Gå til innhold

Pris på strikk?


Lizca

Anbefalte innlegg

Ei venninne spurte meg om jeg ville strikke genser og bukse til hennes barn. Jeg blir å bruke klompelompe merinoull eller merinoull Sandnes garn. Hvilke pris hadde vært greit for dere å bli betalt med? Mtp garn og arbeid? 

Endret av Lizca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lizca skrev (18 minutter siden):

Jeg blir å bruke

*kommer til å bruke

Anonymkode: d7972...1a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke tatt betalt for selve arbeidet.  Strikker for min egen fornøyelse,  og barneklær er kjapt å strikke.

Anonymkode: 121e7...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til venner som spør pent tar jeg kun det garnet koster.
For de som tar det som en selvfølge at jeg digger å strikke til andre (sånne «jammen du strikker jo uansett») tar jeg feks 500 for bukse og genser til barn, pluss garnpris. For genser til voksen feks tar jeg 1000 kun for jobben. 

Anonymkode: 82df9...31a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det kommer litt an på. Til en god venninne hadde jeg ikke tatt betalt, om jeg syns det var greit å strikke til henne (alternativet for meg om jeg ikke egentlig hadde lyst, hadde vært å si nei, som er det jeg vanligvis sier når noen spør, fordi jeg liker best å strikke til meg selv og egne barn og mann, i tillegg til litt julegaver…). Hvis jeg hadde hatt lyst på et oppdrag og det var en ikke nær venninne, ville jeg kanskje tatt 500,- for arbeidet. Hvis man virkelig skal tenke passende betaling ut fra antall timer man bruker, blir det jo en veldig høy sum. Så strikking til folk man kjenner vil jo gjerne innebære at man tar en ganske lav betaling i forhold til hva man «burde». Ellers blir prisen så høy at folk får helt hakeslepp, mye fordi folk som ikke strikker ikke aner hvor mye tid det tar å strikke et plagg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker å få en dagsbillett til The Well for en voksen genser. Altså ca 550 kr. Garnet betaler de selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...