AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #1 Skrevet 17. oktober 2021 Vi koser oss som regel med god vin når vi møtes, om d er sen lunch eller på middag, de FLESTE vennene mine har med seg en flaske når de kommer, noe jeg oxo alltid gjør når jeg blir bedt bort. Er ikke dette vanlig? Anonymkode: 920bf...55b
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #2 Skrevet 17. oktober 2021 Hadde jeg dukket alkohol hadde jeg nok gjort det ja. Nå tar jeg med meg brus Anonymkode: 9d4b2...aab
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #3 Skrevet 17. oktober 2021 Jeg drikker ikke alkohol selv lenger, men har gjerne med vin til vertskapet når jeg er bedt til middag. Anonymkode: d1ba2...036
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #4 Skrevet 17. oktober 2021 Har ofte med vin i gave, men ikke for å drikke der og da. Regner jo med at vertskapet har planlagt serveringen, noe som inkluderer vin som passer. Anonymkode: e16ec...bbf 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #5 Skrevet 17. oktober 2021 Det er spørsmål om hvordan invitasjonen er. For oss, pleier vi å enten blir invitert til kosekveld og skal ikke ha med noe, ellers en "vennekveld" hvor folk er bedt å ha med det de vil drikker. For det første tar vi vinflaske til vertinnen. Den andre, tar vi kanskje en liten sjokolade men drikker til oss selv. Anonymkode: adc56...99a
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #6 Skrevet 17. oktober 2021 Jeg pleier å spørre om det blir drikking og blir det det tar jeg alltid med egen alkohol. Selv om vi er 35 nå så pleier alle jeg kjenner å gjøre det. Det kan godt hende vertskapet byr på noe drikke i tillegg, ofte en velkomstdrink eller to eller litt sprit ut over kvelden eller en ekstra øl/vin til de som ikke har nok, men har ikke opplevd at vertskapet står for all drikke i selskap jeg pleier å gå i i min venne- og bekjentskapskrets. Om jeg skulle invitert på feks lunch så kunne jeg fint spandert drikke på gjestene da, siden det vel begrenser seg til at man tar et glass eller to. Men det er ikke en situasjon jeg er i ofte nok til å mene noe om. Jeg tenker mer på fest eller middag. Anonymkode: e4d39...c63
Rararara Skrevet 17. oktober 2021 #7 Skrevet 17. oktober 2021 Ja det gjør jeg, hvis jeg er invitert på noe sosialt som jeg vet inkluderer vindrikking. Hvis jeg blir invitert på middag eller noe til svigers er det ikke nødvendigvis vin jeg har med meg, men en gave til verten er alltid hyggelig å ha med synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #8 Skrevet 17. oktober 2021 Nei, jeg er avholds og tar ikke med alkohol. Hvis jeg tror det blir fyllefest takker jeg nei til invitasjonen. Folk som skriver "d" og "oxo" er vel kanskje for unge til å drikke, tenker jeg. Og jeg styrer unna folk som drikker med barn tilstede. Om det er voksne folk som drikker vin til maten har jeg ingen problemer med det, så lenge det ikke er drikkepress. Har heller ikke noe stort problem med at jeg ofte må drikke vann fordi det stadig glemmes at jeg er avholds. Men jeg tar altså ikke med alkohol selv. Noe godt å spise kan jeg gjerne ta med. Anonymkode: 6f2b9...75a
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #9 Skrevet 17. oktober 2021 Ikke så ofte jeg blir bedt bort til akkurat sånne anledninger. Stort sett bare meg og ei venninne så det er vel ikke så relevant. Det blir mest mat jeg tar med da og så deler vi på alkohol. Ellers synes jeg det kommer litt an på anledning og hvem det er. Ikke alle som forventer sånt eller at det er vanlig å gjøre sånt, men ville nok tatt med meg noe hvis det var en passende anledning. Anonymkode: a7fce...496
Fru Uperfekt Skrevet 17. oktober 2021 #10 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi koser oss som regel med god vin når vi møtes, om d er sen lunch eller på middag, de FLESTE vennene mine har med seg en flaske når de kommer, noe jeg oxo alltid gjør når jeg blir bedt bort. Er ikke dette vanlig? Anonymkode: 920bf...55b Ja, som gave til vert(ene) evt noe annet jeg vet de liker (F.eks whiskey, champagne osv)
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #11 Skrevet 18. oktober 2021 Oxo? Og jeg tar med alkohol til meg selv. Det er slikt vi gjør. Anonymkode: e1f43...f1e
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #12 Skrevet 18. oktober 2021 Det gjør vi i vår vennekrets. Uansett om det er middag eller vors. Jeg tar oftest med en flaske vin. Evt 4-5 cider. Eller vodka og brus. Anonymkode: e5637...78a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå