Gå til innhold

Fått naboklage. Tips til cardiotrening hjemme som ikke bråker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å trene nå og jeg liker best å trene hjemme. Men hin dagen dundret det på døra mi og det var naboen min under som sa han var lei av all hoppingen og levenet. Og ba meg stoppe med dette. Jeg bruker treningsmatte, har ingen apparater og har heller ikke råd til å kjøpe. Noen som har tips til effektive cardio øvelser gjerne YouTube videoer som ikke bråker?

Anonymkode: 555aa...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge har du holdt på avvgangen og når har du gjort det?

Anonymkode: 89f05...6d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor lenge har du holdt på avvgangen og når har du gjort det?

Ca 15 20 minutter midt på dagen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ca 15 20 minutter midt på dagen 

Dette får faktisk naboen din tåle mener jeg! Dette er ikke lange økter og det er mitt på dagen. Blir så lei av naboer som bor i blokk som ikke tåler lyd fra andre mennesker. Da får de flytte ut på landet og sitte der i stillheten.

Anonymkode: ad954...027

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette får faktisk naboen din tåle mener jeg! Dette er ikke lange økter og det er mitt på dagen. Blir så lei av naboer som bor i blokk som ikke tåler lyd fra andre mennesker. Da får de flytte ut på landet og sitte der i stillheten.

Enig!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med spinningsykkel? Der er det noen varianter som ikke lager lyd i det hele tatt. Utmerket trening og ikke særlig dyrt i forhold til medlemskap på treningssenter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sykkel, ro- eller ellipsemaskin😊

Anonymkode: f6cf6...39b

Kan finnes billig på finn. 

Anonymkode: f6cf6...39b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er helt uenig. Man må vise hensyn overfor naboene sine, og det er klart at når man bor slik at ditt gulv er andres tak, så har man et ansvar for å trå litt varsomt - bokstavelig talt. Hopping og spretting i en blokkleilighet er ikke greit. 

Og argumentet ditt kan forresten snus på hodet med like sterk virkning: Hvis man ikke ønsker å ta hensyn, og vil kunne bråke så mye man vil, så får man flytte ut på landet og støye der. Tullete argument uansett, vi må finne en balanse og vise hensyn til de rundt oss.

Anonymkode: 2e8a5...313

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva om du bruker joggesko på matte - og dropper hoppingen? 

Eller jogge ute/trappeløp ute? 

Anonymkode: fde26...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det findes veldig mange treningsvideor på Youtube som er fine å gjære hvis man bor i leilighet.  Du kan prøve å søke på "apartment friendly home workouts". 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller "no jump". Brukte slike da jeg besøkte foreldrene mine for å hindre at glassene hoppet ut av skapet. 

Anonymkode: 51418...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...