AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #1 Skrevet 17. oktober 2021 Har en 4åring som har fått til å åpna en så og si full boks med vitaminbjørner og spist opp alle. Ser det står at det kan være avførende ved stort inntak, og at anbefalt døgndose er 1 bjørn. Hun har spist minst 50. Ringer jeg lege? Anonymkode: ed60a...dc1
Menchit Skrevet 17. oktober 2021 #2 Skrevet 17. oktober 2021 Ring giftsentralen, den er døgnåpen https://www.helsenorge.no/giftinformasjon/ 37
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #4 Skrevet 17. oktober 2021 Er du redd for å ringe å spørre legevakta? Ærlig talt! Det neste er vel «ungen min puster ikke. Skal jeg ringe 113 eller skal jeg avvente og se om h*n begynner å puste av seg selv igjen?». Anonymkode: 077ff...b8e 35
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #5 Skrevet 17. oktober 2021 Ring 113, dette er alvorlig. Anonymkode: 3c984...95b 7
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #6 Skrevet 17. oktober 2021 Kan ikke folk gjøre noe som helst lenger uten å spørre på KG? Anonymkode: d7720...4b4 25
sstinemor Skrevet 17. oktober 2021 #7 Skrevet 17. oktober 2021 (endret) Det har skjedd her også - TO ganger faktisk. Med to forskjellige barn riktignok. Vi ble sendt på observasjon et par timer hos legevakta, og begge gangene resulterte i diaré men ellers fin form. Ring legevakta, også går det sikkert helt fint Endret 17. oktober 2021 av sstinemor 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #8 Skrevet 17. oktober 2021 "Jeg klarte å kutte meg i armen og nå står blodspruten her, skal jeg sette på et plaster eller skal jeg ring...." Sitat Nordmenn blir dummere Intelligensen synker i alle de skandinaviske landene, og trenden er tydelig i Norge, viser en ny studie gjort av IQ-målingens ledende forsker, James Flynn. https://www.dagbladet.no/nyheter/nordmenn-blir-dummere/69217701 Sitat Lenge ble vi smartere og smartere. Så stoppet det opp. Dette er forskernes teorier Lenge virket det som om vi ble smartere og smartere. Så endret det seg. For hvert år minsker IQ’en i Norden. Spørsmålet er hvorfor. Og om vi burde bekymre oss. https://www.aftenbladet.no/forbruker/i/pLqy1W/80-tallsgenerasjonen-har-lavere-iq-enn-sine-foreldre-dette-er-forsker Anonymkode: a3d11...76e 7
Mezzosoprena Skrevet 17. oktober 2021 #9 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har en 4åring som har fått til å åpna en så og si full boks med vitaminbjørner og spist opp alle. Ser det står at det kan være avførende ved stort inntak, og at anbefalt døgndose er 1 bjørn. Hun har spist minst 50. Ringer jeg lege? Anonymkode: ed60a...dc1 Vel, den første saken jeg får opp når jeg googler "overdose vitaminbjørner" har teksten - man må spise en hel boks før det er farlig... Så siden ditt barn har spist en hel boks, ville jeg ha logget av KG og ringt legevakta! 19
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #10 Skrevet 17. oktober 2021 Beklager ts, men jeg blir litt matt av hvor lite selvstendige noen ser ut til å være. Anonymkode: 9af3d...723 27
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #11 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): "Jeg klarte å kutte meg i armen og nå står blodspruten her, skal jeg sette på et plaster eller skal jeg ring...." Anonymkode: a3d11...76e Vi burde definitivt bekymre oss. Og det er slett ikke et overraskende funn - det er det som skjer når man blir mer og mer avhengig av hjelpemidler og mindre selvstendig. Anonymkode: 41eea...f6e
Blomsterpotta Skrevet 17. oktober 2021 #12 Skrevet 17. oktober 2021 Er seriøst KG det første du tenkte på å spørre når du fant ut dette? Min første tanke hadde vært enten legevakt eller giftsentralen. Jeg blir faktisk helt satt ut av hvor hjelpesløs enkelte er. 20
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #13 Skrevet 17. oktober 2021 Begynner å spekulere i om du evner å være mamma, når du logger innpå KG istedenfor å ringe legevakten. Jeg ville også kanskje vurdert en telefon til bv og meldt meg selv. Anonymkode: 3629b...179 8
KjøttOPP Skrevet 17. oktober 2021 #14 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Begynner å spekulere i om du evner å være mamma, når du logger innpå KG istedenfor å ringe legevakten. Jeg ville også kanskje vurdert en telefon til bv og meldt meg selv. Anonymkode: 3629b...179 Er sikkert neste tråd fra ts det: "Hjelp, burde jeg ringe barnevernet? Føler meg inkompetent som mor!" 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #15 Skrevet 17. oktober 2021 Herregud da, mennesker. Skjønner godt at TS spør. Det er ikke neglelakkfjerner ungen har fått i seg, men vitaminbjørner. Kanskje de vil ha ungen inn til obersvasjon eller de ber moren bare følge med. Dette er nok ikke veldig dramatisk... Men greit å være på sikre siden og forhøre seg. Ring giftmiddelsentralen du, ts. Eller legevakt. Hadde vært interessant å vite hva de sier om vitaminbjørnene, om du er villig til å dele her etterpå? Anonymkode: 4da6a...956 36
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #16 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Herregud da, mennesker. Skjønner godt at TS spør. Det er ikke neglelakkfjerner ungen har fått i seg, men vitaminbjørner. Kanskje de vil ha ungen inn til obersvasjon eller de ber moren bare følge med. Dette er nok ikke veldig dramatisk... Men greit å være på sikre siden og forhøre seg. Ring giftmiddelsentralen du, ts. Eller legevakt. Hadde vært interessant å vite hva de sier om vitaminbjørnene, om du er villig til å dele her etterpå? Anonymkode: 4da6a...956 Poenget er ikke at hun spør. Poenget er at hun spør KG! Rette instans å spørre er, som du skriver, giftsentral eller legevakt. Er man usikker, så googler man. Det går mye raskere, og man får mye mer pålitelig svar enn å spørre tilfeldige fremmede helt uten å ha noen garanti for å få verken raskt eller riktig svar. Anonymkode: af085...2d1 12
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #17 Skrevet 17. oktober 2021 Det er jo ikke alltid det er så lett å vite når noe er ille nok til å ringe legevakt for og når man bare er hysterisk. På sukkerfrie pastiller står det også at stort inntak kan være avførende, jeg spiste ei hel eske i går, burde jeg ha ringt legevakt? Når KG er så enige om å ringe legevakt/giftsentral, så har hun sikkert gjort det nå. Og nå kan den neste som lurer på det samme google seg fram til denne tråden, så vet de også hva de skal gjøre. Anonymkode: b7c61...ce5 18
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #18 Skrevet 17. oktober 2021 Man kan bli forgiftet om man får i oss for mye vitaminer. Vitamin C er ikke noe som er farlig, da det er vannløselig og kommer ut igjen med urinen. Men de fettløselige vitaminene kan gjøre skade. Ring legevakten eller giftsentralen! Anonymkode: 514a9...653 6
Lilletrille79 Skrevet 17. oktober 2021 #19 Skrevet 17. oktober 2021 Skjønner ikke hvorfor dere må være så frekke og slemme. Dere er ikke noe bedre selv når dere er sånn mot andre. Men dere er jo anonyme så da er det vel fritt fram. Feiginger. 32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå