Gå til innhold

Torpet 2021

Gjest Cid

Anbefalte innlegg

16 hours ago, Cid said:

Litt dumt at Herman ikke er der til å eventuelt ta i mot Grethe hvis hun ryker 😅

Hahahaha 🤣. Det er sant. 🤣🤣🤣

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Apropos gamle farmendeltakere! Det hadde vært så utrolig gøy å se de første sesongene igjen! Hadde de ukesoppdrag de første sesongene? Fikk de penger? Dro de på marked? Hvilke grener var det i tvekampene?  Jeg var jo bare barnet da sesong 1 gikk, og husker jo derfor nokså lite! 😅 Det eneste jeg har bitt meg merke i, er at de 20 kronene de får ved godkjent ukesoppdrag har stått på stedet hvil i altfor mange år 😛 Mtp inflasjon (?) så burde de vel hvertfall være oppe i 40 kr nå?  Men ja, noen som husker hvordan farmen var i starten??

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janzypants skrev (5 timer siden):

Apropos gamle farmendeltakere! Det hadde vært så utrolig gøy å se de første sesongene igjen! Hadde de ukesoppdrag de første sesongene? Fikk de penger? Dro de på marked? Hvilke grener var det i tvekampene?  Jeg var jo bare barnet da sesong 1 gikk, og husker jo derfor nokså lite! 😅 Det eneste jeg har bitt meg merke i, er at de 20 kronene de får ved godkjent ukesoppdrag har stått på stedet hvil i altfor mange år 😛 Mtp inflasjon (?) så burde de vel hvertfall være oppe i 40 kr nå?  Men ja, noen som husker hvordan farmen var i starten??

Ja, det hadde vært sykt gøy! Trodde de ville kanskje laste dem opp siden Farmen fyller 20 år i år. Fikk Tv2 til å sende meg den aller første episoden av første sesong for noen år siden. Kostet litt men var sykt kult å se den. Gaute var en skikkelig unggutt der som deltaker, veldig laidback.

De ble sendt til et øde sted i helikopter og måtte selv finne Farmen ved hjelp av et kart. Det morsomme var at mentor de første to sesongene var akkurat som på Torpet, ikke noen sånne veldig omfattende ukesoppdrag, mer sånn oppdrag som de får på Torpet. Hvis mentor var fornøyd så ville han gi sånne belønninger. Markedet kom først i tredje sesong i 2004.

De hadde noen av de kjente tvekampgrenene som kunnskap, saging og melkespann. De hadde noe som het vardebygging som jeg leste om i gamle artikler. Så var det den brutale beltebrytingen, er usikker på om det var i første sesong, men var i andre og tredje, som endte i dramatikk og skade. Slegge var i andre sesong og utover, men er usikker på om det var i første. Skulle være noen klipp fra de første sesongene på Tv2 sine sider.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må vel ha tillatelse fra deltakerne som var med før de får lagt ut? Ikke alle som vil havne i spotlyset igjen liksom, de som er glemt blir igjen aktuell å diskutere på sosiale medier siden mange ser sesongen på nytt igjen. Jeg tror de som skapte mye kontroverser hadde sagt nei for å slippe noe fornyet oppmerksomhet for et program de var med for lenge siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det full ned og utvasking på torpet, med grønnsåpe, nå som Grete har ankommet?  Hvordan påvirker det gruppe dynamikken, når selve morsfiguren til Amalie har kommet?  Klarer Daniel enda en gang å argumentere seg vekk fra en tvekamp?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dagens episode der Grete kom inn på Torpet. Jeg var ikke særlig begeistret for Grete sin opptreden på farmen iblant, men en ting skal hun ha, og det overrasket meg: hun håndterte tapet med en fin stil! Og hun er en smart flott dame. Men jeg likte ikke at hun bare pratet om å vinne og ikke skaffe venner på farmen. Det synes ikke jeg noe om. Men jeg er vel den som liker samhold og vennskap uten å være for veldig på premien. Men blir spennende å se videre både torpet og farmen. :)

Nå fikk Amalie treffe sin " farmen-mamma" Grete igjen. . Blir spennende hvordan det går med to damer og to menn på farmen. Blir det samhold eller konflikter?  😇

Grete har "bein i nesa", så har troen på at hun kan presse Daniel ut i kamp 😆. Men jeg liker godt Daniels personlighet. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apis skrev (35 minutter siden):

Blir det full ned og utvasking på torpet, med grønnsåpe, nå som Grete har ankommet?  Hvordan påvirker det gruppe dynamikken, når selve morsfiguren til Amalie har kommet?  Klarer Daniel enda en gang å argumentere seg vekk fra en tvekamp?

Hvis Daniel gjør det etter å ha sagt han skulle gå i kamp mot de som var eldre enn han så mister jeg respekt for han 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Cid said:

Hvis Daniel gjør det etter å ha sagt han skulle gå i kamp mot de som var eldre enn han så mister jeg respekt for han 

Daniel skal nok i kamp mot Grete. Så dagens Torpet. Han er stresset. Grete er som Kjell bare i dameversjon sa han. 

Grete rydder og jobber på Torpet. Alle ser ut til å kose seg men Daniel var bekymret for å måtte i kamp mot henne 😅

Endret av Eloise12345
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som taper kampen på farmen på søndag kan nok fortsatt konkurrere seg tilbake til gården... ? Blir jo tøfft for de som er på Torpet når det da kommer inn en mest sannsynlig sterk eller kunnskaprik mann.  ;)

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (På 7.11.2021 den 23.01):

Synes det er inspirerende å se Grete få bort alt rotet så raskt, ganske bra å se. Jeg tror nok Daniel har brukt opp "frikortene" nå. Tror ikke de andre vil gå med på å bare ta kampen mot Grete, hun er en veldig tøff motstander.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Galen King said:

Synes det er inspirerende å se Grete få bort alt rotet så raskt, ganske bra å se. Jeg tror nok Daniel har brukt opp "frikortene" nå. Tror ikke de andre vil gå med på å bare ta kampen mot Grete, hun er en veldig tøff motstander.

Grete tapte kampen mot Daniel.

Grete beviste på Torpet at hun er flink og ryddig. Den skal hun ha. Har ikke hatt helt sansen for væremåten hennes alltid, men på Torpet synes jeg at hun er en flink og bra person. 

På Farmen virket hun altfor fokusert på å vinne. Men det er jo egentlig forståelig med tanke på hva man kan vinne. 

Jeg trodde at hun ville komme lengre / mulig helt til finalen i farmen. Hun er den personen som jeg så på som den kvinnen som ville komme lengst inne på farmen. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Cid said:

Om Daniel vinner torpet så vil jeg heie på han. Hvis ikke så håper jeg Heidi young eller Kåre vinner

Enig med deg om Daniel og de to andre. Daniel er en av mine favoritter. Han har en så fin personlighet. Og fortjener å komme til finalen.  Jeg heier også på Rob. 

Kåre virker veldig snill. Jeg liker at han sier "flink " 😊

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eloise12345 skrev (1 time siden):

Enig med deg om Daniel og de to andre. Daniel er en av mine favoritter. Han har en så fin personlighet. Og fortjener å komme til finalen.  Jeg heier også på Rob. 

Kåre virker veldig snill. Jeg liker at han sier "flink " 😊

Jeg liker når folk har spesiell latter 😄  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Cid said:

Jeg liker når folk har spesiell latter 😄  

Enig, det er koselig!. Jeg blir i godt humør av å høre Kåre sin latter. 😁 Liker også innslagene der han synger, og når han går rundt å skryter av andre og forteller hvor flinke alle er. Hadde ikke hatt imot å hatt Kåre til sjef, tror jeg 😁

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (57 minutter siden):

Enig, det er koselig!. Jeg blir i godt humør av å høre Kåre sin latter. 😁 Liker også innslagene der han synger, og når han går rundt å skryter av andre og forteller hvor flinke alle er. Hadde ikke hatt imot å hatt Kåre til sjef, tror jeg 😁

Håper han med Norges mest populære latter blir med neste år 😄 og så kommer moren hans inn som utfordrer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
35 minutter siden, Cid said:

Håper han med Norges mest populære latter blir med neste år 😄 og så kommer moren hans inn som utfordrer

🤣🤣🤣🤣 hahaha, ja det hadde vært en god og morsom underholdning. Det er veldig gøy å høre hvor ulik latter folk kan ha.  Noen har jo latter som om de synger den berømte sang 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (2 minutter siden):

🤣🤣🤣🤣 hahaha, ja det hadde vært en god og morsom underholdning. Det er veldig gøy å høre hvor ulik latter folk kan ha.  Noen har jo latter som om de synger den berømte sang 🤣

Og så Trygve slagsvold vedum i farmen kjendis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst

Nå så jeg nettopp siste episode av Torpet. Synes det var en ok sesong. Spennende hvordan det går med dem inne på Farmen 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvemsomhelst skrev (3 minutter siden):

Nå så jeg nettopp siste episode av Torpet. Synes det var en ok sesong. Spennende hvordan det går med dem inne på Farmen 😀

Kommer vel en episode på søndag og mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...