Gå til innhold

Hjalp svigerinne i ei tøff tid, nå har alle lagt meg for hat etter hennes ord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigerinne kom til meg med et stort problem og gråt mye over forholdet sitt. Jeg sa jeg var her for henne, selv om jeg ble noe sjokkert da ting virket bra. Så flyttet hun fra han og jeg hjalp henne masse I den perioden. Alt i fra flyttelass, låne penger, små ting hun fikk som jeg ikke brukte, alltid en samtale med råd til henne, etc. 

Så ble de sammen igjen og jeg fikk beskjed om at svoger ikke likte meg så jeg kunne ikke ringe om han var der. Jeg måtte alltid sende melding på forhånd for å sjekke om hun var alene. Jeg fikk mange historier og rykter om meg selv som gjorde meg sint. Jeg måtte også love henne å ikke la noen få vite det jeg fikk høre. Hun orket ikke noe drama i livet sitt. Nei jeg er til å stole på og holdt det for meg selv. 

Det ble brudd for min del også, i starten gikk det rolig for seg, men tok helt av etter hvert. Jeg opplevde at hun trakk seg mer unna samtidig som ryktene florerte om meg. Jeg forsto vel ikke helt hvorfor ryktene oppsto, men testet de rundt meg litt, blant annet henne. Da forsto jeg fort at hun ikke var til å stole på, pluss at infoen hun fikk var ekstremt overdrevet. 

Jeg begynte å holde ting for meg selv, men var hos henne når hun trengte en samtale. Hver gang jeg har vært der så har hun ringt min eks og fortalt en eller annen sinnsyk historie. Blant annet en gang jeg konfronterte henne så har jeg vært fysisk mot henne. En annen gang konfronterte jeg per sms og fikk høre at jeg hadde skjelt henne ut på tlf en hel dag. Det var en kort sms om at jeg vet hva hun driver med og at hun bør stå for det. Etter noen stygge sms fra henne så lot jeg være å svare og har ikke tatt kontakt mer. 

Likevel fortsetter det så mange rykter. At jeg skal ha sagt så mye stygt om så mange og ting jeg vist har gjort som single. Det ble dratt så ekstremt langt at alt av barn i familien ble bandet inn av dem. Min tidligere svigerfamilie klarer ikke lengre å forholde seg til meg. Det tok noen måneder før eksen forsto at all informasjon var løgn, jeg kunne jo bevise mye. Etter brudd så er man sinte på hverandre, så noe drittsnakk vet jeg at jeg har drevet med. Jeg står for alt jeg har gjort og sagt, selv om det ikke er særlig mye. 

Om hun snakket om sin daværende eks på en stygg måte så pleide jeg å kommentere med at det var synd eller dårlig gjort. Jeg sa også at han har fine sider ved seg også. Jeg sa at det er vanskelig å ikke holde seg til de positive sidene når hun kom med så mye stygt han drev med. Hele veien forsøkte jeg å ikke bidra med mer dritt. Jeg forsto det som at hun hadde vondt for å komme seg videre fra han.

Det kom også mye fra henne om vår tidligere svigerfamilie. Ganske ville meninger, ting man bare ikke sier høyt. Alt det har hun fortalt at kom fra meg, i ettertid. 

Så hva skal jeg gjøre nå? Om jeg kommer som nummer to med en helt annen versjon så hjelper jo ikke det stort. Hun har ikke barn med sin fyr, men jeg har barn med min og må forholde meg til alle. 

Anonymkode: 204f1...6a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er svigerinna di og hun er sammen med svogeren din.....?

Anonymkode: b5e44...fab

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, hun er mest trolig sammen med broren til mannen/eksen til ts. 

ts: jeg tenker du bare skal la de seile sin egen sjø, ja det er kjedelig når folk holder på slik. Men uansett vil du aldri kunne endre på slike mennesker. Så forhold deg nøytral til eks og hans familie mtp barna. Hev hodet, så kan de styre med dramaet sitt i fred. 

Anonymkode: 73b56...9a5

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis partnerene deres er brødre, stemmer det vel...?

Anonymkode: 22949...39a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvis partnerene deres er brødre, stemmer det vel...?

Anonymkode: 22949...39a

Ja, de er brødre og en periode var vi svigerinner. Hun ble sammen med sin fyr igjen, jeg har tilslutt fått et godt samarbeid med min eks. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, hun er mest trolig sammen med broren til mannen/eksen til ts. 

ts: jeg tenker du bare skal la de seile sin egen sjø, ja det er kjedelig når folk holder på slik. Men uansett vil du aldri kunne endre på slike mennesker. Så forhold deg nøytral til eks og hans familie mtp barna. Hev hodet, så kan de styre med dramaet sitt i fred. 

Anonymkode: 73b56...9a5

Syns det er sprøtt at så mange som har kjent meg i så mange år, lengre enn de har kjent henne. Skal tro blindt på hennes ord, ikke spør meg om tingene og bare dømmer meg totalt av det. Det er ikke lett å gå med hodet hevet når man er i selskap og det er kanskje to som prater med meg den dagen. Mitt barn sin bursdag f.eks, ikke et hei når de ankom, noen lot være å komme fordi jeg var der. Nå sies det at om jeg blir med på selskap fremover så lar de være å komme. Jeg velger da å utebli så barna får sett hverandre. 

• Liker 1
Skrevet

Hun slarver om deg ts! Bare å kutte henne ut.

Anonymkode: 3fe99...b64

• Liker 1
Skrevet

Det var jo en fin måte å takke for hjelpen på.. vet du? Det er så mange dumme mennesker ute å går.. drit i henne! De fleste som dumper borti henne vil nok merke det samme 

Anonymkode: 115e6...652

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hun slarver om deg ts! Bare å kutte henne ut.

Anonymkode: 3fe99...b64

Det har jeg gjort for mange måneder siden, men praten holdes fortsatt gående fra hennes kant. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det var jo en fin måte å takke for hjelpen på.. vet du? Det er så mange dumme mennesker ute å går.. drit i henne! De fleste som dumper borti henne vil nok merke det samme 

Anonymkode: 115e6...652

Håper virkelig det. At de en dag finner ut sannheten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...