Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

På folsyre forpakkningen står den at den skal tas før graviditet og i første trimester. Skal man da fortsette å ta folsyre etter 13 uke eller ikke?

Anonymkode: 808d8...97b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan fortsette, men det er oppgitte uker som minsker sjansen for ryggmargsbrokk. 

Anonymkode: b5b35...1cb

Skrevet

Fastlegen min sa jeg kunne slutte etter 1. trimester da jeg var på 12-ukers-kontrollen. 

Jeg tar multivitamin nå da, og den har jo like mye folsyre i seg ser jeg som det bare folsyre-tilskuddet hadde... (400ug) så da tar jeg det jo fremdeles siden jeg tar multivitamin.. det er vel neppe farlig siden det er i multivitamin-tabletten (helt vanlig type fra nycoplus kjøpt på apotek)

Anonymkode: 8eeae...cd0

Skrevet

Du trenger ikke bruke dem lenger, da de gjør sin hovedjobb i løpet av de første ukene av svangerskapet (bidrar til å redusere risikoen for blant annet ryggmargsbrokk).

Jeg tok blodprøver i uke 13 som viste at verdiene av folat var heelt i det øvre skiktet av referanseområdet, så da så jeg ingen hensikt med å fortsette med dem. Hvis du er i tvil anbefaler jeg deg å høre med fastlegen din :) 

Anonymkode: c14eb...6db

Skrevet

Jeg tok til boksen var tom jeg. Er jo ikke skadelig å ta, så da slapp jeg å kaste 

Anonymkode: 580f6...8fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...