Gå til innhold

Interessant erfaring med "court cards" i Tarot, likevel et mysterium? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg legger tarot på meg selv og andre, og har med tiden merket at kortene velger å vise frem menneskene i situasjonene på ulike måter i ulike situasjoner. Jeg har samtidig sett at kortene velger ut visse "court cards" til å representere de samme personene igjen og igjen. Jeg har også sett at dette som regel sammenfaller med enten personenes stjernetegn, personlighet eller rolle i en gitt situasjon.

Tidligere har jeg aldri hatt noe særlig tro på astrologi og stjernetegn og slikt, men nå begynner jeg å lure...?

Jeg er under 30 år, kvinne, og stjernetegnet mitt er Jomfruen. Av og til fremviser kortene meg som Queen of Pentacles, men som regel vises jeg som The High Priestess, Queen of Swords (en hyppig gjenganger) eller The Empress. Betyr dette noe spesielt?

Én ting er jeg sikker på, og det er at når court cards vises reversert, så er det alltid noe som skurrer med personen. I alle fall har det vært det frem til nå. Før eller siden kommer det frem...

Den ene eksen min ble så og si alltid vist som King of Pentacles (gjerne samtidig med The Hanged Man), og førstnevnte stemmer med stjernetegnet hans. The Hanged Man er forøvrig et kort jeg er spesielt nysgjerrig på betydningen av, når det representerer en person og ikke en situasjon. Er det noen som har erfaring med dette kortet? Og ja, hele dette opplegget?

Det høres jo rimelig sykt ut, men jeg har blitt overbevist om at det virkelig er noe i disse kortene 😳 

Anonymkode: 10d67...1b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kortene viser til arketyper og kan vise å stemme på stjernetegn, ja - men ikke alltid. Den hengte mann er en mann som ikke er i stand til å gjøre noe nå. Ting henger i løse luften og 0 bevegelse. Han fortar seg ikke noe. Dingler bare.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg legger tarot på meg selv og andre, og har med tiden merket at kortene velger å vise frem menneskene i situasjonene på ulike måter i ulike situasjoner. Jeg har samtidig sett at kortene velger ut visse "court cards" til å representere de samme personene igjen og igjen. Jeg har også sett at dette som regel sammenfaller med enten personenes stjernetegn, personlighet eller rolle i en gitt situasjon.

Tidligere har jeg aldri hatt noe særlig tro på astrologi og stjernetegn og slikt, men nå begynner jeg å lure...?

Jeg er under 30 år, kvinne, og stjernetegnet mitt er Jomfruen. Av og til fremviser kortene meg som Queen of Pentacles, men som regel vises jeg som The High Priestess, Queen of Swords (en hyppig gjenganger) eller The Empress. Betyr dette noe spesielt?

Én ting er jeg sikker på, og det er at når court cards vises reversert, så er det alltid noe som skurrer med personen. I alle fall har det vært det frem til nå. Før eller siden kommer det frem...

Den ene eksen min ble så og si alltid vist som King of Pentacles (gjerne samtidig med The Hanged Man), og førstnevnte stemmer med stjernetegnet hans. The Hanged Man er forøvrig et kort jeg er spesielt nysgjerrig på betydningen av, når det representerer en person og ikke en situasjon. Er det noen som har erfaring med dette kortet? Og ja, hele dette opplegget?

Det høres jo rimelig sykt ut, men jeg har blitt overbevist om at det virkelig er noe i disse kortene 😳 

Queen of Pentacles : klassisk jobbende forelder. en dame som passer på familien AS og gjør det fint og pent hjemme. Hun har en god jobb og tjener bra. 

high priestess: kvinne som er bindeledd mellom mennekser og "gudene" og som veileder de som spør om hjelp.

queen swords: en dame som kommer med en sannhet som kutter gjennom alt. hun har ben i nesa og sier det som det er. 

the empress: en omsorgsfull moderlig dame som liker å gjøre det vakkert rundt seg. 

du kan så klart ha trekk fra alle disse og ha forskjellige roller. tolk alltid kortene på en positiv måte, se hva du kan lære av disse rollene.

hanged man er en som stopper opp og tar en pause, han vet ikke helt hva han vil i det neste. Så da bare "henger han" på treet og slapper av og venter på at ideene skal komme.  

Anonymkode: d90c7...889

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Queen of Pentacles : klassisk jobbende forelder. en dame som passer på familien AS og gjør det fint og pent hjemme. Hun har en god jobb og tjener bra. 

high priestess: kvinne som er bindeledd mellom mennekser og "gudene" og som veileder de som spør om hjelp.

queen swords: en dame som kommer med en sannhet som kutter gjennom alt. hun har ben i nesa og sier det som det er. 

the empress: en omsorgsfull moderlig dame som liker å gjøre det vakkert rundt seg. 

du kan så klart ha trekk fra alle disse og ha forskjellige roller. tolk alltid kortene på en positiv måte, se hva du kan lære av disse rollene.

hanged man er en som stopper opp og tar en pause, han vet ikke helt hva han vil i det neste. Så da bare "henger han" på treet og slapper av og venter på at ideene skal komme.  

Anonymkode: d90c7...889

Ahaa... interessant betraktning det! Ja, Queen of Swords er akkurat som meg, leste litt på nettet om det. Det samme med The High Priestess kanskje... Jeg er litt "åndelig"/intuitiv og en mystisk type, selv om jeg er veldig utadvendt, direkte og "tøff". The Empress stemmer sikkert også. Det er kanskje Queen of Pentacles jeg føler jeg har minst til felles med, som den arketypen hun skal fremstille hvert fall 😅

//Trådstarter

Skrevet
Lawyam skrev (45 minutter siden):

Kortene viser til arketyper og kan vise å stemme på stjernetegn, ja - men ikke alltid. Den hengte mann er en mann som ikke er i stand til å gjøre noe nå. Ting henger i løse luften og 0 bevegelse. Han fortar seg ikke noe. Dingler bare.

Ja, forstår! Får også litt mystiske vibber av The Hanged Man, som om det skal fremstille at han ser verden annerledes

//Trådstarter

Skrevet

Ja, han ser vel saker fra et annet perspektiv når han henger feil vei...og ikke kan røre beina. Litt ukomfortabel stilling å være i men ikke alltid at han ser at alt/han er snudd på hodet heller.

Skrevet

Min erfaring med The hanged man, når den har dukket opp angående en person eller representerer en person, så er vedkommede i dyp tanke og reflektering, kortene ellers forteller jo om hva og eventuelt utfall av det. 

Anonymkode: 372b6...251

Skrevet

Vi mennesker er utrolig flinke til å finne mønstre og sammenhenger! Selv når det ikke egentlig er noen mønstre eller sammenheng.

Det var evolusjonært en god ting - da vi vokste opp på savannen i Afrika. Hvis vi hørte en lyd fra buskene, så antok våre forfedre at det var en løve, og stakk av. I 99 av 100 tilfeller tok våre forfedre feil, det var det ikke en løve. Men den 1 av 100 gangen det faktisk var en løve, ble de som ikke så sammenhengen spist, og fikk ingen etterkommere.

Kostnaden ved å ta feil og stikke av var liten, selv om det ofte. Kostnaden ved å ta feil og anta at det ikke var en løve der var ekstremt høy, selv om det skjedde sjeldent.

Derfor har moderne mennesker en sterk evne til å se mønstre og lage sammenkoblinger som egentlig ikke er der.

Anonymkode: 3001f...b86

• Liker 1
Skrevet

Eller; de er der. Mye går igjen hos alle. Kortene inneholder med likheter og utfordringer. 

Skrevet

Det er vist for mye å be om at alle skal forstå seg på logikk, bevis, vitenskap eller fakta. 

Her ble bare en av delene for mye for ts og gjengen. 

Anonymkode: 30d8e...4a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...