Gå til innhold

Dere normalvektige som har gått ned i vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er normalvektig og skal gå ned ca 5 kilo, og lurer litt på hvor lang tid jeg kan forvente at det tar. Jeg kan ikke gå ned 1 kilo i uken, da vil kroppen få i seg altfor lite. 

Vet at det varierer fra person til person. Men du som var normalvektig og skulle litt ned vekt, hvor mange kilo slanket du og hvor lang tid tok det? 

Anonymkode: c9a10...0d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skulle bare ned to kg som jeg la på meg over sommeren, men brukte ca en mnd på det. 

Anonymkode: fb326...759

Skrevet

Ville ned 5 kilo og valgte å leve som normalt, men kuttet ut brød og spiste rugsprø med mye pålegg. Det tok likevel nesten 10 uker, men det var ok. Har nå fått en ny god vane, er godt voksen og da er det lettere for kiloene å krype på så da tok jeg tak før det skjedde. 

Anonymkode: 7a5bb...21d

• Liker 2
Skrevet

7 kg på 6 mnd. Tok sin tid, flere vektplatå. 

Anonymkode: 0c401...deb

Skrevet

Er i samme situasjon, det går fryktelig tregt. En ting er hvor lang tid det tar, og hvor lang tid andre har tatt, er greit å vite. Men hadde også vært fint å vite hva slags kosthold vedkommende har til vanlig, hva en spiser eller unngår å spise. Og om man gjorde noe annaledes for å gå ned. 

Kan jeg få si at det føles vanskelig. Av og til lurer jeg på om det virkelig er verdt det. Gå ned 5 kg på la oss si 15 uker. Men det tar meg bare dager å gå opp 2-3 kg. 

Og slik som nå når jeg veier meg ofte for å ha overblikk, så ser jeg at salt binder utrolig mye vann. Bare litt ekstra salt middag en dag, så er det vann vekt på 1,5 kg dagen etter. Ikke veldig motiverende. 

Anonymkode: eb0d4...711

Skrevet

1 kg i måneden, det var det letteste å leve med. 

Anonymkode: 69f6d...b16

Skrevet

Hei 🙂

Jeg var normalvektig- på bmiskalaen i allefall, (og er fortsatt innenfor), men jeg trivdes ikke, og kjente at kroppen ikke hadde det bra på 64 kg. (163 høy). 

Av diverse årsaker, hadde jeg en lang tid trøstespist, av godteri og matvarer som ikke var optimalt for meg. Sleit også med magen. Den var oppblåst samme hva jeg spiste. I tillegg hadde jeg mye migrene.

Jeg visste lenge at jeg måtte gjøre noe, men hodet var liksom ikke med på det. Så jobbet hardt med meg selv mentalt. 

9.juni  i år satte jeg igang. Kuttet ut alt av rene sukkervarer (kaker, is, godteri) og av rene glutenvarer - altså i hovedsak brød. 

Jeg har lagt merke til at jo mer brødmat jeg spiste, jo mer migrene fikk jeg. Begynte i tillegg med prEbiotika, samt kjørte periodisk faste. 

Alt dette har gitt meg gode resultater. 

Idag, 4 mndr senere- har jeg gått ned 12 kg!! Og er fortsatt innenfor normalen. 

Tenker ikke på hvilken mat jeg savner hele tiden. Tillater meg selv litt chips på lørdagene, og visst sprekker jeg iblant når barna får sitt lørdagsgodteri, men jeg tåler det bedre nå. Passer dog på at disse sprekkene ikke varer for lenge🤞😅

Anonymkode: c796b...7cb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2021 den 22.23):

Jeg er normalvektig og skal gå ned ca 5 kilo, og lurer litt på hvor lang tid jeg kan forvente at det tar. Jeg kan ikke gå ned 1 kilo i uken, da vil kroppen få i seg altfor lite. 

Vet at det varierer fra person til person. Men du som var normalvektig og skulle litt ned vekt, hvor mange kilo slanket du og hvor lang tid tok det? 

Er litt vanskelig å svare på da jeg ikke bruker vekt som parameter/mål.

jeg går jevnt nedover i størrelse (nye belter, bukser etc.

teller ikke kalorier, men er bevisst på kostholdet. Trener mye tung styrke, ikke løping/jogging.

tipper jeg går ned 3-500 gram i uken. Men som sagt er vekt et dårlig mål for meg grunnet all styrketreningen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2021 den 22.23):

Hvorfor skal du gå ned 5kg hvis du er normalvektig? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ligge mellom 53 kg og 70 kg og allikevel være normalvektig. Vi snakker om 17 kg forskjell. Skjønner godt at noen ønsker å gå ned noen kilo selv om de er normalvektige.

Anonymkode: 18411...abe

• Liker 4
Skrevet

Jeg kutta ned på brødmåltidene, samt pasta og ris, spiste havregryn hver morgen, og kutta ned på sukkerholdige varer, og kun en liten neve godteri på lørdagene. Spiste mer nøtter også. Slutta ikke fullstendig med pasta og ris, men spiste heller mer grønnsaker og kylling de gangene vi hadde det. Telte kalorier, og lå på omkring 1800 i hverdagene. Det er helt normalt for meg. Drakk mye vann. Gikk ned syv kilo på tre uker. Normalvektig i utgangspunktet. 

Anonymkode: 146a4...0fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kan ligge mellom 53 kg og 70 kg og allikevel være normalvektig. Vi snakker om 17 kg forskjell. Skjønner godt at noen ønsker å gå ned noen kilo selv om de er normalvektige.

Anonymkode: 18411...abe

Ja jeg er normalvektig men kan legge på meg 16 kg uten å regnes som overvektig men jeg ville aldri trivdes med den størrelsen.

Anonymkode: d3835...092

• Liker 3
Skrevet

Gikk ned fra 61kg til 56kg med kaloritelling. Jeg raste raskt ned når jeg lå på 1500-1800 kalorier om dagen. Tok kanskje seks uker. Trener hver dag da, så jeg lå nok ganske mye i underskudd. Fikk en liten overraskelse over hvor mye kalorier det var i enkelte matvarer(har alltid spist akkurat det jeg ville tidligere uten å ofre vekta ei tanke, spiste masse godteri, smør, fløte osv.). Nå har jeg ligget på 56kg i et halvår. Jeg teller fortsatt litt i perioder, men lar det ofte skli ut en del i helgene. Endrer mening annenhver dag om livet er for kort til å holde på sånn eller ei. Jeg er veldig glad i mat og søtsaker, og blir seriøst aldri mett uansett hva jeg spiser. 

Anonymkode: b0cbf...8b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...