Gå til innhold

Sorg over å ikke få barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg brukte lang tid på å finne meg en kjæreste, og når jeg endelig gjorde det fikk jeg vite at han steriliserte seg for mange år siden. Han har barn fra før, men det er jo han og eksens barn, så de vil jo aldri bli "mine" på noen måte. Er det flere i samme situasjon? Hvordan godta at sånn ble det? Jeg har drømt om den tiden da jeg skulle få barn fra jeg var barn selv, så det er rart at det aldri kommer til å bli sånn. Jeg vil jo være med denne mannen, og har ikke tenkt å begi meg ut på dating igjen. Det tok mange år før jeg traff noen det klaffet meg, og jeg er i midten av 30-årene.

Anonymkode: a0fa6...07c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere ikke er samboere så kan du får assistert befruktning for enslige. Jeg hadde gått for det. 

Anonymkode: b15a3...d04

• Liker 14
Skrevet

For en vond situasjon å være i❤️ Det er veldig vanskelig å si. Hvis du kjenner på at du må gi opp noe som er så viktig som barn høres ut for for deg, så tror jeg at jeg personlig ville ha valgt å få barn. Om det så er alene med donor. Du er aldri garantert at du og partner holder sammen. Et barn er for livet. Om dere skulle gå fra hverandre om ti år, hva tror du at du ville ha følt da? 

Anonymkode: 7342a...760

• Liker 7
Skrevet

Kan vel gå an å reversere sterilisering for menn og? Hvis han er med på det og vil. 

Anonymkode: 9ec63...917

• Liker 11
Skrevet

Jeg er sammen med en mann som hadde sterilisert seg ca ett år før vi møttes. Han informerte om dette tidlig. Jeg ønsket et barn. Han kranglet på dette lenge og at han ikke ville ha. Jeg sa ok da må jeg bare bite i det sure eple og finne en annen som faktisk ønsker familie med meg. Da ville han visst ha likevel (mest for meg men nå er han selv glad for det). Vi har baby på vei nå. Fikk veldig fin hjelp med IVF og det er faktisk ikke såå dyrt. 

Anonymkode: 93ce4...b8c

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg brukte lang tid på å finne meg en kjæreste, og når jeg endelig gjorde det fikk jeg vite at han steriliserte seg for mange år siden. Han har barn fra før, men det er jo han og eksens barn, så de vil jo aldri bli "mine" på noen måte. Er det flere i samme situasjon? Hvordan godta at sånn ble det? Jeg har drømt om den tiden da jeg skulle få barn fra jeg var barn selv, så det er rart at det aldri kommer til å bli sånn. Jeg vil jo være med denne mannen, og har ikke tenkt å begi meg ut på dating igjen. Det tok mange år før jeg traff noen det klaffet meg, og jeg er i midten av 30-årene.

Har du prøvd å adoptere?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Den er kjip. Det fins jo andre muligheter, men det er kanskje ikke aktuelt?

Jeg datet selv en ung dame som hadde barn, men kunne ikke få flere. Det ble kroken på døra for meg. Men nå er jeg ganske sikker på at det ikke blir barn uansett.

Skrevet

Hadde diskutert mulighet for sæddonor.

Hadde i den alderen ikke valgt en mann som var ferdig med barn. Det hadde jeg tenkt lå en 7 år frem i tid hvertfall før jeg kastet inn håndkleet for egne barn. 

• Liker 4
Skrevet
strynejenta skrev (1 minutt siden):

Har du prøvd å adoptere?

😅 Den køen er LITT lang. 

• Liker 4
Skrevet

Du får sy nøttene hans sammen mens han sover. 

Anonymkode: e5ac4...a12

Skrevet

Herregud i midten av 30 årene så er du faktisk jævlig ung og det er en kjempe fin alder å få barn i. Jeg håper du hever dine krav!

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis dere ikke er samboere så kan du får assistert befruktning for enslige. Jeg hadde gått for det. 

Da må man lyge og si at man ikke har kjæreste, og det tror jeg ikke at jeg tør.

• Liker 1
Skrevet
Fløff skrev (1 minutt siden):

😅 Den køen er LITT lang. 

Bedre å stå i kø enn å skape flere liv.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er sammen med en mann som hadde sterilisert seg ca ett år før vi møttes. Han informerte om dette tidlig. Jeg ønsket et barn. Han kranglet på dette lenge og at han ikke ville ha. Jeg sa ok da må jeg bare bite i det sure eple og finne en annen som faktisk ønsker familie med meg. Da ville han visst ha likevel (mest for meg men nå er han selv glad for det). Vi har baby på vei nå. Fikk veldig fin hjelp med IVF og det er faktisk ikke såå dyrt. 

Han steriliserte seg for ca 8 år siden, og da er sjangsen minimal ved reversering, desverre. 😕

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han steriliserte seg for ca 8 år siden, og da er sjangsen minimal ved reversering, desverre. 😕

Reservering er håpløst uansett. IVF er svaret ditt. Det var det vi gjorde. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da må man lyge og si at man ikke har kjæreste, og det tror jeg ikke at jeg tør.

Dere kan ta en pause i forholdet. 

Skrevet

Jeg vet du ikke vil høre det, men jeg tror jeg ville gått for en ny mann. Hvis han er sterilisert så vil han mest sannsynlig heller ikke ha flere barn, uansett metode.

• Liker 8
Skrevet

Ingen menneskerett å få barn. 

Røft men det er sånne svar menn får når vi ønsker nærhet. At det ikke er en menneskerett. 

Anonymkode: 634e6...0f9

• Liker 2
Skrevet

Jeg kommer ikke til å finnd meg en ny mann før det er for sent, det har jeg innsett etter alle år med dating. Og ivf er sikkert også noe jrc kan se langt etter siden man må være gift eller ha vært samboere i to år. Vi har ikke flyttet sammen enda.

Skrevet

Det er tøft å ikke få barn når man ønsker barn! Jeg har et barn, men har alltid drømt om å ha 3 stk. Barnet ble til med ivf da far hadde lite svømmere, den gangen fungerte kroppen min helt fint. Men noe skjedde og jeg har ikke klart å bli gravid igjen. 

Det ble slutt med faren for endel år siden, og når barnet mitt var 9 år, og jeg var 34, traff jeg han som er mannen min i dag. Han har ingen egne barn. Jeg har hatt to graviditeter utenfor livmoren og har fjernet ene eggstokken pga det, og kvaliteten på dem få som er igjen er dårlig. Vi hsr heller ikke fått det til med ivf. 

For meg er det en stor sorg, jeg er utrolig takknemlig for den jeg har, men drømmen var flere. Ønsket/drømmen ble nye sterkere når jeg ble sammen med mannen min, og jeg føler jeg tar i fra han opplevelsen av egne barn. Han er helt tydelig på at han heller vil ha meg enn barn, og han har falt helt til ro med det. Han tar det mye bedre enn meg.

Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om det var omvendt, om jeg hadde jaget barneønsket, eller holdt på mannen, men jeg tror jeg hadde valgt mannen over (flere) barn. 

Du må kjenne etter om dette er noe du kan leve med, også om 10-20 år. Om ikke han kan/vil reversere steriliseringen, eller går med på donorsæd?

Anonymkode: 86c11...d36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...