Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke kjærligheten til å fungere dessverre... i alle fall ikke hittil 😞  Jeg er utrolig ambivalent og har på en måte visse commitment issues, samtidig som jeg er needy og strever med at jeg knytter meg altfor raskt til folk. Jeg stoler ikke på NOEN. Jeg craver bekreftelse og det å ha en annen person nær meg, samtidig som jeg ikke takler det! Jeg har hatt mange kjærlighetssorger, fordi jeg roter meg opp i så mange usunne relasjoner. Jeg er jo en sterk person, men samtidig så sårbar, og det virker som jeg trigger menn veldig. Hvorfor?

Flere ganger har jeg møtt menn jeg har følt at "han her, han må være den rette". Men... det stemmer aldri. Jeg blir nok ofte beundret og brukt for utseendet, men føler at personligheten min ikke er noe som menn takler. Det er som om de lukter trøbbel? Jeg har fått det bedre med meg selv, og jeg har klart å skyve drømmen om kjærlighet litt unna, men klarer ikke helt å innfinne meg med det.

Jeg har en følelse av at jeg må jobbe mer med meg selv før jeg kan finne den rette. Likevel undres jeg på om den rette kanskje ikke finnes for meg? At jeg skal gi opp kjærligheten og bare være alene? Noen som kan "se"? 

Anonymkode: 40f6c...cde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler å spørre om kjærlighetsråd i dating og singelliv-underforumet. Der vil du få flere og bedre svar og råd enn om du spør en med selvutnevnte magiske evner.

Anonymkode: 1bd9b...8c1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Anbefaler å spørre om kjærlighetsråd i dating og singelliv-underforumet. Der vil du få flere og bedre svar og råd enn om du spør en med selvutnevnte magiske evner.

Anonymkode: 1bd9b...8c1

Jo, forsåvidt enig med deg der… men for en del måneder siden var det ei som leste meg i en tråd her inne i kjærligheten, og hun fikk faktisk helt rett! Skremmende rett. Så jeg har faktisk litt tro på at noen der ute kan «se» 😶 ts

Anonymkode: 72c02...ea5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg får ikke kjærligheten til å fungere dessverre... i alle fall ikke hittil 😞  Jeg er utrolig ambivalent og har på en måte visse commitment issues, samtidig som jeg er needy og strever med at jeg knytter meg altfor raskt til folk. Jeg stoler ikke på NOEN. Jeg craver bekreftelse og det å ha en annen person nær meg, samtidig som jeg ikke takler det! Jeg har hatt mange kjærlighetssorger, fordi jeg roter meg opp i så mange usunne relasjoner. Jeg er jo en sterk person, men samtidig så sårbar, og det virker som jeg trigger menn veldig. Hvorfor?

Flere ganger har jeg møtt menn jeg har følt at "han her, han må være den rette". Men... det stemmer aldri. Jeg blir nok ofte beundret og brukt for utseendet, men føler at personligheten min ikke er noe som menn takler. Det er som om de lukter trøbbel? Jeg har fått det bedre med meg selv, og jeg har klart å skyve drømmen om kjærlighet litt unna, men klarer ikke helt å innfinne meg med det.

Jeg har en følelse av at jeg må jobbe mer med meg selv før jeg kan finne den rette. Likevel undres jeg på om den rette kanskje ikke finnes for meg? At jeg skal gi opp kjærligheten og bare være alene? Noen som kan "se"? 

Jeg tror du skal senke skuldrene litt bare. Kjærlighet er ikke stress. Det er først når problemene kommer det blir noe å jobbe for - når begge er glade i hverandre. Problemet ditt er at du føler du trekker det korteste strået. Du fortjener ikke, er ikke nok og så overkompenserer du og skremmer bort potensielle. Vær deg selv, legg bort lassoen og se heller etter om de er verdt det, om de gir deg annet enn bekreftelser på at de ikke gjør deg glad eller om du føler de trenger drahjelp. Kjærlighet går som oftest av seg selv. Den er ikke fortjent, men føles godt. Hvis ikke er der feil mann. Hvis du skal jobbe med noe er det å bli kvitt frykten for å miste. Hva mister du om noen ikke vil ha deg lengre eller ikke nok? Ditt selvbilde. Jobb med det også. Slutt å konsentrere deg om prestasjon. Finn ut hvem du er og vær glad i den personen. Luk gjerne bort feilene, men vær litt mer klar over at ikke alle vi møter er den rette og at det tar tid å vite om noen er den rette. Du skal bli kjent med de før du bestemmer deg for om de er rett. Få litt ro på det og snu når det ikke føles bra.

Skrevet
Lawyam skrev (18 timer siden):

Jeg tror du skal senke skuldrene litt bare. Kjærlighet er ikke stress. Det er først når problemene kommer det blir noe å jobbe for - når begge er glade i hverandre. Problemet ditt er at du føler du trekker det korteste strået. Du fortjener ikke, er ikke nok og så overkompenserer du og skremmer bort potensielle. Vær deg selv, legg bort lassoen og se heller etter om de er verdt det, om de gir deg annet enn bekreftelser på at de ikke gjør deg glad eller om du føler de trenger drahjelp. Kjærlighet går som oftest av seg selv. Den er ikke fortjent, men føles godt. Hvis ikke er der feil mann. Hvis du skal jobbe med noe er det å bli kvitt frykten for å miste. Hva mister du om noen ikke vil ha deg lengre eller ikke nok? Ditt selvbilde. Jobb med det også. Slutt å konsentrere deg om prestasjon. Finn ut hvem du er og vær glad i den personen. Luk gjerne bort feilene, men vær litt mer klar over at ikke alle vi møter er den rette og at det tar tid å vite om noen er den rette. Du skal bli kjent med de før du bestemmer deg for om de er rett. Få litt ro på det og snu når det ikke føles bra.

Takk for et bra svar. TS 🤗

Skrevet

Kanskje det er andre typer menn du bør se etter

Anonymkode: 7681e...0d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kanskje det er andre typer menn du bør se etter

Anonymkode: 7681e...0d7

Ja, det tror jeg også

Anonymkode: 72c02...ea5

Skrevet

Sånn du beskriver det så høres det jo ut som en situasjon som er veldig slitsom både for deg og evt partner, og jeg tenker jo at jeg definitivt hadde forsøkt å jobbe med egne problemer først. Det er jo vanskelig nok å finne noen man liker og går godt over ens med, og skal man i tillegg slite med egen angst som kanskje gjør at man kutter relasjoner som kanskje hadde blitt noe bra, før det får sjansen, OG forhold som går lengre skal slite med all denne angsten, da har du dårlige odds altså. I tillegg vil jo dette bare bli en vond sirkel siden alle brudd som blir skapt av alt dette vil jo bare legge seg på å skape mer angst igjen som gjør problemene verre og da har man det gående. 

Jeg har selv vært i et forhold med en som var litt engstelig sånn, og det må jeg bare si var veldig slitsomt. Jeg har full medfølelse for at han hadde det vanskelig og jeg forstår at han har opplevd ting osv, og det er helt greit. Jeg hadde ikke noe problem med å trygge litt ekstra, være veldig åpen osv, men det skapte mye stress. Det ble mye konflikter og jeg ble nesten engstelig selv tilslutt. Det ble litt altoppslukende på et vis. 

Det er ikke noe galt med deg, du kan garantert finne kjærligheten, men har man utfordringer så må man jobbe med dem først. Ta tak i problemet på riktig måte og i riktig ende så skal du se dette løser seg. Søk hjelp for å komme fortere i gang på rett spor og slutt å gå i samme fellene som du har gjort(altså date før man er klar for det). Pass på at du ikke blir så opptatt av å finne noen at du glemmer at du skal finne en som du passer godt med. (flere dater som ikke er kompatible, betyr flere brudd og nedturer) og ikke ta det så seriøst. Gå ut, kos deg, se hva som skjer🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...