Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker kjæresten min. Vi har vært sammen i litt over ett år. Vi er veldig tett integrert. Før vi ble sammen datet hun en utro dust i en periode. Hun møtte ham litt i parallell med at hun gikk fra mannen sin som hun har to barn med. Alt dette var over før hun møtte meg. 

Jeg har ingen grunn til å ikke stole på henne 100%. Hun er en fantastisk jente.  Hun er alt for meg❤️

MEN: Jeg har en del personlige utfordringer. Jeg hadde en krevende barndom med fysisk og psykisk mishandling og har litt dårlig selvtillitt. Jeg sliter også med angst. Jeg gjør noen dumme ting innimellom😩

Så jeg sjekker av og til mobilen hennes🤦🏼‍♂️😔. Og da kan jeg se at hun av og til googler denne x-en hun hadde et kort forhold til. Jeg tror at hun gjør det bare fordi hun er nysgjerrig, at hun lurer på om kona hans har gått fra ham. Sånne ting. 

men jeg er selvsagt også bekymret for at hun har følelser for ham. Selvom jeg vet at hun ikke ønsker ham tilbake. Det plager meg at hun tenker på ham. 

Forteller jeg henne at jeg har sett på mobilen hennes så er jeg redd for hva hun gjør😢. Men jeg vil at hun skal stoppe med det. Jeg synes det er dårlig gjort overfor meg. Jeg ville ikke gjort det selv. 

Er jeg bare skikkelig dum?

Anonymkode: 084c3...762

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er derfor jeg har kodelås på mobilen. Jeg vil ikke friste kjæresten min til å gå inn og snoke og deretter lage seg teorier om det han finner, for deretter å planlegge å overvåke meg enda mer. Jeg setter ned foten. Selv om han har barndomsteaumer, dårlig selvtilit og litt angst. 

Ja, jeg googler ekser av og til. Det har å gjøre med mine traumer etter det forholdet og hva jeg frykter han kan finne på. En gang fant jeg ut at han hadde skrevet en artikkel om vårt samlivsbrudd og publisert i et tidsskrift og lagt ut link så de felles vennene våre kan se det. Så jeg kommer nok til å fortsette å Google ham, så jeg ikke oppdager sånt tilfeldig. Målet er å gjøre det stadig sjeldnere. Nå går det 6-12 mnd mellom hver gang. Jeg føler stadig mindre hat, kvalme og forvirring over min eks sin oppførsel. 

Det er ikke bare du som synes livet kan være vanskelig. Du har ikke rett til å overvåke den du hevder å være glad i.

Anonymkode: 3bf8d...794

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg hadde en krevende barndom med fysisk og psykisk mishandling og har litt dårlig selvtillitt. Jeg sliter også med angst. Jeg gjør noen dumme ting innimellom

Snakke til henne om disse, hva du gjørde ( sjekke ut mobilen hennes) og hva du fant

• Liker 1
Skrevet

Fortell henne om mobilen først som sist.  Du må gjerne si at du angrer, både på at du gjorde det, og fordi du fant det du fant.

Dog må du jo stoppe med å plage deg selv fordi det ikke fører noe godt med seg, og så må du slutte med å snike på mobilen hennes fordi det er en inntrenging i den private sfæren hennes.

Hvis hun da forlater deg er det kanskje det beste for deg, og så må du forstå at hun har all verdens rett til å bli sur om hun velger å bli.

• Liker 1
Skrevet

Jeg Google også exer. Eller stalker mer på fb kanskje..

Jeg gjør det fordi jeg liker å se at jeg har bedre liv enn dem 😅 Gjør det samme med "de populære" fra skolen...

Elsker mannen min over alt på jord, og går aldri fra ham! 

Anonymkode: 31c04...e35

• Liker 4
Skrevet

Uansett hvor mye man prøver å snakke seg bort fra det. Gammel kjærlighet ruster aldri bort. 

Anonymkode: 65cc7...cb8

Skrevet

Jeg googler og sjekker ig til en eks. Det er kun fordi jeg er redd for han. Jeg vil vite hvor han bor så jeg vet han er langt unna. Kan hende det er tilfellet for kjæresten din. 

Anonymkode: 53e3e...5d3

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Denne angsten for den andres aktivitet på sosiale medier har nesten alle i et moderne samfunn, vi vet hvilken trussel de utgjør for alle forhold. Håper du takler det bra. Du kan ikke gjøre annet enn å være den du er, og håpe at hun foretrekker deg framfor andre. Det går nok bra, du må bare stole på henne. Selv om det er vanskelig. Ta vare på deg selv, det er det viktigste.

Anonymkode: 104ef...ef6

• Liker 2
Skrevet (endret)

Du er ikke skikkelig dum, men du sliter med ditt, som du sier. Det sagt så er det åpenbart ikke ok å snoke i andre sine private ting, og enten du forteller henne det eller ikke så er det ikke opp til deg å bestemme hva hun kan eller ikke kan gjøre. At du ikke tåler at hun googler eksen sin er ditt problem (beklager om dette oppfattes som litt krast og ufølsomt, det er ikke meningen), å stole på henne er noe du må jobbe med om forholdet skal fungere. Jeg kan finne meg i mye, jeg kan tåle en kjæreste som blir sjalu eller usikker, og vi kan jobbe igjennom det sammen, men jeg hadde aldri funnet meg i at min kjærestes usikkerhet skal diktere hva jeg kan og ikke kan gjøre (forutsatt at jeg ikke har gjort noe som er ugreit). Alle kan vell være nysgjerrig på folk, enten det er ekser eller andre, det betyr faktisk ingenting 🙂 jeg skjønner at det kan oppleves vanskelig, spesielt når du har opplevd ting tidligere og har tillits/selvtillits problemer, og det skal jeg ikke bagatellisere på noen måte, men det er du som må jobbe med de problemene, ikke hun som skal fikse dem for deg med å la være å gjøre ting som er uskyldige, fordi du ikke liker det. Det kommer ikke til å hjelpe noen ting på din selvfølelse eller på forholdet. Og det finnes alltids nye ting å engste seg over om man ikke tørr å stole på forholdet, har man ikke noe konkret så kan man engste seg da og, fordi viss at om kanskje hun gjør noe eller liker noen andre eller ikke liker meg så godt lenger osv. Trangen til å sjekke mobilen var jo der før du viste at hun googla eksen. 

Endret av Crazydoglady
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...