AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #1 Skrevet 17. oktober 2021 Studie viser at 13% angrer på at de fikk barn: https://www.vg.no/nyheter/i/pWGvOR/cecilia-35-derfor-angrer-jeg-paa-at-jeg-ble-mamma Kjør debatt! Anonymkode: c4977...bd6
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #2 Skrevet 17. oktober 2021 Her er en jobb for barnevernet! Anonymkode: f8025...ae1 1
Silva Pluvialis Skrevet 17. oktober 2021 #3 Skrevet 17. oktober 2021 (endret) Jeg liker IKKE foreldre som går ut i media med at barna ikke var planlagt, at de vurderte abort eller at de angrer på at de ble foreldre. Det er stygt gjort mot barna som kan komme til å føle seg veldig uønsket og verdiløse om de leser det på nett. Følelser kan man ikke alltid styre, men av hensyn til barnet så hold kjeft om det offentlig. Snakk heller med profesjonelle, og sørg for at det aldri glipper slik at barna får vite om det. Det fortjener ingen barn. Endret 17. oktober 2021 av Gjenferdet 22 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #4 Skrevet 17. oktober 2021 2 minutter siden, Gjenferdet said: Jeg liker foreldre som går ut i media med at barna ikke var planlagt, at de vurderte abort eller at de angrer på at de ble foreldre. Det er stygt gjort mot barna som kan komme til å føle seg veldig uønsket og verdiløse. Følelser kan man ikke alltid styre, men av hensyn til barnet så hold kjeft om det offentlig. Snakk heller med profesjonelle, og sørg for at det aldri glipper slik at barna får vite det. De er jo anonyme. Anonymkode: 465a2...c4c 27
Silva Pluvialis Skrevet 17. oktober 2021 #5 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De er jo anonyme. Anonymkode: 465a2...c4c Det er nok av de som går ut under fullt navn med at ungen ikke var planlagt eller at de vurderte abort. Og dette kan barna selv lese når de blir gamle nok til å bruke nettet. Helt sykt! 1
Mhmjadda Skrevet 17. oktober 2021 #6 Skrevet 17. oktober 2021 Kanskje det endelig blir slutt på at de litt emosjonelt begrensede hjerte hjerte -folkene her inne lirer av seg "man angrer aldri på barna man får *sky av enhjørningglitter*". Eller "høres ut som en fødselsdepresjon ❤️ <3". Skulle tro at de var i stand til å tenke seg omstendigheter hvor det ikke er tilfelle, men nei... 47
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #7 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Her er en jobb for barnevernet! Anonymkode: f8025...ae1 Selv om de angrer på barnet så betyr ikke det nødvendigvis at barnet lider noen nød. Man kan angre på barnet men fortsatt klare å ta veldig godt vare på det. Anonymkode: 6a5a5...816 43
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #8 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Her er en jobb for barnevernet! Anonymkode: f8025...ae1 Jeg angrer på at jeg fikk barn, men det betyr ikke at barna mine ikke har det bra. Anonymkode: 29c6b...277 38
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #9 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg angrer på at jeg fikk barn, men det betyr ikke at barna mine ikke har det bra. Anonymkode: 29c6b...277 Jo, for de kan merke det. Du sier med andre ord at barna dine er dumme. Anonymkode: f8025...ae1 1
sicario Skrevet 17. oktober 2021 #10 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo, for de kan merke det. Du sier med andre ord at barna dine er dumme. Anonymkode: f8025...ae1 Var akkurat det hun/han sa 🙄 Selvfølgelig er der en god del som angrer at man fikk barn. Er jo ikke overraskende. Skjønner ikke at det liksom fortsatt skal være tabu å snakke om. 23
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #11 Skrevet 17. oktober 2021 Og hvor mange% angrer på at de aldri fikk barn? Anonymkode: b1a42...8cf 5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #12 Skrevet 17. oktober 2021 Tipper nok det reelle tallet er en god del høyere. Anonymkode: a4e9c...89f 11
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #13 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jo, for de kan merke det. Du sier med andre ord at barna dine er dumme. Anonymkode: f8025...ae1 Nei, det merker de nødvendigvis ikke. Og nei, min sønn er på ingen måte dum, heller det motsatte. Anonymkode: dc43d...34a 2
Mhmjadda Skrevet 17. oktober 2021 #14 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og hvor mange% angrer på at de aldri fikk barn? Anonymkode: b1a42...8cf Sikkert en del det også, men bør det være (eneste) grunnen til å få barn? Redselen for å angre? Kanskje noen av prosentene er dem som fikk barn fordi de var redd for å angre på å ikke få dem? 8
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #15 Skrevet 17. oktober 2021 18 minutter siden, Gjenferdet said: Jeg liker IKKE foreldre som går ut i media med at barna ikke var planlagt, at de vurderte abort eller at de angrer på at de ble foreldre. Det er stygt gjort mot barna som kan komme til å føle seg veldig uønsket og verdiløse om de leser det på nett. Følelser kan man ikke alltid styre, men av hensyn til barnet så hold kjeft om det offentlig. Snakk heller med profesjonelle, og sørg for at det aldri glipper slik at barna får vite om det. Det fortjener ingen barn. Enig, har sett en kjendis gå i loop i alle reklamepauser her nå om at hun ikke ville ha flere barn, og så "du er gravid". Alt i tv-underholdningens tegn. Anonymkode: 3c340...ce7 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #16 Skrevet 17. oktober 2021 8 minutter siden, Gjenferdet said: Det er nok av de som går ut under fullt navn med at ungen ikke var planlagt eller at de vurderte abort. Og dette kan barna selv lese når de blir gamle nok til å bruke nettet. Helt sykt! Da jeg var liten tok jeg det som en selvfølge at jeg, og de fleste andre barn, ikke var planlagte. Jeg forstod det sånn at når man blir gift og er glad i hverandre, så har man sex og så kommer det barn. Da vi lærte om prevensjon fikk jeg forklaringen på hvorfor barn kommer selv når man kan forhindre det. Prevensjon er jo ikke 100% effektiv! 🤣 Etterhvert forstod jeg at det er ganske mange som faktisk er planlagt... Jeg har diskutert dette med andre barn/ungdom oppigjennom, og om man var planlagt eller ikke var faktisk ikke noe som gjorde noe særlig inntrykk eller betød så mye så lenge de opplevde at de var elsket og hadde trygge rammer. Å ha foreldre som ikke evner å få en til å føle seg elsket og trygg + vite at en ikke var planlagt er sikkert ikke så heldig. Men så er det ikke så heldig med foreldre som ikke evner å få barnet til å føle seg elsket uansett, selv om barnet var planlagt. Anonymkode: 59913...764 16
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #17 Skrevet 17. oktober 2021 Jeg angrer på at vi fikk barn, ihvertfall hvis noen spør nå som jeg har små. Jeg er introvert, men trodde at jeg kom til å tåle egne barn bedre enn andre mennesker. Men jeg blir veldig tappet for energi av å ha barna rundt meg hele tiden, spesielt siden jeg også er rundt mennesker hele dagen på jobb. Jeg eeeeer sååå sliten, alltid, får aldri henta meg skikkelig inn. Det er jo bare jeg som er teit da, og barna kommer jo ikke til å være på meg hele tiden alltid, så det vil jo bli bedre. Barna i seg selv er helt fantastiske. Anonymkode: 34209...78d 10
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #18 Skrevet 17. oktober 2021 Ja, det er nok en del som oppriktig angrer på at de fikk barn, men jeg synes 13% høres helt vilt ut. Tror nok tidspunktet har noe å si, når foreldre blir spurt om evt. anger. Hvis det er midt i de mest krevende periodene kan nok flere kjenne slike følelser og tanker, mens de senere kan komme fram til at de egentlig er veldig glade for at de fikk barn. Livet er ikke statisk, så det er mye som kan forandre seg gjennom årene. Anonymkode: 8cd31...cd0 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #19 Skrevet 17. oktober 2021 Synes det høres lavt ut. Bare 13%! Anonymkode: db18e...fc4 19
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #20 Skrevet 17. oktober 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Synes det høres lavt ut. Bare 13%! Anonymkode: db18e...fc4 Det synes jeg også, med tanke på alle tråder om hvor sliten man blir, at man fortjener fri i alle høytider, må stikke tidlig fra jobb, fortjener mer ferie, mindre skatt ,at barnløse ikke aaaner hvor ille de har det (men når skal dere har barn da???) osv. Anonymkode: 3c340...ce7 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå