Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han går på trygd, utbet 19.000 pr mnd.

Alltid blakk etter 2 uker. Jeg har utbet 26k og må alltid brødfø han. Jeg er alene med 2 barn. Hvordan få han til å forstå? 

Anonymkode: d41fc...407

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan få han til å forstå? 

Feil spørsmål.

Riktig spørsmål er: "Når skal jeg forstå at jeg blir brukt som bank?"

Sånn. Lykke til videre.

• Liker 34
Skrevet

Hvilke avtaler har dere om fellesøkonomi?

Om økonomiene er separate så kan du slutte å brødfø han, og evt hjelpe han med å se på budsjett. 

Du trenger ingen unnskyldninger for det, eller føle ansvar for noen andre enn dine barn.

Anonymkode: 10a03...f51

• Liker 4
Skrevet

Han hadde jeg dessverre dumpet altså. 

Anonymkode: fae61...b41

• Liker 5
Skrevet

Jeg er også mor til en og kjente en fyr som stadig skulle låne av meg. Jeg sa at nå går det ikke mer. Jeg vil ikke bli en slik løsning for deg. (Bank) han betalte alltid tilbake, men jeg endte opp med å låne han penger som jeg trengte selv. Så sa jeg stopp og sa at jeg ikke kunne ha det sånn. At jeg har mine egne økonomiske floker og ansvar. Jeg kan ikke passe på en voksen og. Nå har jeg kutta han ut helt.

Anonymkode: 1cd79...526

• Liker 1
Skrevet

Om han er ufør eller i jobb burde ikke ha noe å si. Selv om student uten deltidsjobb var jeg aldri helt blakk, men jeg husker det var nok av andre som svidde av hele utbetalingen på et par dager og måtte få hjelp av mamma med husleia. Dette handler om å ha et ordnet forhold til egen økonomi, og han her har åpenbart ikke det.

Jeg hadde også en sånn eks, men selv om hun hadde null forhold til sparing og lett kunne svi av en tusing på byen, hadde hun i det minste vett nok til å betale husleia og heller stramme inn livreima når det var tomt på konto. Hadde aldri akseptert å måtte forsørge en partner.

Anonymkode: f04af...597

• Liker 6
Skrevet

Ikke gi ham en krone. Han må klare seg selv. Hvis ikke, dropp ham. 

Anonymkode: 3763f...484

• Liker 7
Skrevet

Du lar være å brødfø ham (hvor har du fått det fra at du må ta ansvar for en voksen mann?) - da vil han nok forstå ganske fort (og om han ikke gjør det er det strengt tatt ikke ditt problem). 

• Liker 6
Skrevet

Du må lære han at om han er blakk etter to uker. så er den han som er blakk.  Steng kranen for å støtte hans vaner og uvaner.

• Liker 5
Skrevet

Er han alene, har han barn? Drikker han?

Anonymkode: 27fb5...6fd

Skrevet

19000 blir man ikke rik av, men det burde holde til en person, spesielt om dere bor sammen og dermed deler på noen av utgiftene. (med mindre han har masse forbruksgjeld eller noe sånt?) det burde uansett ikke være din jobb å brødfø han uansett om han sløser bort penga eller har sløst bort penger før og dermed sitter med kostbar gjeld nå. Han kommer neppe til å lære så lenge du brødfør han.

• Liker 1
Skrevet

Er dere samboere?

Hvis ikke, kjenner ikke han noen andre som har penger han kan sløse bort? Du må lære deg å si nei. Han lærer seg ikke økonomi om du hiver penger etter han.

Anonymkode: e3674...a24

• Liker 1
Skrevet

19000 utbetalt eller før skatt? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...