Gå til innhold

Er jeg redd for at politiet ikke vil ta det seriøst når jeg virkelig blir meldt savnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg stakk av fra psykiatrisk for noen år siden og nå er jeg redd for at politiet ikke vil ta det seriøst når jeg virkelig blir meldt savnet. Noen som tilfeldigvis jobber i politiet og kan si noe om det? Eller bare noen som har noen formening? 

Anonymkode: 77e87...8dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Planlegger du å bli meldt savnet? 

Anonymkode: 4a9fd...0c1

• Liker 9
Skrevet

Hva mener du med når du blir meldt savnet, du skriver det som om dette er noe som kommer til å skje. De aller færreste av oss blir vel meldt savnet i dette livet... Er du redd for det?

Anonymkode: 0ecd6...2a0

• Liker 3
Skrevet

Ring mental helse eller noe. Er bedre å lufte tankene der enn her. Ut i fra det du skriver så har du antakelig ganske vanskelig og hvis du blir meldt savnet så kommer de å leter etter deg. Garantert.

Anonymkode: 85084...cc9

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2021 den 20.14):

Planlegger du å bli meldt savnet? 

Anonymkode: 4a9fd...0c1

Nei, selvfølgelig ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2021 den 20.15):

Hva mener du med når du blir meldt savnet, du skriver det som om dette er noe som kommer til å skje. De aller færreste av oss blir vel meldt savnet i dette livet... Er du redd for det?

Anonymkode: 0ecd6...2a0

Jeg formulerte meg nok litt feil, mente selvfølgelig "dersom jeg blir savnet". Er ikke spesielt redd for det, men tenker at det kan jo skje. 

Skrevet

Politiet må nok fortsatt gjøre jobben sin. Hvor lenge var du borte når du stakk av? En time? 14 dager? 
Det er nok noe de ser på som potensielt mønster, men de fleste forsvinner bare ikke. Det er som regel ett spor, som forhåpentligvis forteller politiet om du forsvann frivillig eller ikke. 

Anonymkode: 6261b...7cf

Skrevet

Jeg vet ikke hva politiet tenker, men det at du tidligere har vært innlagt og stukket av en gang er da ingen grunn til at de skulle ta det mindre seriøst om det skulle skje igjen at du skulle bli savnet? Snarere tvert imot tenker jeg. Historikken ville kanskje bidra til at de synes det hastet enda mer med å finne deg. 

Anonymkode: 54b92...b26

• Liker 2
Skrevet

Så du planlegger å stikke av å bruke opp ressurser som skal redde liv?

Anonymkode: 36831...fed

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2021 den 20.12):

Jeg stakk av fra psykiatrisk for noen år siden og nå er jeg redd for at politiet ikke vil ta det seriøst når jeg virkelig blir meldt savnet. Noen som tilfeldigvis jobber i politiet og kan si noe om det? Eller bare noen som har noen formening? 

Politiet kommer til å ta forsvinningen din seriøst, men med bakgrunn i historikk er det mulig at de ikke hopper på en teori om bortføring evt. drap med én gang... De kan nok fort se på det som en "frivillig" forsvinning.

• Liker 1
Skrevet

Interessant spørsmål. Hvis noen meldes savnet, blir det tatt mindre alvorlig hvis har en "psykiatrisk historie"? Jeg tror svaret er nei. Men også at det kommer helt an på hva de sier de som melder fra. Om de feks sier at den savnede liker å gå flere dager lange turer i skogen uten å si fra, men er godt trent, godt utstyrt og har alltid kommet tilbake etter noen dager. Eller om de sier at den savnede er sjelden ute mer enn en time, har alltid med seg mobil med fullt batteri og power bank til lading og alltid melder når de kommer tilbake og alltid melder fra om de er forsinket. Du ser forskjellen ikke sant?

Anonymkode: 486a2...2ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...