Gå til innhold

Barnehageklær til 1-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på 1 år (12 måneder nå) som begynner i barnehagen om et par uker. Det er et par ting jeg lurer på:

Hvilke sko ville dere kjøpt? Har fått anbefalt Dockboots eller Viking Ultra (cherrox type) men barnet kan ikke gå skikkelig en gang. Blir ikke slike sko vanskelig å bevege seg i? Bør jeg har 2 par (borrelåssko og cherrox) eller holder det med en type?

Så er det vel ull som skal brukes innendørs gjennom vinteren? Ullbody og ullbukse? Er jo dyrt med mange sett av dette, men er det det som brukes? Har ikke begynt å bruke gensere, synes de bare sklir opp på et så lite barn. Tenker også at ullstrømpebukse under en bukse blir klumpete og ekkelt for et lite barn som knapt kan gå? Gode tips?

Anonymkode: 3e04c...ff2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker ullbody og ullstrømpebukse under vanlige joggebukser. Kjøper på salg, så blir det ikke riktig så dyrt for flere plagg.

Mitt barn går ikke og bruker fotposer ute.

Skrevet

Kjøp heller skoposer så lenge hun ikke går enda. Hun bør gå stødig i 1 måned før hun begynner med sko. Ullundertøy kan du fint kjøpe brukt. Trenger ikke ha noen klær over ullundertøyet inne. Når de skal ut så tar de på et lag til (helst ull) under dressen. De minste er uansett ikke så mye ute :) 

Anonymkode: 2c487...529

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...