AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #1 Skrevet 17. oktober 2021 Min samboer og far til mine barn er en snill mann. Nøytral, pliktoppfyllende, raus, veldig snill og noe introvert. Han har mange gode egenskaper, og er en flott far og partner. Han er godt likt av kolleger og familie, men gjennom hele vårt forhold har jeg sett -og ser- at snillheten hans lett kan bli utnyttet og det er vanskelig for han å si nei og sette grenser for seg selv. Han har en fritidsaktivitet som han er glad i, og som har vært en del av livet hans siden før han traff meg så det er mange år siden. I fjor sommer startet det en ny mann på denne aktiviteten som på kort tid er i ferd med å presse min mann ut av sin posisjon. Denne nye mannen er frekk og nedlatende og tar seg til rette på min manns bekostning. Min mann sier ikke fra og setter ikke ned foten. Han har betrodd seg til meg og jeg ble så sint når han fortalte meg alle episoder med denne nye mannen. Aldri i livet om noen hadde fått behandle meg på denne måten! Jeg har oppmuntret min mann til å ta et oppgjør, ikke minst å si fra. Men han vil helst slutte, enda han elsker denne aktiviteten. Jeg har tatt det opp flere ganger med han at han må gjøre noe, men han vil kun ta letteste utvei og vil helst ikke snakke om det. Da han kom hjem fra aktiviteten i går ble han sint på meg da jeg snakket om temaet... Jeg har fått han til å sende en sms angående en konkret episode som overhodet ikke var greit, men mer vil han ikke gjøre. Jeg har lyst å ringe denne mannen selv og gi han huden full men det får jeg ikke lov til. Det er så ille og fælt å se han bli behandlet på denne måten. Ved andre ubehagelige situasjoner i livet har det alltid vært jeg som har tatt tak, men nå er jeg en person som lett gjør det også. Jeg kjenner at han absolutt ikke må slutte med denne fritidsaktiviteten på grunn av denne idioten. En lett utvei er det men hva med senere hinder i livet? Anonymkode: 99e72...a44
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #2 Skrevet 18. oktober 2021 Det vil vel ikke akkurat hjelpe på din manns opplevelse av selvstendighet om kona skal inn og kjempe kampene hans. Holder fingrene av fatet. Han får håndtere det på den måten han synes blir best. Anonymkode: 81998...c55 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #3 Skrevet 18. oktober 2021 Hei dette er egentlig ganske vanlig blandt menn. Har bla en typisk mannehobby som også mange damer har. Foto. Og har vært med i noen fotoklubber. Og grupper på nett. Der er det sjukt mange mannfolk som skal markere seg, og helst så er det de som kan minst som presser seg mest på og prøver å presse ut de gode. Tar du opp kampen på de, så blir de værre så sant ikke resten av gjengen står litt imot. Men ser også at det er noen tendenser til at når de ikke får det de lusker etter så forsvinner de etterhvert. Din mann har fått konkurranse fordi han er god og en annen prøver å stjele posisjonen hans. Støtt han heller opp iht å stå litt i det. De andre kommer til å bli lei, og da får han duste fyren høre det. Det er jo alltid sånn, at det er jo ingen som liker å se at noen blir behandlet dårlig. Men alle skyver det under teppet, i håp om at det går over. Når det ikke gjør det. Da blander de andre seg. Det kan ta litt tid. Beste er å gi gi litt utrykk for utbruddene deres, der man signaliserer om vedkommende er rett i hodet. Anonymkode: b3d16...991
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå