AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #1 Skrevet 17. oktober 2021 Jeg snakker her om meg og venninnen min. Jeg flyttet til et sted som student og følte jeg ikke passet inn noen steder der. Prøvde å være deltakende og bli kjent med folk i klassen uten at det var noen videre suksess. De fleste virket ganske lukket og holdt seg til de de kjente fra før. Fikk meg en liten jobb ved siden av, prøvde å bli litt kjent med kollegaene mine. Foreslo å ta en pils ute osv, men de kunne aldri (eller gadd ikke, vanskelig å si). Prøvde å gå litt ut på egenhånd, utforske byen uten særlig hell. Ble med på et matlagingskurs, men fikk meg aldri noe venner. Til slutt, etter kanskje et halvår begynte jeg å gi opp. Orket ikke bruke energi på å bli kjent med folk, gadd ikke prøve lenger. Satt for det meste på hybelen å surfet og så serier. Denne plassen jeg hadde havnet på virket utrolig kjedelig og stille. Kjedelige mennesker og lite gøy som skjedde i byen. Vurderte å bare flytte og starte på en skole i en annen by. Så, på vårparten hører jeg fra venninna mi som er ett år yngre at hun også har tenkt til å gå på skole på denne plassen. Første reaksjon fra meg var jo at jeg selvfølgelig ble glad for at hun kanskje skulle hit. Da hadde jeg noen å være med. Men jeg sa også til henne at hun burde vurdere andre steder også, det er så kjedelig her, hun kom ikke til å trives her osv. Men hun sto på sitt, hun ville prøve noe nytt og flytte hit. På høsten er hun på plass, i klassen under meg. Ved første øyekast syntes jeg klassen hennes så like døv og kjedelig ut som mim. Men hva skjer? Jo, allerede etter første skoledag har venninna mi fått med seg flere medelever hjem til seg for å bake muffins og bli kjent. Møtte henne en dag og hun fortalte at hun hadde blitt kjent med nye mennesker på de rareste plasser (hvertfall for meg). På matbutikken osv. Hun fikk med seg en hel gjeng hjem på nach. Og hun hadde klart å finne virkelig interessante mennesker som jeg aldri i det året jeg bodde der alene så noe til. Var som hun hadde tryllet de frem. Fargerike alternative folk. Og alle ville mer enn gjerne tilbringe tid med venninnen min. Hverken jeg eller henne er spesielt pene. Vi er vel gjennomsnittlige tror jeg. Men jeg har forstått ut hun er mye mer karismatisk og folk trives veldig godt i hennes selskap. Jeg er selvfølgelig veldig glad på hennes vegne, men også litt lei meg fordi jeg har prøvd så mye selv å få venner osv uten at noen egentlig gadd. Virker som at hvordan man er som person har veldig mye å si rett og slett. Vi er begge ganske åpne, men hun har nok bedre energi enn meg og folk tiltrekkes henne lettere enn meg og ønsker å være rundt henne. Dette ble veldig tydelig for meg etter den perioden der og det gjorde at jeg mistet en del selvtillit. For jeg tenker at sånne ting er noe man bare HAR og det er veldig vanskelig å BLI DET. Hva tenker dere? Anonymkode: 81679...be7
Raven.Writingdesk Skrevet 17. oktober 2021 #2 Skrevet 17. oktober 2021 Jeg tenker at ja, sånn er det. Du kan helt sikkert lære noe av venninna di, jeg tipper hun er flink til å få andre til å føle seg bra. Hun har «god energi» som du beskriver det. Kanskje ser hun potensialet fortere i andre du avskriver ? At noen hun vurderer som spennende ville du fortere vurdert som kjedelig..? Med det sagt så er du deg og hun er seg. Du skal heller ikke være som henne, selv om du kanskje kan lære noen ting av henne.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #3 Skrevet 19. oktober 2021 Raven.Writingdesk skrev (På 17.10.2021 den 15.02): Jeg tenker at ja, sånn er det. Du kan helt sikkert lære noe av venninna di, jeg tipper hun er flink til å få andre til å føle seg bra. Hun har «god energi» som du beskriver det. Kanskje ser hun potensialet fortere i andre du avskriver ? At noen hun vurderer som spennende ville du fortere vurdert som kjedelig..? Med det sagt så er du deg og hun er seg. Du skal heller ikke være som henne, selv om du kanskje kan lære noen ting av henne. Takk for svaret. Kan godt hende hun gjør det ja, og hun er nok også litt flinkere til å se utfordringer og ikke problemer. Det sagt så er ikke jeg noen negativ person egentlig. Men hun får sykt lett venner i forhold til meg. Gutta også trives bedre rundt henne enn meg 😔 Anonymkode: 81679...be7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå