Gå til innhold

Jeg ble sur på min mor fordi hun ikke holdt en "hemmelighet", og nå har jeg dårlig samvittighet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så kort fortalt som mulig;

Jeg er helt i en startfase hvor jeg prøver å etablere en bedrift. Jeg har gjerne villet ha min mor med på dette, og hun har også hatt et stort ønske om det. Jeg ba henne ikke si noe til NOEN, og hun lovte meg å holde stilt. Den eneste personen jeg har sagt dette til utenom min mor, er den ene søsteren min som jeg har et enormt godt forhold til, og som jeg stoler 100% på.

Idag kunne mamma fortelle meg at hun skulle være ærlig å si at hun hadde sagt det til den andre søsteren min, som jeg ikke har noe særlig til forhold til. Dette fordi min mor mente at hun kanskje kunne jobbe/bidra i bedriften etterhvert. (Vi er venner såklart, men vi kommuniserer skjeldent, så jeg kjenner henne ærlig talt ikke).

Jeg ble sur og irritert fordi min mor har sagt det vidre til henne, og ga henne beskjed om at dette syns jeg ikke var greit. 
Det ble dårlig stemning, hvor hun sa at hun stolte 100% på at hun ikke forteller det vidre og at hun derfor ikke såg noe galt i å si det, og at vi tross alt er familie! Jeg fikk beskjed om å ikke la denne businessen gå til hodet på meg.

Vi har hatt et enormt bra forhold hele livet, og idag er vel den første "krangelen" vi har hatt siden jeg ble voksen. (Er 30 år gammel).

Nå sitter jeg med dårlig samvittighet og angrer på at jeg ikke bare lot det fare forbi. For jeg har vel overreagert her? 😣

Anonymkode: c4765...914

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var hun som brøt et løfte, ikke du. Det er ikke noe feil i å reagere på det. 

• Liker 15
Skrevet

Hun brøt et løfte, det er ikke greit, men samtidig så tenker jeg at om dere er 3 søsken og til og med moren din er med, så ville vel hun føle seg greit utafor når hun om 1 år eller når du hadde tenkt å fortelle det sier det. Hadde nok følt meg litt lite verdt da 😕

Anonymkode: 350d5...9ce

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hun brøt et løfte, det er ikke greit, men samtidig så tenker jeg at om dere er 3 søsken og til og med moren din er med, så ville vel hun føle seg greit utafor når hun om 1 år eller når du hadde tenkt å fortelle det sier det. Hadde nok følt meg litt lite verdt da 😕

Anonymkode: 350d5...9ce

Vi er fire søsken. Jeg har prøvd å komme nærmere den ene søsteren min, men hun har prioritert å sitte på telefonen/ spille data/ være med andre venner. Hun er 17 år. Og jeg hører kun fra henne når hun trenger noe.

Men jeg ser absolutt poenget ditt. Jeg ville bare vente til jeg hadde mer på stell, og fortelle det når det lå til rette for det. Men jeg skjønner jeg har blåst meg opp litt for mye her.

Skrevet

Hun burde ikke sagt det videre, men kanskje hun trodde at søsteren din var unntaket, og kanskje du overreagerte. Ikke vær uvenner pga dette. Og inkluder begge søstrene, om ikke like mye.

Anonymkode: 91ded...af2

• Liker 1
Skrevet

Du har all rett til å bli sur. 

Anonymkode: dca40...03b

• Liker 5
Skrevet

Ikke overtenk.

Ja du hadde rett til å bli overrasket og skuffet over dette.

Og nå har du jo sagt ifra hva du syns om det, det tåler vel moren din fint også.? 

det er vel bare å gå videre? 
dere har et godt forhold, ting skjer, man sier fra, og så ferdig.

• Liker 6
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Vi er fire søsken. Jeg har prøvd å komme nærmere den ene søsteren min, men hun har prioritert å sitte på telefonen/ spille data/ være med andre venner. Hun er 17 år. Og jeg hører kun fra henne når hun trenger noe.

Men jeg ser absolutt poenget ditt. Jeg ville bare vente til jeg hadde mer på stell, og fortelle det når det lå til rette for det. Men jeg skjønner jeg har blåst meg opp litt for mye her.

Moren din tenker at 17-åringen skal være med på bedriften? Er hun NEET?

Det høres ut som det er en dårlig ide å starte bedrift med moren din. Hva om hun vil ansette folk som kommer til henne og spør om jobb, men som egentlig er uegnet?

Anonymkode: b676f...4c2

• Liker 4
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Hun er 17, jeg hadde ikke holdt dette mot henne. Man blir gjerne mer familieorientert med årene. 

Utover det tenker jeg at selv om det er snakk om et løftebrudd, så er det også noe jeg hadde aktivt prøvd å tilgi rimelig fort.

Anonymkode: e99c6...529

• Liker 4
Gjest padawan
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nå sitter jeg med dårlig samvittighet og angrer på at jeg ikke bare lot det fare forbi. For jeg har vel overreagert her?

Jeg synes du gjorde rett i å bli sur. Moren din overkjærte dine vurderinger på når folk skulle få vite det.

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at du ble skuffet. Hun brøt tross alt et løfte.

Kanskje din mor føler at hun ble stående i midten av deg og dine søstre? At hun fikk dårlig samvittighet overfor søsteren som ikke visste noe - mens den andre søsteren visste det? Jeg vet ikke 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️

• Liker 2
Skrevet
4 hours ago, Vera said:

Jeg skjønner veldig godt at du ble skuffet. Hun brøt tross alt et løfte.

Kanskje din mor føler at hun ble stående i midten av deg og dine søstre? At hun fikk dårlig samvittighet overfor søsteren som ikke visste noe - mens den andre søsteren visste det? Jeg vet ikke 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️

Men det er jo nå det kun er et søsken som ikke vet noe. tidligere var det bare et som viste og to som ikke visste

Anonymkode: b0d0b...ce1

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men det er jo nå det kun er et søsken som ikke vet noe. tidligere var det bare et som viste og to som ikke visste

Anonymkode: b0d0b...ce1

Hun fortalte sin søster og mor..3 stk som visste, 1 som ikke visste.

Skrevet
Vera skrev (3 minutter siden):

Hun fortalte sin søster og mor..3 stk som visste, 1 som ikke visste.

De er 4 søsken. 

Så ts, mor og ene søsteren visste, de to andre søskenene visste ikke.

Moren har vist at hun ikke er til å stole på, ts har all rett til å reagere. Hvis mor mente det ikke var riktig å holde de andre søskenene utenfor, burde hun ha tatt det opp med ts i stedet for å gå bak ryggen hennes.

Så jeg hadde blitt skuffet og sur om jeg var ts. Når det er sagt hadde jeg ikke gått rundt og båret nag, det er ikke en utilgivelig synd, men helt klart noe det er lov å si skikkelig i fra om.

Anonymkode: 4d796...41c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Så du virker bitter over at en søttenåring har prioritert å være søtten år... 

Du virker ikke spesielt moden... 

Anonymkode: 5a72d...b39

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Så kort fortalt som mulig;

Jeg er helt i en startfase hvor jeg prøver å etablere en bedrift. Jeg har gjerne villet ha min mor med på dette, og hun har også hatt et stort ønske om det. Jeg ba henne ikke si noe til NOEN, og hun lovte meg å holde stilt. Den eneste personen jeg har sagt dette til utenom min mor, er den ene søsteren min som jeg har et enormt godt forhold til, og som jeg stoler 100% på.

Idag kunne mamma fortelle meg at hun skulle være ærlig å si at hun hadde sagt det til den andre søsteren min, som jeg ikke har noe særlig til forhold til. Dette fordi min mor mente at hun kanskje kunne jobbe/bidra i bedriften etterhvert. (Vi er venner såklart, men vi kommuniserer skjeldent, så jeg kjenner henne ærlig talt ikke).

Jeg ble sur og irritert fordi min mor har sagt det vidre til henne, og ga henne beskjed om at dette syns jeg ikke var greit. 
Det ble dårlig stemning, hvor hun sa at hun stolte 100% på at hun ikke forteller det vidre og at hun derfor ikke såg noe galt i å si det, og at vi tross alt er familie! Jeg fikk beskjed om å ikke la denne businessen gå til hodet på meg.

Vi har hatt et enormt bra forhold hele livet, og idag er vel den første "krangelen" vi har hatt siden jeg ble voksen. (Er 30 år gammel).

Nå sitter jeg med dårlig samvittighet og angrer på at jeg ikke bare lot det fare forbi. For jeg har vel overreagert her? 😣

Man har lov å bli lei seg når noen misbruker tillitten sin. Selv om denne personen er moren din. Kanskje spesielt siden denne personen er moren din. 

Håper at moren din sa unnskyld til deg, ikke bare prøvde å feie det under teppet. 

Anonymkode: 94f3f...fd8

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

De er 4 søsken. 

Så ts, mor og ene søsteren visste, de to andre søskenene visste ikke.

Moren har vist at hun ikke er til å stole på, ts har all rett til å reagere. Hvis mor mente det ikke var riktig å holde de andre søskenene utenfor, burde hun ha tatt det opp med ts i stedet for å gå bak ryggen hennes.

Så jeg hadde blitt skuffet og sur om jeg var ts. Når det er sagt hadde jeg ikke gått rundt og båret nag, det er ikke en utilgivelig synd, men helt klart noe det er lov å si skikkelig i fra om.

Anonymkode: 4d796...41c

Ja..som jeg skriver i innlegget mitt skjønner jeg veldig godt skuffelsen hennes. 

Da misforsto jeg, jeg trodde de va 3 søstre, Ts inkludert.

Skrevet

Det er lov å reagere, og et løftebrudd er et løftebrudd. Men dette høres jo ikke ut som noen stor sak, hun brøt et løfte,  du reagerte, så kan dere vell bare gå videre? 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...