Gå til innhold

Noen som har vært i Bergamo i Italia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ser så flott ut, og jeg kunne tenke meg å ta en liten langhelg der til våren. Er det mye digg mat der? Noen som har vært der og har noen tips? 

Anonymkode: def36...359

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært der flere ganger. Veldig hyggelig i gamlebyen. Mye god mat. Men vær obs på at siden Bergamo ligger ganske langt nord i Italia, er det nok fremdeles ganske kjølig der på våren. Ville ikke reist dit før fra om med midten av april. Det er dårlig isolerte hus i Italia, dette gjelder også mange hoteller. Det kan være grisekaldt på hotellet (spesielt på badet) vinterstid og tidlig vår. 

Anonymkode: a1e6b...c32

Skrevet

Flott sted! Anbefaler å leie bil og kjøre opp i pre-Alpene mens du er der. Utrolig landskap! Kan også anbefale Joia Hotel utenfor Bergamo (hvis du har bil). Men er sikkert fine hoteller på toppen av Bergamo og (det vet jeg ikke noe om).

Anonymkode: c2017...60b

Skrevet

Var vel endel der i februar/mars 2020?

Gjest Alterego666
Skrevet

Bergamo er en flott by så fort du kommer deg opp fra sletta og opp i gamlebyen. Det er også et fint utgangspunkt for å bli kjent i området rundt Como- og Isola-sjøene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 21.11):

Flott sted! Anbefaler å leie bil og kjøre opp i pre-Alpene mens du er der. Utrolig landskap! Kan også anbefale Joia Hotel utenfor Bergamo (hvis du har bil). Men er sikkert fine hoteller på toppen av Bergamo og (det vet jeg ikke noe om).

Takk for tips. Jeg har angst for å kjøre bil, er blond og skjønner ikke hvilke knapper jeg skal trykke på. I tillegg eier jeg ikke stedsans og blir stressa av gps.. Må man ha bil i Bergamo? 

Skjønner ikke at folk tør leie bil i utlandet, hvordan vet de veien? Er jo ikke alltid gps'en stemmer. 

Skrevet

Har flydd til og fra Bergamo i forbindelse med ferie ved Gardasjøen og Verona. Null problem å ta tog og busser +evt båt for å komme seg rundt. Nydelig område. Google maps funker fint for å finne kollektivreiser der også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for tips. Jeg har angst for å kjøre bil, er blond og skjønner ikke hvilke knapper jeg skal trykke på. I tillegg eier jeg ikke stedsans og blir stressa av gps.. Må man ha bil i Bergamo? 

Skjønner ikke at folk tør leie bil i utlandet, hvordan vet de veien? Er jo ikke alltid gps'en stemmer. 

Neida, må ikke har bil hvis du bare skal være i gamlebyen i Bergamo. Det er jo veldig fint det. Det går helt sikkert flybuss fra flyplassen opp til gamlebyen. Men når du først er i området er alpene veldig fint å få med seg. Jeg synes sjøene var litt oppskrytt egentlig, vi kjørte bare rundt i en trafikkmaskin, synes jeg. Skal huske det bor 10 millioner i Lombardia, regionen Bergamo hører til. Men opp til alpene altså, det var flott, sammen med Bergamo gamleby.

Skrevet

Jeg var der tidligere i høst, i september var det ca 20 grader. Anbefaler absolutt å ta en tur dit. Fint i gamlebyen, god mat, en del å se og oppleve og vil du oppleve noe mer kan du ta toget til Milano 50 min unna. Klarte meg fint uten bil. 

Anonymkode: 9c95b...b57

Skrevet

Flybussen stopper på utsiden av gamlebyen, men avstanden mellom gamlebyen og den nye delen av byen er heller ikke stor. 

Anonymkode: 9c95b...b57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...