Gå til innhold

Hvis et barn på 5-6 år kaller en for stygg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det da frekt å svare tilbake "jeg driter i hva du synes, din mening betyr ingenting" 

Overhørte en ansatt på kjøpesenter svare dette til et barn hn ikke kjente

Anonymkode: 90390...62b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt greit å svare. Jeg ville lagt til "Det var ikke noe fint å si, man trenger ikke si alt man tenker." 

Sa ikke forelderen noe?! 

Anonymkode: dc7c6...2bc

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det da frekt å svare tilbake "jeg driter i hva du synes, din mening betyr ingenting" 

Jeg tenker at det er merkelig at foreldrene ikke grep inn? Men de var kanskje ikke der? 

Kan skjønne at han svarte det fordi det ville jeg vel tenkt i hodet mitt også, men et bedre svar hadde vel vært å si "det er en veldig slem ting å si, nå ble jeg lei meg": 

Anonymkode: fffaf...e44

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hva er det som får et så lite barn på 5-6 år si noe så stygt? Selvfølgelig må man si I fra når noen sier noe slikt, uavhengi om det er et barn eller voksene som sier det. Men da svarer man og sier I fra på en voksen måte og tar tak I det. Fordi det er ikke  normalt og gå rundt og si slikt.

Endret av amourerah
  • Liker 2
Skrevet

"Og du er oppdragen. Sånt sier man ikke selv om man tenker det. "

Anonymkode: 09a09...14e

Skrevet

Vil tro barnet fikk kjeft i bilen, eller når det kom hjem. Tror bare jeg ville ignorert slikt oppgulp

Anonymkode: 44b51...fd6

Skrevet

Kanskje man skulle svart "barn som kaller andre mennesker for stygge får ikke gave av julenissen"

Anonymkode: fffaf...e44

• Liker 2
Skrevet

Tror jeg hadde svart "Takk. Og du er en liten gnom".

• Liker 7
Skrevet

Barn er jo ofte veldig ærlige og har ikke lært seg normale sperrer enda

Skrevet

Synes det er teit og dumt å svare en så liten unge. Småbarn får jo sånne innfall innimellom det fikk jeg og - og så fikk jeg kjeft av foreldrene mine etterpå 😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Helt innafor spør du meg.

Anonymkode: d5289...581

Skrevet

Herregud for noen svar her inne! Man går jo frem som ett godt eksempel, som voksen! 

Det går Ann å si ifra på en fin måte! 

Barn kan finne på å si de utroligste ting. Det viktigste er at man korrigerer og møter barnet på en høflig og fin måte. Slik vil barnet mest sannsynlig ta dette med seg til en annen gang, der kanskje barnet selv får servert en stygg setning mot seg selv. 

Vi må la barn få lov å feile og prøve, på den måten vil de mest sannsynlig lære 😊

Anonymkode: 91907...d8d

• Liker 5
Skrevet

Sannsynligvis er ungen stygg også, så jeg hadde sagt det samme tilbake i ren refleks. Så hadde jeg sett stygt på foreldrene og sagt «kondolerer».

Anonymkode: bc88c...30e

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ja det syntes jeg er helt innafor. Vi bruker den som sier at andre er stygge, de er stygge de. Funker det også. Men barn må faktisk lære seg at er de frekke så får de svar. 

Anonymkode: a3f1b...400

• Liker 1
Skrevet

En såpass stor unge burde ha lært at sånt sier man ikke. 

Og jeg hadde nok sett på foreldrene å spurt "har dere ikke noe å si til dette"?, Samtidig som jeg hadde sagt til barnet at det ikke var en pen ting å si. 

Er jo helt blåst om man står å hører at barnet sier noe sånt, og ikke sier noenting. Men nå vet jo ikke jeg om foreldrene var i nærheten. 

Anonymkode: 86b53...896

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sannsynligvis er ungen stygg også, så jeg hadde sagt det samme tilbake i ren refleks. Så hadde jeg sett stygt på foreldrene og sagt «kondolerer».

Hahahah liker deg.

Anonymkode: 4253f...705

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hahahah liker deg.

Anonymkode: 4253f...705

😂👍

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Herregud for noen svar her inne! Man går jo frem som ett godt eksempel, som voksen! 

Det går Ann å si ifra på en fin måte! 

Barn kan finne på å si de utroligste ting. Det viktigste er at man korrigerer og møter barnet på en høflig og fin måte. Slik vil barnet mest sannsynlig ta dette med seg til en annen gang, der kanskje barnet selv får servert en stygg setning mot seg selv. 

Vi må la barn få lov å feile og prøve, på den måten vil de mest sannsynlig lære 😊

Anonymkode: 91907...d8d

Eh, jeg har selv et barn i den alderen, og jeg vet at min unge ALDRI ville sagt noe slikt til en fremmed voksen. H*n er en litt stille og forsiktig type ute blant folk. Og som en annen her påpeker: Et så stort barn burde ha lært seg at sånt sier man ikke.

MEN, hvis barnet mitt mot formodning skulle oppført seg så hårreisende frekt mot en butikkansatt eller "hvem-som-helst" (hvem vet, kanskje det skjer når puberteten kommer) så hadde h*n selvsagt fortjent å få høre det! Alt må ikke være så politisk korrekt og pedagogisk hele tiden.

Anonymkode: e0ec8...315

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror vel at det er sunt at barn får noen ærlige reaksjoner en gang i blant for at de skal se den egentlige konsekvensen av det de sier og gjør - det svaret er vel til og med penere enn de fleste av oss tenker i en sånn situasjon.

Så får foreldrene som står for oppdragelsen forklare at når man sier fæle ting til folk, så sier de fæle ting tilbake og at de blir lei seg og sinte. 

Anonymkode: 6c4d8...936

• Liker 3
Skrevet
lurven skrev (10 timer siden):

Barn er jo ofte veldig ærlige og har ikke lært seg normale sperrer enda

Ærlige? At barn vurderer andre som stygge har INGENTING med ærlighet å gjøre

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...