Gå til innhold

Nabo over løper på tredemølle 1 time flere ggr i uken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
leier en kjeller leili i en større bolig seksjon. Nabo over har en tredemølle som hen løper på flere ggr i uken. Tidspunktene er ofte på morgenen (07-09 00) og på kvelden (mellom 18 00 og 21 30). Det er i utganspunktet en lytt leil. kan høre naboens stemmer. Så når vedkommende løper hører vi hvert skritt og det bråker helt enormt. Uansett hvor vi befinner oss bråker det. Har vi rett til å klage på tidspunktene vedkommende løper på? Har vi rett til å klage i utgangspunktet? 

Ønsker ikke å være vanskelig med støyen gjør noe med livskvaliteten.

Anonymkode: 10a4d...5b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at så lenge personen ikke løper midt på natta, så er dette noe man må tåle når man bor i leilighet. Selv om jeg skjønner det er enormt plagsomt. Personen må jo få lov til å løpe på tredemølle, og det er jo heldigvis begrenset (her en time om dagen) hvor lenge personen orker det. 

Endret av LillEve
skrivefeil
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LillEve skrev (12 minutter siden):

Jeg tenker at så lenge personen ikke løper midt på natta, så er dette noe man må tåle når man bor i leilighet. Selv om jeg skjønner det er enormt plagsomt. Personen må jo få lov til å løpe på tredemølle, og det er jo heldigvis begrenset (her en time om dagen) hvor lenge personen orker det. 

Takk😊 jeg tror også vi bare må forholde oss til det og heller flytte hvis det blir altfor forstyrrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde pratet med naboen. Det gjorde jeg selv da naboen over meg begynte å trene med sykkelrulle i et gammelt trehus. I timevis, han drev med landeveissykling på sommertid. Det gav en sinnssyk plagsom during som gikk gjennom marg og bein. Heldigvis sluttet han uten å klage. Usikker på om jeg kunne tvunget han til å stoppe om han hadde insistert på å fortsette, men det var så ødeleggende for min hverdag at jeg ikke kunne la være å snakke med han. 

Anonymkode: 178e0...230

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg hadde pratet med naboen. Det gjorde jeg selv da naboen over meg begynte å trene med sykkelrulle i et gammelt trehus. I timevis, han drev med landeveissykling på sommertid. Det gav en sinnssyk plagsom during som gikk gjennom marg og bein. Heldigvis sluttet han uten å klage. Usikker på om jeg kunne tvunget han til å stoppe om han hadde insistert på å fortsette, men det var så ødeleggende for min hverdag at jeg ikke kunne la være å snakke med han. 

Anonymkode: 178e0...230

Takk for svar ☺️ Synes det er ekstremt rart å ha tredemølle hjemme når det bor mennesker under. Skal vurdere det! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å høre, men med de klokkeslettet er de innafor.

En av grunnene til vi flyttet sist var at rekkehus-naboen brukte mølla 3-4 ganger om dagen (hele familien), vegg I vegg med vårt soverom. Av og til ga de seg ikke før 2300. Alltid samme tempo også, man blir sprø av det.

Anonymkode: b5166...340

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kanskje du kan be ham om å flytte den til et annet sted i leiligheten? Sånn at den ikke står rett over deres oppholdsrom? Og bruke skumgummimatte under? Det burde hjelpe noe i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes støydempende matter til slike apparater. Kanskje foreslå noe slikt for naboen? Han trener innenfor tider som ikke er forstyrrende da😉

Anonymkode: ded96...bb8

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig for gode tips! Skal høre med naboen om det går å skaffe en slik matte eventuelt sette tredemøllen et annet sted ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tusen hjertelig for gode tips! Skal høre med naboen om det går å skaffe en slik matte eventuelt sette tredemøllen et annet sted ☺️

I min kontrakt står det at jeg ikke kan ha tredemølle, ellipse eller romaskin i leiligheten. Så du kan jo forhøre deg litt hva som er tilfelle hos dere. 

Anonymkode: 11ccd...2fa

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Om du ikke tåler lyder, får du flytte. 

Anonymkode: a5a76...487

Jeg tåler lyder, åpenbart må jeg det siden jeg bor i en kjeller leilighet. Tredemølle er det som plager meg/oss. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker som mange bare ikke er klar over hvor mye de bråker. Jeg ville likevel tatt treningsnaboen foran den oppussende naboen, for han med boret har dessverre langt større utholdenhet.

Anonymkode: eab2b...174

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (5 timer siden):

Jeg måtte le😆

560A8AA7-B332-437D-A270-46C111B0AF4A.jpeg

Fantastisk!! Haha har enda ikke klaget 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...