AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #1 Skrevet 17. oktober 2021 Jeg er og har vært bonusmamma for en gutt i 3 år. Han er 6 år og bor 50/50 hos meg/barnefar og barnemor. Barnet har alltid vært glad i å leke med mange forskjellige ting. Lekekassa består av både lekebiler og barbie. Når han velger seg klær velger han klær i både gutte- og jenteavdelinga. Dette har vært helt greit, og vi har sett på det som fint. Han har aldri uttrykt at han er noe annet enn gutt og vi har heller ikke sett noe behov for å undersøke om han er det. Han er den han er og vi poengterer stadig at det er greit å være hvem man vil og bli forelska i den man vil. Barnemor er overbevist om at barnet er født i feil kropp. Hun ble sur da jeg klippet håret til barnet (typ 3centimeter. Barnet har alltid hatt helt kort hår.), fordi hun mente barnet ville ha langt hår. Barnet har aldri sagt til oss at deg vil ha langt hår, men vi har bare sett det praktisk med helt kort hår. Barnemor kjøper utelukkende «jenteleker» og oppfordrer barnet til å velge rosa/lilla klær. Jeg føler ikke jeg kan si noe, men føler situasjonen er helt rar. Det føles ut som barnemoren bestemmer hvilket kjønn barnet skal definere seg som. Skal jeg si noe på det? Barnefar er enig med meg, men tørr ikke si noe til barnemor. Anonymkode: 0213a...38b 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #2 Skrevet 17. oktober 2021 Skulle ikke stå barnet vårt i tittel. Anonymkode: 0213a...38b 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #3 Skrevet 17. oktober 2021 Ikke klipp håret til andres barn uten å spørre begge foreldrene om lov først. Der hadde jeg blitt irritert selv. Anonymkode: 1205c...1ca 26
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ikke klipp håret til andres barn uten å spørre begge foreldrene om lov først. Der hadde jeg blitt irritert selv. Anonymkode: 1205c...1ca Far er enig altså er det mer enn nok. For å klippe hår trenger man virkelig ikke godkjennelse fra begge foreldrene 🤦♀️ Anonymkode: 2cfbc...8e1 58
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #5 Skrevet 17. oktober 2021 Ja jeg ville vel ha sagt noe. Forklart henne at dere er støttende hvis barnet selv finner ut av dette siden, men at der kan være belastende og forvirrende for ungen om dette er noe som presses på ham. Vil han absolutt ha rosa klær, javel, men det er da ingen vits i å konsekvent oppfordre til det. Anonymkode: 0bf6d...f20 10
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #6 Skrevet 17. oktober 2021 Det blir far som nesten må ta den diskusjonen med henne. Har hun sagt rett ut at hun mener gutten er født i feil kropp, eller er det noe dere antar? Anonymkode: b14de...8fd 16
Silva Pluvialis Skrevet 17. oktober 2021 #7 Skrevet 17. oktober 2021 Kanskje upopulært, men her virker det nesten som om mor vil at barnet skal være jente. 47
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #8 Skrevet 17. oktober 2021 Utrolig skummelt at foreldre ønsker å «tvinge på» barnet kjønnsdysfori for å tilfredsstille eget behov for oppmerksomhet. Vet at det finnes en psykisk sykdom der foreldre gjør barnet sitt sykt eller later som om det er sykt for å få oppmerksomhet. Dette høres veldig likt ut. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Factitious_disorder_imposed_on_another Anonymkode: 75812...68c 21
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #9 Skrevet 17. oktober 2021 Gjenferdet skrev (4 minutter siden): Kanskje upopulært, men her virker det nesten som om mor vil at barnet skal være jente. Ja det et det jeg også føler… TS Anonymkode: 0213a...38b 9
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #10 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke klipp håret til andres barn uten å spørre begge foreldrene om lov først. Der hadde jeg blitt irritert selv. Anonymkode: 1205c...1ca Jeg/far/mor har hele barnets liv klipt håret hans helt kort. Det er det siste halve året dette har endra seg. Anonymkode: 0213a...38b 3
AprilLudgate Skrevet 17. oktober 2021 #11 Skrevet 17. oktober 2021 Men jeg forstår ikke utfra ditt innlegg hvordan mor gjør dette? Hva mener du? Konkret? Det er ingen av eksemplene dine som tilsier påstanden. 3
Tone83 Skrevet 17. oktober 2021 #12 Skrevet 17. oktober 2021 Dette må far ta seg av. Hvis han ikke gjør noe er han ikke så bekymret som deg. 6
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #13 Skrevet 17. oktober 2021 Fløff skrev (Akkurat nå): Men jeg forstår ikke utfra ditt innlegg hvordan mor gjør dette? Hva mener du? Konkret? Det er ingen av eksemplene dine som tilsier påstanden. Eksempler: Kjøper utelukkende rosa/lilla og glitrende leker som barbie, Lego friends, LOL i gaver til barnet. Aldri lekebiler, radiostyrte ting og vanlig Lego som barnet liker. Bruker aldri «han» pronom på barnet. Sier «barnet» eller navn på barnet, aldri «gutten». Handler kun klær i jenteavdeling til barnet. Vil at barnet plutselig skal ha langt hår, etter 6 år med helt kort hår. Har gitt et kjønnsnøytralt kallenavn til barnet. (Forkortelse av navnet hans riktignok) Glemte å nevne det i HI Anonymkode: 0213a...38b 7
Hippogriff Skrevet 17. oktober 2021 #14 Skrevet 17. oktober 2021 Barnet kan godt ha en tettere dialog med mor (hvorfor kaller man det «barnemor» - hun er mor) enn med både deg og far. Det er ikke usannsynlig at barnet har sagt ting til henne som ikke er sagt til deg. Det skjer hos oss også, det er derfor vi foreldre har en ganske tett dialog for å få fanget opp alt. Og da er det snakk om ungdommer. Syns det må være opp til far å ta opp dette dersom han anser det nødvendig. Og det gjør han tydeligvis ikke. 3
AprilLudgate Skrevet 17. oktober 2021 #15 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Eksempler: Kjøper utelukkende rosa/lilla og glitrende leker som barbie, Lego friends, LOL i gaver til barnet. Aldri lekebiler, radiostyrte ting og vanlig Lego som barnet liker. Bruker aldri «han» pronom på barnet. Sier «barnet» eller navn på barnet, aldri «gutten». Handler kun klær i jenteavdeling til barnet. Vil at barnet plutselig skal ha langt hår, etter 6 år med helt kort hår. Har gitt et kjønnsnøytralt kallenavn til barnet. (Forkortelse av navnet hans riktignok) Glemte å nevne det i HI Anonymkode: 0213a...38b Ok 😅 Men hva velger barnet når du er med på handletur? Om han får velge fritt? Dersom barnet selv helst vil ha noe annet hadde jeg nok tatt en samtale om dette på FVK. Det kan jo være lurt uansett. Men da kan det være greit å være helt sikker på at ungen ikke etterspør dette selv. Når det er sagt så vil ikke leker eller klær påvirke kjønnsidentiteten barnet faktisk har. Isåfall hadde ingen kommet ut av noen skap oppigjennom. 8
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #16 Skrevet 17. oktober 2021 Dette har jeg snakket med far om. Kjenner igjen eksemplene! Du får snakke med far så forstår du kanskje litt mer. Anonymkode: 2a32e...ee6 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #17 Skrevet 17. oktober 2021 Men faren bryr seg tydeligvis ikke nok om barnet sitt til å sette ned foten da. Trist, men sant. Anonymkode: c2c70...52a 5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #18 Skrevet 17. oktober 2021 Jeg ville snakket med FVK eller sendt en bekymringsmelding til fastlegen hennes. Selvsagt ikke BV, da det ikke er barnevern mat. Det her er ikke normalt, men psykisk. Mor skal ikke kontrollere barnet, og bestemme hvem han skal være og hvordan han skal se ut eller gå. Om ikke noen fanger opp dette, kan det gå utover gutten. Anonymkode: 5409f...ad1 5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #19 Skrevet 17. oktober 2021 42 minutter siden, AnonymBruker said: Dette har jeg snakket med far om. Kjenner igjen eksemplene! Du får snakke med far så forstår du kanskje litt mer. Anonymkode: 2a32e...ee6 Men hvorfor bli sur på en hårklipp om barnet synes det var ok selv? Anonymkode: d1009...625 5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #20 Skrevet 17. oktober 2021 Gjenferdet skrev (1 time siden): Kanskje upopulært, men her virker det nesten som om mor vil at barnet skal være jente. Tror det er slik i en del venstrevridde,politisk korrekte familier dessverre. De ødelegger barna sine fordi de vil være trendy, og nå er det trendy å ha et transbarn. Anonymkode: db254...858 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå