separasjon, dersom denne gutten ikke blir mann. Og det er din jobb å sørge for han blir voksen ved å bli forbanna og sette krav. Hvis han ikke vokser opp, så vil han ikke få sex og intimitet av deg for du er for sliten og føler for mye avsky for den har er. Hvem respekterer et selvopptatt mannebarn- ikke sexy det 🙄 

Anonymkode: 17e8b...05f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samboeren din er 'snill og god' fordi han ikke er sliten av å ta sin del av husarbeidet.

Å måtte være mamma for samboeren dreper kjærligheten.

Anonymkode: 4aebc...bce

Sinnatagg-eksen min er ganske blid for tiden også. Samboeren er hjemme i fødselspermisjon, og ungene sier at hun gjør alt i huset. Ikke rart han er i godt humør :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...