Gå til innhold

PAX garderobeskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har pax garderobeskap fra IKEA? Jeg er ikke kjent med hvordan det fungerer - må man sette sammen alt av innmat selv eller kan man få noe ferdig? Hvordan er kvaliteten? Jeg er ikke fan av ikea generelt, men noen ting er gjerne bedre enn andre? Jeg leste i en tråd her inne at bunnen av skuffene og baksiden på skapet kun er en papplate - stemmer det?

Erfaringer?

Anonymkode: 3557c...ed5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PAX er genialt. Du kan bygge garderoben akkurat slik du ønsker, for en rimelig penge.

Ja, du må montere selv, evt. kjøpe med montør. Baksiden av skapet er ikke en papplate, nei. Det er en finerplate. 

Topp kvalitet.

Anonymkode: 5419f...9f9

• Liker 9
Skrevet

Har god (men begrenset) erfaring med PAX. Men dette er vel ikke tiden å skulle kjøpe PAX på? Mener jeg leste noe om at det er leveringstid langt ut i 2022 for disse nå... Ikea sliter veldig med vareleveransene på mange varegrupper nå.

Anonymkode: 0c6f1...714

Skrevet

Har ikke PAX nå, men da vi hadde det tidligere så var de veldig greie. Enkle å montere, ikke noe papp i de. Du kan få hjelp til innredningen på varehuset, eller så ligger det ute på IKEA sin hjemmeside om innredningen. Folk har jo forskjellig behov. Jeg og min samboer valgte to ulike løsninger på våre deler. 
Var veldig fornøyd med de.

Anonymkode: a5684...0f3

• Liker 4
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med pax. Så lenge du ikke skal ha veldig tunge ting i skuffene går det helt fint (altså ikke bøker, verktøy, vekter og lignende)

Anonymkode: af2cc...be4

• Liker 2
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Pax. Og har også varianter fra mye dyrere merker i huset. 

Eneste er at jeg ikke synes dørene er de peneste. Samt at underdelen i skuffen innimellom ryker i 100 bredde. 

En annen ulempe er at de ikke kan plasstilpasses. Men har brukt snekker for å fore ut slik at det likevel ser pent ut. 

Montering tar litt tid, men jeg syntes det er enkelt. Bruker man først snekker for å fore kan jo de også fikse montering, det gjør de raskt. 

Anonymkode: 08cba...160

• Liker 2
Skrevet

Er ikke fan av Ikea heller, men bestilte Pax for ca et år siden og er veldig fornøyd. 

Anonymkode: 3a917...a24

• Liker 1
Skrevet

Har pax. Veldig fornøyd. Bra kvalitet for pengene. Også lagt merke til at pax er designet på en måte som sørger for god sirkulasjon av luft i skapet. Andre tilsvarende skap jeg har hatt har vært dårlig sirkulasjon av luft med mugg/luktproblemer. 

Anonymkode: 8181d...1fe

• Liker 2
Skrevet

Er veldig fornøyd pax. Har kjøpt dører fra Noremax i stedet, i ekstra lang variant og håndtak fra en annen leverandør. Veldig fornøyd med helheten. 

Anonymkode: 13f77...0f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er veldig fornøyd pax. Har kjøpt dører fra Noremax i stedet, i ekstra lang variant og håndtak fra en annen leverandør. Veldig fornøyd med helheten. 

Takk! Som nevnt over - jeg har hatet frontene lenge. Men nå skal det fornyes :)

(men ser det koster, over 25 000...)

Ene skapet står tett inntil vegg, har ikke en mm en gang. Er dørene hengslet slik at dette går bra? Andre tips med tanke på bestilling? 

Skrevet

Det står på nettsiden at de er laget av sponplater og "Sponplater er laget av resirkulert tre og sagbruksavfall – så trebiter med feil fargetone, flis og sagflis blir en verdifull ressurs i stedet for å bli kastet. 

Jeg synes det er ekkelt med brukt og resirkulert avfall og skulle ha det i skapene mine.. hvordan tenker dere om det? Andre skap er vel gjerne laget av det samme uansett?

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har god (men begrenset) erfaring med PAX. Men dette er vel ikke tiden å skulle kjøpe PAX på? Mener jeg leste noe om at det er leveringstid langt ut i 2022 for disse nå... Ikea sliter veldig med vareleveransene på mange varegrupper nå.

Anonymkode: 0c6f1...714

Gjelder det alt? Jeg skal flytte i desember og er da jeg trenger det

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det står på nettsiden at de er laget av sponplater og "Sponplater er laget av resirkulert tre og sagbruksavfall – så trebiter med feil fargetone, flis og sagflis blir en verdifull ressurs i stedet for å bli kastet. 

Jeg synes det er ekkelt med brukt og resirkulert avfall og skulle ha det i skapene mine.. hvordan tenker dere om det? Andre skap er vel gjerne laget av det samme uansett?

Nesten alt av skap i dag er laget av spon

Anonymkode: 8181d...1fe

• Liker 3
Skrevet

Jeg har pax med hjørneløsning, og er kjempefornøyd! Hadde 2*100 + 1*50cm skap tidligere, og utvidet med hjørneløsning og ett ekstra skap på 50cm med speilfront. 

Har en fin blanding av skuffer. Noen smale med slett front, og noen med glassfront. 100-skuffene er i netting. Og noen hylleplater. Ikea kommer som alltid flatpakket, så man må sette sammen hjemme, trådkurver og hylleplater er enklere enn vanlige skuffer, da er det bare sette inn fester/skinner. 

Anonymkode: e2dcc...772

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gjelder det alt? Jeg skal flytte i desember og er da jeg trenger det

Kommer nok an på hvilket varehus. Sjekket mitt nærmeste, og der var det manko på skapstammer i eik, ellers ingen problem.

Anonymkode: 5419f...9f9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk! Som nevnt over - jeg har hatet frontene lenge. Men nå skal det fornyes :)

(men ser det koster, over 25 000...)

Ene skapet står tett inntil vegg, har ikke en mm en gang. Er dørene hengslet slik at dette går bra? Andre tips med tanke på bestilling? 

Så lenge originale dører passer, går det nok bra, man bruker de vanlige ikea hengslene. Ja, det koster litt, men finish er veldig god i fin kvalitet. Leverte den planlagte uken og. 

• 1 måned senere...
Skrevet

Hvorfor er det bare noen av fargene de har mangel på, men feks hvitt har de tilgang på? Er de ikke laget av det samme? Eller er det gammel lagervare?

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvorfor er det bare noen av fargene de har mangel på, men feks hvitt har de tilgang på? Er de ikke laget av det samme? Eller er det gammel lagervare?

Vil tro det er på grunn av lavere etterspørsel?

Anonymkode: 29e5b...2e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 13.52):

Jeg har null problem med at det er brukt og resirkulert avfall. Det vaskes eller renses jo på et eller annet vis. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...